Ulkoilevat/puistossa käyvät äidit, vaate asiaa

Vierailija

Mitä ihmettä teillä on päällä näillä keleillä (aamulla -5 kun lähdimme ulos)?

Olin umpijäässä vaikka minulla tuulihousut ja niiden alla pitkikset ja poolo, fleecepaita ja toppatakki, hanskat, hattu.

Talvikengät oli jalassa, mutta vain ohut sukka.

Lapsi leikki ja juoksi koko ajan, ja lämmin oli.

Minä heilittelin vaunuja ja juttelin muutaman muun palelevan äidin kanssa.

Mitä teillä on päällä? Mekin olemme joka aamu pari tuntia ulkona ja iltapäivällä tunnin verran, en haluaisi joka aamu palella.

Joko toppaa vaan päälle?

Kommentit (15)

Vierailija

Toppahousut ja toppatakki, jalassa gotetexit. Pari vuotta sitten ostin itselleni kunnolliset ulkoilukengät ja hyvät ovat olleet. Jopa 30 C olen tarennut pelkillä yksillä sukilla ja lämpimillä keleillä ei ole koskaan ollut jalka hikinen. Kovia pakkasia odottamassa minulla on itselleni fleece kerrasto. Jonkun kivan pipon haluan myös itselleni, kunhan löydän.

-

Vierailija

Oletko mahdollisesti tullut hurrigaaneja pakoon floridasta? Täällä kylmässä pohjolassa suosimme järjen käyttöä ja lämpimiä vaatteita.

Vierailija

Oon muuten huomannu että on paljon lämpimämpi kun pitää huolen siitä että jalat varpaista asti lämpimästi puettu , kädet eli sormet ei saa palella ja tietysti se pipo! Sieltä se lämmin alkaa. Tietysti sit kunnon kerrasto on ykkönen!

Vierailija

mulla oli päällä villasukkahousut, farkut, trikoopaita, toppatakki, talvikengät, pipo ja lapaset

lapsella oli rattaissa body, sukkahousut, college-housut, trikoopaita, villapaita, toppapuku, pipo, rukkaset, talvikengät ja vaunuissa oli lampaantalja ja jalkapeitto.

Muuten sopivasti oli molemmilla paitsi multa kylmi varpaat (ovat aina jäässä) ja lapsella oli viileät sormet.

Vierailija

satsata ensinnäkin kunnon kenkiin! Ihan oikeesti, parhaat on aikuisten Kuomat (mulla on kokemusta tästä seisoskelusta jo useammalta vuodelta..) vaikkei vielä tulipalopakkaset olekaan. No nyt ehkä vielä tarkenee muissakin, mutta mulla on usein alla tav. sukka sekä villasukka. Sitten kun on lumi maassa, ei tunnu näin kylmältä kuin nyt. Eli kuomissa tarkenee äitikin :-)

Toiseksi, pitää olla kunnolliset käsineet; tänään mulla oli thermosil-käsineet jotka just just riitti, niissä neuletta päällinen ja the thermojuttu vuorina. Parhaat olis varmaan jotkut turkisrukkaset, mutta oikeita turkisrukkasia onkin sitten hankalampi löytää. Kerrospukeutuminen tässäkin auttaa, ohuemmat käsineet ensin ja sitten vaikka fleecet päällimmäiseksi.

Kolmanneksi päähän kunnon pipo, pää haihduttaa aikuisellakin lämpöä, joten ulkonäköseikoista viis, kunhan on lämmin.

Yläosassa mulla oli tänään poolo, fleece ja tuulenpitävä ulkoilutakki. Varsinaisesti en tänään palellut, mutta sen kaksituntisen päätteeksi kädet alkoivat palella.

Vierailija

kaulassa lämmin kaulaliina. Toppahousujen alla silkkinen kerrasto, fleecepaita + poolo. Ja sukkina sellaiset lämpösukat. Tarkenin hyvin!

Vierailija

Untuvatakki on ainoa todella lämmin.

- Pään kautta haihtuu 10% lämmöstä, joten tuulenpitävää päähän (piposta tulee läpi). Tai huppu.

- Samoin hanskojen on hyvä pitää tuulta.

- Toppahousut.

- Kunnon talvikengät, mieluusti paksu eristävä pohja. Tarvittaessa lisäpohjalliset.

- Ja lopuksi: kylmempään ilmaan tottuu pikkuhiljaa, ensimmäisinä päivinä tuntuu aina pahimmalta

Vierailija

Tai sitten fleeseä jalkoihinkin, minä ulkoilin viime talvena usein yhdistelmällä pitkikset, fleesehousut ja tuulihousut. Tarpeeksi lämmintä siis alapäähän, eikä vaan sinne takkiosastolle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat