Millainen ihminen/äiti minä teistä olen?

Vierailija

Olen kotiäiti. Mieheni käy vuorotöissä. Meillä on 3v ja 4v tytöt. Tytöt ovat arkiaamuisin puistossa klo 9-12 välisen ajan. Sen jälkeen haen heidät kotiin ja he nukkuvat päiväunet klo 1-3. Sitten leikitään, käydään kaupassa ja syödään. Illalla ulkoillaan. Lapset menevät joka ilta, arki tai pyhä, nukkumaan klo 21 ja sitten on minun ja mieheni yhteisen ajan vuoro.

En vie tyttöjä puistoon ihan joka aamupäivä, mutta kuulen niihin kotiäiteihin, jotka eivät todellakaan halua että lapsi on koko ajan vain kotona ja vain äitinsä kanssa. Mielestäni lapsi todellakin tarvitsee myös muuta seuraa ja lapsiryhmässä he oppivat kätevästi taitoja. Puistotoiminta on hyvää harjoítusta hoitoonviemistä varten. Tiedän olevani kamala äiti kun en hoida lapsiani koko päivää itse, ainakin fanaattisten kotiäitien mielestä.

Meille tämä on paras ratkaisu. Töihin menen vuoden sisällä, jos en tule raskaaksi. Sitä toivomme.

Ja loppuun vielä yksi kysymys. Syyllistyn välillä itsekin koska olena aamupäivät yksin kotona/asioilla, lasten ollessa hoidossa ja miehen töissä. Turhaanko?

Mitä ajattelet minusta? On ilo kuulla kaikenlaisia mietteitä.

Kommentit (7)

Vierailija

Mutta vaikka mä en viekkään lapsiani puistoon, niin ei me olla vaan kotona keskenään. Käymme vieraisilla, meillä käy vieraita ja yhdessä käymme perhekerhossa. Lapsemme ovat hiukan nuoremmat ku teidän. Päiväkerhon aloittavat ku ovat sen ikäisiä. Miksi haikara lentää lopullisesti ohitsenne? Mäkin toivon kolmatta lasta mahdollisimman pian...

Vierailija

tuo leppoisuushan on sellainen pahe nykyaikana, mutta minä ainakin nauttisin kovasti... Kaipaan aina opiskeluaikoja, jolloin pystyi itse rytmittämään omat menonsa ja tekemisensä eikä kukaan vaatinut koskaan mitään suurempia... levätäkin sai rankan työn vastapainoksi :)

Nautihan elämästä ja jätä kateelliset rannalle

Vierailija

Meillä on 3,5- ja 2-vuotiaat tytöt, jotka ovat kahtena aamupäivänä kerhossa ja lisäksi mummo hoitaa heitä 1-2 päivänä viikossa muutaman tunnin. Itse opiskelen sillä välin tai välillä teen muutakin, kuten käy shoppailemassa.

Minulle oma aika on todella tärkeää ja tytötkin viihtyvät kerhossa. Varsinkin isompi nauttii jo kovasti leikkiseurasta.

Itse asiassa minulle on _aivan_ sama, täytänkö nyt jotain " kotiäidin" kriteerejä. Saan kotihoidontukea, mutta käytännössähän olen puoliaikainen kotiäiti. Titteleistä viis! :)

Vierailija

Vaan olen oikeasti sitä mieltä että lapseni tarvitsevat myös kodinulkopuolista harjoittelua. Ja sekin on totta että syyllistyn tästä menettelystä. Mutta toisaalta minä hoidan koko kodin ja kauppakäynnit ym pyykkihuollot, että en minä toimettomana täällä makaa. Töihin olisi kiva mennä jotta tulis vähän enemmän rahaa ja sais itsekin kuulua johonkin aikuisporukkaan, mutta jotenkin tunnen etten ole valmis vielä niin kokonaan irtautumaan kotonaolosta ja lapsistani. Vanhempi lapsistani on ns erityislapsi ja siksikin haluan hoitaa häntä kotona. Ihanne olisi jos saisimme vielä yhden lapsen, sitten voisin olla kotona niin kauan kunnes esikoinen menee kouluun tai ainakin esikouluun. Nuorempi on ns normaali lapsi, hieman herkkä vain ja uskon että hänkin selviytyisi hoidossa jo vaikka heti mutta paremmin vuoden päästä. Niin ja loppuun vielä etten halua kolmatta lasta vain hoitaakseni esikoiseni kotona. Yksi lapsi olisi tervetullut muutenkin. Tosin haikara lentää lopullisesti meidän ohi, sille ainakin näyttää. =(

AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat