Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä kylässä ystäväni poika joka on menossa syksyllä kouluun, jossa naapurini on rehtorina. Poika halusi käydä tervehtimässä, siis olisi varmaankin riittänyt jos olisi sanonut hei, mutta kun kerroin tästä naapurilleni hän melko tuimasti sanoi olevansa kesälomalla! Siis tottahan se on ja ymmärrän sen mutta tuntuu et olisiko se ollut niin iso homma sanoa vaikka hei ja tavataan syksyllä? Mitä mieltä?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

mutta haluaa kuitenkin yksityiselämänsä pitää erossa työelämästä. Eli esim ei halua asua liian lähellä työpaikkaansa niin että joutuu jatkuvasti myös työajan ulkopuolella törmäämään oppilaisiinsa ja heidän vanhempiinsa.

Vierailija

Lainaus:

Itse olen hakenut ja valittu myös suht näkyvään virkaan ja aina, kun työni tulee puheeksi, se saattaa herättää kiinnostusta ja keskustelua. Jos satun olemaan leimannut kellokortissa itseni ulos ja vaikkapa olen kavereiden kesken pussikaljalla ja työni tulee puheeksi uusien ihmisten kanssa, en todellakaan ala tylyttää ja vittuilla, koska mielestäni edustan ammattikuntaani ja laitostani myös muutenkin kuin virka-ajalla. Vastailen ja juttelen sen, minkä nyt tilanne vaatii ja that's it. Itsehän olen itseni virkaani tunkenut.

Anoppini on rehtori ja aina välillä hänellekin tultiin esittäytymään "etukäteen". Itse näin yhden kerran, kun anopin kotitalon aidan yli ujo pikku koululainen ja hänen äitinsä pysähtyivät ja kertoivat, että tämä tyttö aloittaa anopin koulussa syksyllä. Anoppi kumartui tytön tasalle, jutteli muutaman ystävällisen sanan, antoi pari mansikkaa mansikkamaalta ja vielä vilkutti. Olin tosi ylpeä anopistani ja samoin pikkutytön silmät loistivat varmaan kuuhun asti. Ja ei, anoppi ei tästä syystä jäänyt burnoutin takia sairaseläkkeelle, vaan ihan normaalisti iän takia sitten muutaman vuoden juluttua.

Eli naapurin rehtorin käytös oli yksinkertaisesti huonoa. Piste.

Kaikki eivät ole niin kuin sinun anoppisi. Entä jos rehtori oli lomapäivän kunniaksi menossa korkkaamaan viinipullon tai odotti juuri vieraita? Ei kenenkään tarvitse vapaapäivänään olla tavattavana. Jospa ap on tunkeutuva naapuri jolla on parempi pistää selvät rajat?

Vierailija

opettajien ja rehtorien odotetaan kai olevan aina tavattavissa. Mutta ei kukaan menisi kyseisen koulun terveydenhoitajaa ja koulusihteeriäkään kotiin asti kyselemään.

Vierailija

jos reksi olisi esim. ollut ulkona pihallaan ja olisitte siitä aidan yli hänet nähneet ja heipat huutaneet, niin ok.

Mutta jos pitää lähteä ihan sopimaan, että "tullaan sit moikkaamaan", niin ei kiitos! Sehän jo velvoittaa tätä reksiä odottamaan kotonaan, että "milloinhan ne oikein tulee".

Vierailija

tapasin naapurini sattumalta postilaatikolla ja jutellessamme mainitsin asiasta johon tämä tyly kommentti vastaukseksi, en siis lähtenyt heille tekemään tästä mitään isoa asiaa vaan lähinnä 'hei' olisi riittänyt pojalle. Olen itsekin ope ja myös pojan mol vanhemmat samaa ammattikuntaa joten yksityisyyden raja kyllä tiedossa.

Vierailija

mutta ymmärrän kyllä tätä rehtoriakin. Kesälomahan on juuri alkanut, ja nykypäivän koulumaailma on sellaista, että kouluvuoden jälkeen hän on varmaan aivan totaalisen poikki, eikä haluaisi nyt hetkeen kouluasioista kuullakaan. Hänen lomansa on kuitenkin vain pieni osa opettajien kesäloman pituudesta.

Vierailija

Eihän se tapaaminen kuitenkaan olisi pelkkään pojalle sanottuun "heihin" rajautunut, vaan luultavasti tuttavasi olisi halunnut esittäytyä myös. Ja sitten olisi juteltu koulusta ja koulunkäynnistä aikuisten kesken, ja varmaan muutama kysymyskin olisi tuttavallasi tullut mieleen koulusta, tulevasta opettajasta yms.

Vierailija

Ja olisiko tosiaan pelkkä hei riittänyt? Itse en olisi edes kysynyt naapurilta moista, kun on jotenkin teennäistä... ja tuskin edes on paljoa rehtorin kanssa tekemisissä jatkossa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat