vauvan huumetestit:(

Vierailija

onko muiden vauvoilta otettu syntymän jälkeen huume testiä pissasta?

meille sanottiin että kun vauva syntyy on otettava hänestä huumepissa koska lastenlääkäri haluaa niin..:(No minä siihen sanoin että saa testata niin paljon kun haluatte kun voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa etten ole kun kerran hassista elämäni aikana kokeillut yläsasteella ja sen typeränä menin neuvolassa kertomaan kun joskus ensimmäisellä käynnillä sitä kysyivät.

tuntuu vaan jotenkin pahalta:(

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kyse on lapsen parhaasta eikä äidin kiusaamisesta. Moni ei uskalla myöntää ongelmaansa vaan salaa tai vähättelee huumeiden käyttöä. Eikö ole kuitenkin hyvä, että lapsi saa mahdollisimman pian hoitoa jos aihetta on?

Neuvolan henkilökunnallekin on selkeämpää, että kaikki huumeita kokeilleet (tai neuvolassa sen myöntäneet) ovat " seurannan" alla. Ajattele mille tuntuis terveydenhoitajasta, joka omaa harkintaansa noudattaen olisi uskonut nuoruuden huumekokeilu todella olleen kokeilu ja kyseessä olisikin aineista vakavasti sairas lapsi?

Eihän se testaus tietenkään " syyttömästä" mukavalle tunnu ja saattaa olla nöyryyttävää, mutta kaiken tarkoituksena on kuitenkin pienen elämän mahdollisimman hyvä alku. Eikö?

Vierailija

Onneksi en itse kertonut neuvolassa polttaneeni pilveä joskus kesällä ' 99 jos tuo on käytäntö. Näköjään rehellisyys ei aina kannata, jos noin leimataan : (

Vierailija

jälkeenpäin harmitti että olin maininnut koko asiasta mitään, mutta jotenkin yllätyin tädin kysyessä minun huumeidenkäytöstäni, ja kielsin mitään huumeita käyttäneeni, mitä nyt pilveä joskus poltellut. sitten tädillä ote tiukkeni ja rupesi kysymään tarkemmin, ja minä hätäpäissäni solkkasin että " joo, siitä nyt on jo aikaa, tai siis tapahtui silloin kun mä olin nuori, no en tietty mikään alaikäinen vaan ihan täysikäinen, parikymppinen.."

ei se nyt ehkä aivan vastaa täyttä totuutta, mutta en mä sille osannut ruveta sitten tarkkaan erittelemään että kaksi kertaa 16-vuotiaana, useasti 17-vuotiaana, kerran 18-vuotiaana, kahdesti 21-vuotiaana, kerran 23-vuotiaana...

mutta lukekoon mitä lukee ja ihmetelkööt joita ihmetyttää. ehkä ihan oikeesti kuitenkin neuvola on sellainen paikka jossa minä aion olla mahdollisimman rehellinen.

Vierailija

teininä tehnyt. Sanoivat myös että vauvaa ei pistetä vaan laitetaan joku pissapussi systeemi.

toinen mikä on aika ristiriitaista asiassa mistä mainitsin kyllä kätilölle.neuvola korttini kohdassa huumeiden käyttö ennen raskautta on ei mutta sairaalan papereissa on huumeiden käyttö ennen raskautta kyllä.

kävin ensimmäisen neuvolakäyntini vanhan asuinpaikkakuntani neuvolassa ja muut käynnit tällä helsingissä.tekisi mieli soittaa sinne terkalle joka ne paperit teki siellä ensimmäisessä neuvolassa..mutta mahtaako hän ees enään minua muistaa ja hyödyttääkö asia mitään?

t:ap

Vierailija

Jos tosiaan on sen kerran kokeillu joskus teininä, niin MITEN ihmeessä vastasyntyneen, tässä tapauksessa, turha pistely, olisi muka hyödyllistä? Johonkin se raja tosiaan on vedettävä!

Kaverilleni kävi tismalleen samoin aikanaan, ja synnärillä kohdeltiin (tästä johtuen?) huonosti.

Eli EI KANNATA kertoa tuollaisista neuvoloissa mitään.

Ja huom, en ole todellakaan huumeiden puolesta, mutta järki käteen.

Vierailija

Johonkin terveydenhuoltoalan ihmisillä on rajat vedettävä jolloin halutaan testata vauvan vointi ja kerran huumeita käyttänyt on ihan hyvä yhdeksi kriteeriksi. Lapsen parastahan siinä aina ajatellaan, eikä se ole mikään henkilökohtainen juttu josta kenelläkään kannattaa loukkaantua.

Älä mieti asiaa liikaa, vaan keskity ja nauti vauvasta=)

Vierailija

jonka mukaan ihmiset keskimäärin kertovat päihteidenkäyttönsä ja muut negatiiviset tapansa vähäisemmiksi kuin ne todellisuudessa ovat. Rehelliset saavat tämän vuoksi epäoikeudenmukaisen kohtelun.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat