Kotiäidin PUOLUEETTOMIA ajatuksia, tehdään lista:

Vierailija

Tyttö pian 3 ja olen ainokaiseni kanssa kotona.

* Hän ei ole niin sosiaalinen kuin samanikäiset, jotka ovat olleet jo pienestä hoidossa. Mutta eiköhän hänkin vielä opi.

* Hänellä ei ole sellaisia virikkeitä kuin esim. tarhassa olisi, mutta liekö tämänikäinen lapsi vielä niin tarvitseekaan?

* Mielestäni hoidossa on se hyvä puoli, että isommat lapset antavat aina pienemmille huomiota. Meillä esiintyy aika paljon huomionhakuisuutta, koska en voi kaikkien kotitöiden ja itseni lataamisen vuoksi sitä 100%:sti antaa. Mutta eiköhän tämäkin tästä?

En vain voi kertakaikkiaan tajuta, miksi tästä kotäiti/työssäkäyvä jaksetaan jauhaa ja miksi toisten valintoja aliarvioidaan?!?!?!

Minulla tulee olemaan vaikeuksia päästä mukaan työelämään ja ammattitaitokin on jo " puutunut" , mutta eiköhän tämäkin tästä? minulle oli vain tärkeä asia hoitaa tämä juttu kotona (SIIS MI-NUL-LA) 3-vuoteen saakka ja sitten pusken lapseni laitokseen :o)

Kommentit (8)

Vierailija

+ lapset 2-7 ovat kaikki onnellisia, ettei tarvitse mennä päiväkotiin tai iltapäivähoitoon koulun ja eskarin jälkeen. Sanoin ilmaisevat lähes päivittäin; ihana olla kotona, ihana kun sä luet meille, ihana olla sun sylissä, onneks mun ei tarvinnu mennä iltikseen syömään näkkäriä, ihana oma äiti, kun tulit hakmeaan mua kotiin....

+ kaikki ovat olleet vauvasta asti puistoissa, kerhoissa yms ensin yhdessä sitten yksinään noin 2-4 kertaa viikossa, ja omalla pihalla on paljon kavereita, samoin tuttuja tavataan lähes viikoittain, ovat saaneet siinä opetella muiden lasten kanssa olemista (vaikka hyvin oppii kotonakin, kun on useampi lapsi!!!)

- joskus kaipaan ihan muuta kuin kotona olemista (työkavereita, valmista lounasta, työvaatteita, hiljaista työpaikkaani ja hetkeä yksin omian juttujeni parissa) mutta sekin aika koittaa pian

Vierailija

meidän isompi tyttö on liian sosiaalinen, sanoo jokaiselle vastaantulijaalle jotain. (olisi kai pitäny laittaa tarhaan, yök mikä sana)

jos siis pakko hakea vain negatiivisia asioita, että ne ovat joidenkin mielestä puolueettomia..

en mä tiedä ku ei tuo politiikkakaan kiinnosta..

Vierailija

ja ihan vain siksi, että se MINUSTA tuntui hyvältä. Halusin jäädä kotiin, kun alle vuoden vanhan jättäminen edes osapäivähoitoon tuntui kohdallamme liian " raa' alta" . Ja kun odotan nyt toista, niin halusin vielä viettää aikaa ihan vain kahden esikoisen kanssa. Ja onhan tämä mukavaa, kun saa seurata lapsen kehittymistä ja tutustua kunnolla häneen, meille kehittyy omia kahdenkeskisiä vitsejä ja juttuja (ei sillä, etteikö työssäkäyvillä voisi olla sama tilanne).

Meidän poika nautti muiden lasten seurasta jo n. 10 kk iästä lähtien. Ja siitä lähtien ollaankin käyty perhekerhoissa pari kertaa viikossa. Minusta on tärkeää, että lapsi oppii jo pienenä tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa, vaikka leikkiminen vielä tapahtuukin pääosin itsekseen.

Minua ei pelota mennä töihin, joskus töitä kaipaan, mutta sitä jatkuvaa kiirettä en. Ja toisaalta, miten helppoa nykyään on tehdä kotityöt yms. kun on vielä kotona. Työpäivän jälkeinen vapaa-aika on niin rajallista. Kotona olen vielä niin kauan kuin se MINUSTA tuntuu hyvältä. Toivoisin kuitenkin, että viihdyn siihen saakka kun pikku kakkonen täyttää 2-3 vuotta. Ja 3-vuotiaana olen ajatellut laittaa esikoisen kerhoon tai osapäivähoitoon, siitä hän varmasti tykkäisi.

Vierailija

Olen lasteni kanssa kotona siihen asti, että nuorempi täyttää 3.

Koemme mieheni kanssa, että tämä on paras ratkaisu lapsillemme ja koko perheelle. Siinä perustelu.

Vierailija:

Lainaus:

hih hih, eivät osaa perustella kotonaolemistaan. (katso kotiäidin piirteet ketju)

Vierailija

Minusta tuntuu todella pahalta ajatuskin, että nuorimmaiseni, nyt tasan 1-vuotias, lähtisi hoitopaikkaan. Hän ei osaa puhua. Hän ei osaa kommunikoida tuntemattomien kanssa. Sydäntä särkee ajatuskin.

Vanhempi lapseni on pian 4-vuotias, ja hän varmasti olisikin paremmin valmis jo tarhaelämään. Hän käy nyt kaksi iltapäivää viikossa kerhossa, ja nauttii siitä kovasti.

Minä näen asian niin, että sinne laitosputkeen ehtii kyllä vähän myöhemmässäkin vaiheessa. Erilaiset kasvuympäristöt tietenkin tuovat lapsista esiin erilaisia taitoja ja erilaisia piirteitä eri ikäisinä. Turha siitä on lähteä kiistelemään että onko parempi vaikkapa 1- tai 2-vuotiaan olla erittäin omatoiminen ja hyvin ryhmässä toimeentuleva. Sellainen on toki tarpeen jos siellä tarhassa on. Kotihoidossa on erilainen tahti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat