Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden mielesta keinohedelmoitykset voisi maksaa itse ja yhteiskunnalta saastyvat rahat suurempina lapsilisina lapiperheille!

Vierailija

Olen täysin kyllästynyt tuohon keinohedelmöityskeskusteluun ja siihen kenelle pitäisi sallia hoidot. Mielestäni yksinkertainen ratkaisu olisi se, että ne sallittaisiin kaikille (myös homopareille), MUTTA jokainen vastaisi kuluista itse.

Yhteiskunnalta säästyneet rahat suunnattaisiin mieluummin siihen, että lapsiperheet tulisivat paremmin toimeen ja voisivat halutessaan paremmin hankkia lisää lapsia, kun taloudelliset reunaehdot olisivat paremmat. Eli että lapsilisiä korotettaisiin huomattavan paljon!

Onko muita samoin ajattelevia?

Minua ihmetyttää tuo ajattelutapa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa hoidot. Lapsen saaminenhan ei kuitenkaan ole mikään AIKUISEN SUBJEKTIIVINEN OIKEUS niin kuin usein näytetään ajattelevan.

Nyt joku varmasti luulee, että minulla on lapsia ja lapsensaanti niin helppoa, että siksi on helppo kannattaa tällaista vaihtoehtoa. Asia ei ole niin: meillä (minulla ja miehelläni) ei ole vielä lapsia, toivomme kyllä kovasti saavamme! Mutta jos emme onnistu luonnollisesti lapsia saamaan, en ymmärrä miksi se on YHTEISKUNNAN ongelma ja heidän pitäisi kustantaa lapsi meille. Itse pitäisi sitten harkita haluaako lähteä hoitoihin ja säästää niihin rahaa vai ei.

Tämä olisi myös helpotus tähän jatkuvaan kiistaan, joka on pahimmillaan erittäin epätasa-arvoinen, jos lesbopareille hoidot maksettaisiin, mutta homopareilla ei olisi oikeutta lapsiin. (Miksiköhän naisella olisi oikeus tulla äidiksi, mutta miehellä ei isäksi?)

Sivut

Kommentit (224)

Vierailija

Vaan kaikki maksakoon itse kulunsa omista lapsistaan ja menkööt töihin jos ei rahat riitä eikä odotella tukieuroja työssäkäyviltä lapsettomilta.Vierailija:

Lainaus:

minkä keskusteluvyöryn aloitukseni olikaan saanut aikaan. En ehkä tarkoittanut aloitustani niin voimakkaaksi avaukseksi kuin se on tulkittu.

Joka tapauksessa: olin hämmästynyt siitä, että adoptio oli sotkettu mukaan tähän kuvioon. Ja Jumala-argumentit.

Itse olen sitä mieltä, että lapsen saaminen ei ole SUBJEKTIIVINEN oikeus, joka valtion pitäisi jokaiselle taata ja siksi ajattelin, että hedelmöityshoidot pitäisi kustantaa itse, samoin kuin monet muutkin ns. ei subjektiivisen oikeuden piiriin kuuluvat asiat.

Vastaan suoraan: en olisi leikkaamassa minkään SAIRAUDEN kuluja eli kyllä kannatan KAIKKIEN sairaiden kulujen korvaamista. Mutta lapsettomuus ei ymmärtääkseni ole sairaus!

Ja kyllä olitte ymmärtäneet oikein: en puhunut vähemmistöjä vastaan, vaan olisin siirtämässä omasta pussista maksettaviksi myös heteroparien hedelmällisyyshoidot. (Ja olisin sallimassa homoillekin OIKEUDEN keinohedelmöitykseen, jos hommaavat vuokrakohdun itse ja maksavat kustannukset.)

Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään lapsettomuushoidossa kävijöitä, vaan ilmaisin vain mielipiteeni.

Ja mitä uusiin veronmaksajiin tulee: itse uskon, että lapsiperheiden etuuksia korottamalla monet " luonnollisesti hedelmälliset" tekisivät useampia lapsia, kun talous ei olisi niin tiukalla.

Ap

Vierailija

Ei sitä voi verrata oikean sairauteen ja henkeä uhkaavaan tautiin kuten syöpään, pöllöt. Ei lapsettomuuteen kuole, kaikki ei vaan saa lapsia ja sillä hyvä, kaikilla ei oo isot tissit tai pitkät jalat. Tyytykää asemaanne tai maksakaa itse " hoitonne" ei lapsettomuus ole sairaus.

Vierailija

Jumalahan sen päättää, kuka lapsen saa. Hedelmöityshoidot (ja myös ehkäisy silloin, jos lapsesta olisi mahdollisuus huolehtia) ovat hänen vallassaan oleviin asioihin puuttumista.

Sanokaa mitä sanotte, mutta tämä on minun mielipiteeni,joka ei koskaan muutu.

Vierailija

Miten voi nykypäivänä joku olla noin suvaitsematon ja julma. Itsellä yksi kohdun ulkopuolinen raskaus takana, nyt mahassa vauva joka ei tule kestämään loppuun asti. Ikää vasta alle 30-vuotta.

Oma lapsi toivottavasti joskus vielä käsivarsilla ja totta hitossa teen kaikkeni sen eteen, hoidoilla tai ilman. Kyllä jotkut ovatkin niin hemmetin mustavalkoisia.....

lapsen menetys, lapsettomuus ym. ovat niin suuria suruja elämässä etten niitä kenellekään toivo!!! vaikka voisivat ehkä vähän avata joidenkin AVlaisten silmiä

Vierailija

Jos tähän linjalle lähdetään niin näinhän se on. Kuinkakohan paljon valtion kassasta laitetaan kouluihin, päiväkoteihin, lasten ilmaisiin hammashoitoihin ja tutkimuksiin, lääkärille pääsee ilmaiseksi jne. Kuinka paljon minä mieheni kanssa annamme verojen mukana näihinkin tarkoituksiin rahaa?

Vierailija

Menkääpäs nyt kaikki rauhassa nukkumaan, aamulla sitten on enempi järkeä päässä teilläkin :)

On nyt aika lapselliseksi tämän ketjun taso jo mennyt.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Enkä ymmärrä, mitä itsekeskeistä on siinä, ettei hyväksy lapsettomuushoitoja kenellekään. Ei siis edes itselleen.

Minä en hyväksy kenellekään sauvakävelyä. En haluaisi itse sauvakävellä, enkä antaisi muidenkaan sitä harrastaa. Se on ihan älytöntä touhua. Siksi, että en sallisi sauvakävelyä edes itselleni, minusta ei ole lainkaan itsekästä vaatia, että myös muita kiellettäisiin lailla harrastamasta noin typerää lajia.

Vakavasti puhuen: itse en tekisi missään tilanteessa aborttia, mutta en tosiaankaan katso, että voisin siitä asiasta tehdä päätöksiä muiden puolesta. Tämä vain esimerkkinä.

Vierailija

Ja jos ulkomailta adoptoi niin sitäkin sitten varmaan katsotaan kieroon ja ihmetellään että mitenkäs niitä ulkomaalaisia täällä hyyssätään niin kovin.

Ristiriitaisuuksia täynnä nämä teidän kommentit.

Vierailija

Yksityisellä klinikalla maksetaan suurin osa itse, tottakai. Ja siinä tapauksessa, että lapsettomuus johtuu sterilisaatiosta kelan osuutta ei korvata.

terv. 46, joka on saanut ainokaisensa yksietyisellä klinikalla tehtyjen hoitojen seurauksena.

Vierailija:

Lainaus:

YKSITYISELLÄ klinikalla hoitoja saavat maksavat valtaosan itse.

-Felicitaksella esikoisensa alkuun saanut-

Vierailija

Sillä sauvakävelyssä ei ole mitään eettistä ongelmaa, mutta lapsettomuushoidoissa on. Lisäksi sauvakävely ei maksa yhteiskunnalle mitään, mutta lapsettomuushoidot maksavat. Päinvastoin, sauvakävely vähentää tuki- ja liikuntaelinsairauksista aiheutuvia kuluja.

Terveisin se, jonka tekstiä lainasit. 165 tai mikä lie

Vierailija

Mutta lapsettomuus ei ole sairaus! Kenelläkään ei ole oikeutta saada lapsia, vaan lapsi on aina lahja.

Terveisin eräs sekundaarisesta lapsettomuudesta kärsivä, joka on ap:n kanssa samaa mieltä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat