Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmeellisiä ajatuksia " elää miehensä rahoilla" ja " ei päästä miestään ravintolaan"

Vierailija

Nämä kaksi vakio fraasia toistuvat näissä palstan kirjoituksissa aina vähän päästä. Mielestäni ne kertovat enemmän kirjoittajan kokemusmaailmasta kuin kenestäkään muusta. Kirjoittaja olettaa, että kaikki miehet vesikielellä odottavat pääsevänsä ravintolaan, pikkujouluihin tai jonnekin yöjuoksuun. Oma mieheni ei käy juuri koskaan missään ravitoloissa tsm. Hyvä jos työpaikan pikkujouluihin lähtee. Hän ei vain viihdy siellä, vaan on mieluumin kotona. Ei kuitenkaan ole mikään tossun alla oleva saamaton nössykkä. Mieheni on myös suhteemme alussa toivonut, että rahat ovat yhteisiä. Kun olisin mennyt töihin ja laittanut nuorimmaisen hoitoon, mies vastusti jyrkästi ja toivoi hartaasti, että olisin vielä kotona jonkun aikaa. Kun luin hänelle näitä syytöksiä " törkeästi miehensä rahoilla elelevistä hoitovapaalla olijoista" mieheni oli aivan ällistynyt. Hänelle käsitteet perhe ja avioliitto merkitsevät jotakin, mikä ei ilmeisesti olekaan ihan itsestään selvä asia kaikille.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

No en minä elä mieheni rahoilla, koska rahamme ovat kaikki yhteisiä. Mies elelee minun tekemillä ruuilla ja nauttii siististä kodistamme, pitää minun pesemiä vaatteita ja on tyytyväinen, kun meidän lapsistamme pidetään hyvää huolta.

Haluaisin tietää, jos kolmonen jäät hoitovapaalle, niin säästätkö sitä ennen rahaa, että voit maksaa oman osuutesi taloutenne menoista? Ja kuinka jaatte kaikki menot, jotta ne ovat varmasti tasan jaettu? Maksatko ruuasta vähemmän kuin miehesi, koska ehkä syötkin vähemmän. Vai ostatteko te omat ruuat? Miten varmistatte, että vehnäjauhopussinnen eivät mene sekaisin vai onko teillä kenties omat kaapit keittiössä. Entäs lapsen hoito ja kotityöt sitten. Teetkö ne miehellesi ilmaiseksi vai tekeekö hän oman työpäivänsä jälkeen puolet kaikesta, jotta olette sujut? Tyhjennättekö astianpesukoneesta vain omat astianne ja kuka tyhjentää koneesta yksivuotiaan astiat? Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää.

Vierailija

Yksi tuttu kuoli juuri viime kesänä. Eläkkeelle pääsyyn oli enää muutama kuukausi ja kaikenlaisia suunnitelmia olisi ollut. Ihan hyvän elämän varmaan eli, mutta olisikohan tehnyt jotakin sittenkin toisin, jos olisi tiennyt, ettei eläkkeellä enää voikaan niitä unelmiaan toteuettaa.

Vierailija

Tämän tunnustaminen ei pitäisi olla kummoinen juttu. Ja mitä tähän miehen " päästämiseen" johonkin tulee, eihän se ole kysymyskään, jos hän ei kerran mihinkään halua lähteä. Silloinhan siitä vasta neuvoteltaisiinkin, jos hän haluaisi.

Sitä paitsi rahat eivät ole yhteisiä niissä perheissä, joissa nainen tienaa hyvin ja mies on tyhjätasku.

Vierailija

Ylpeä vaimostaan joka on kotona,

onnellinen ihanasta,tyytyväisestä lapsestaan,

hellä,

uskollinen,

ahkera,

kätevä,

mukava,myös muiden mielestä

eli aivan ihana pakkaus.

Vierailija

Silti en voi olla näkemättä punaista yhdestä väitteestä: MINÄ MAHDOLLISTAN mieheni työssäkäynnin olemalla kotona!

Ph, please. Jos asia olisi noin, kaikkien työssäkäyvien puolison pitäisi olla kotona. Vai oliko teidän kotiäitien miehet työkyvyttömiä tasan siihen kellonlyömään asti, kun lapsenne syntyi ja naisesta tuli kotiäiti?

Vierailija

10 vuotta olet 36 vuotias. Jos haluat eläkkeen, joka on 60 % prosenttia palkastasi, sinun on työskenneltävä 76-vuotiaaksi asti ilman vuorotteluvapaita jne.

Vierailija

mutta laitoin hänet hakeen kurssille ja onneksi hän pääsi sinne. Minä en elä miehen rahoilla eikä hän mun. Aikuiselle ihmiselle oin tärkeetä saada omaa rahaa eikä siihen saa vaikuttaa mikään avo- eikä avioliitto.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ne ovat kotona, joilla siihen taloudellisesti on mahdollisuus. Olkaamme onnellisia, jotka siihen pystymme.

Tuo ei ole totta. Kotiäidiksi voi jäädä kuka vaan, työpaikasta on erittäin helppo päästä eroon = irtisanoutua tai hankkia potkut. Sen sijaan hyvän ja pysyvän työpaikan saaminen, josta vielä jotain maksetaankin, on nykysuomessa jopa lahjakkailla ja koulutetuilla ihmisillä kiven takana.

Ja ennenkuin kukaan lässyttää tuloeroista, niin muistutan että Suomessa on hyvin vähän huipputuloisia, loput putoavat aika lailla samaan kastiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat