mitä mieltä olette päivähoidon hartaus hetkistä ja ruoka rukouksista

Vierailija

eikö se ole väärin painottaa yhteen uskontoon kun nykyään melkeen joka hoitopaikassa on lapsia useammsta uskonnosta.typerää esim. laittaa pienet täysin asiasta ymmärätämättömät lapset lausumaan ruokarukouksen ennen ruokaa. mutta en kuitenkaan helua että lapset saavat aina mennä pöytään vasta kun muut ovat rukoilleet, se olisi se vaihto ehto sille ruokarukoukselle. itse en haluaisi että alle koulu ikaisille lapsilleni annettaisiin minkään laista uskonnollista opetusta ja koulussakin toivoisin opetusen painoittuvan kaikkiin uskontoihin ei pelkästään kristinuskoon niinkuin tilanne näytää vielä vahvasti olevan.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Mutta miksi piti erikseen tulla kertomaan, että seurakunnankerhossa on kamalaa lasten manipulointia ja jumalaan liittyviä asioita?

Vierailija:

Lainaus:

juuri jumala-juttujen takia, koska olemme uskonnottomia, ja näen punaista että lapsia manipuloidaan noin! Kivoja kavereita siellä kyllä olisi, mutta tapaamme heitä sitten sillon kun ei ole kerhoa, kerhopäivänä teemme jotain kivaa yhdessä..

Vierailija

että päväkodissa olisi hartaushetkiä tai ruokarukouksia? Onko tämä siis ihan kunnallinen päiväkoti vai jokin yksityinen, jonka arvomaailmaan kuuluu uskonnollisuus.

Vierailija

juuri jumala-juttujen takia, koska olemme uskonnottomia, ja näen punaista että lapsia manipuloidaan noin! Kivoja kavereita siellä kyllä olisi, mutta tapaamme heitä sitten sillon kun ei ole kerhoa, kerhopäivänä teemme jotain kivaa yhdessä..

Vierailija

Seurakunnan kerhoissa ymmärrän nuo ruokarukoukset, mutta mun päähän ei mene miksi ihan kunnan kerhoissakin pitää sitä uskontoa olla. On inhottavaa, kun lapsilleni tuputetaan uskontoa. Isoina sitten saavat olla uskovaisia, jos haluavat, mutta eivät ennen kun itse asiasta jotain ymmärtävät.

Vierailija

Eikä sen lapsen arvomaailma nyt pilalle mene jostain ruokarukouksista, vaikkei oliskaan uskonnollista taustaa perheellä. Aika paljon isompiakin kysymyksiä mahtuu hoitopäivään...

Vierailija

Ei sen välttämättä rukous tarvitsisi olla, mutta rukouksen simppeli " siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme" tai " kiitos jeesus ruoasta amen" on usein helpoin ymmärrettävyyden kannalta, koska siinä on jokin konkreettiselta tuntuva heppu jota kiitetään. Jos sanottaisiin esim. " nyt hiljennymme ruokapöydän ääreen ja ajattelemme maailmanrauhaa" , se olisi lapsille vaikeaa.

Mutta olen samaa mieltä siinä, että ei usk. juttuja jos on porukkaa monista kulttuureista samassa hoitopaikassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat