IVF ja hyperi, milloin siirtoon?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ollaan 1. IVF-hoidossamme Hgin nkl:llä edetty siihen pisteeseen, että punktio tehtiin 7.10. Sain kuitenkin hyperin, joten siirtoa ei päästy vielä tekemään. Huurunenät odottelee pakkasessa. Seuraavaksi käynniksi sovittiin 3.11. jälkitarkastus (jossa samalla siirron suunnittelu).

Nyt kuitenkin normaalisti pitkä kiertoni olikin aika lyhyt, johtuen varmaan hormoneista ja siitä hyperistä. Laskeskelin, että tuolloin 3.11. eletään jo kp 16:ta. Sen tiedän, että ensin tullaan kokeilemaan siirtoa luonnolliseen kiertoon. Nyt mietityttää, että onkohan mahdollista tehdä siirto siis tässä kierrossa (heti seuraavassa punktion jälkeen) vai onko tapana pitää 1 normaali kierto välissä, jolloin siirto menisi joulukuun alkupuolelle (eli vasta parin kuukauden päähän punktiosta)?

Malttamattomana haluaisi vain näiden monien vuosien jälkeen jo asioita eteen päin eikä haluttaisi enää odotella joulukuuhun. Vaikka kuukausi sinne tänne tässä vaiheessa ei kai merkkaa lopulta enää mitään.. Onko kellään kokemusta/tietoa, miten yleensä menetellään näissä hyper-tapauksissa?

Kommentit (3)

Vierailija

Näin arvelinkin, että yksi normaalikierto täytyy olla välissä. En saanut onneksi kovin pahaa hyperiä, selvisin vain muutaman päivän sairaslomalla kotosalla. Alkioita saatiin pakkaseen 6 kpl, joten jatketaan siis siirron odottelua. Teidän alkiosaalishan oli aivan mahtava! Onnea tulevaan siirtoon:-)!

Vierailija

ja ainoo lohtu kun siellä sairaalassa olin kaikkine kipuineni. Mutta se on myös suuri syy mun hyperiin, munasoluja punktoitiin huikeet 36 joista sit noi 15 hedelmöitty. Mulla oli tosi pienet lääkeannokset mitä pistelin, vaste oli odotettua parempi, yllätti lääkärinkin. Riski hyperiin oli siis tosi suuri, sain jotain estolääkitystäkin punktion jälkeen, mut eipä tuo auttanu.

Mut ehkäpä noista huurunenistä joku jaksaa sinnitellä tähän maailmaan asti!

Vierailija

Mä olin ekan IVF:n punktiossa 20.9. Siitä seuras vaikea hyperi, eli siirtoon ei päästy. (olin viikon sairaalassa) Pakkaseen meni odotteleen 15 alkioo. Kävin jälkitarkastuksessa pari viikkoo sitten. Mulle sanottiin että PAS tehdään vasta kun on ollu yks normaalikierto välissä, sen aikana elimistö ehtii kunnolla toipuun. Nyt oottelen kuukautisia alkavaks, toivottavasti jo tällä viikolla, sit lääkäriin kontrolliin ja sopiin aikaa pas:iin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat