Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi ärhäkkä kurkkukipu, muilla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oon kärvistellyt jo viikonlopusta lähtien kovassa kurkkukivussa. Mitähän droppia tällaseen vois ottaa? Angiinaa tää ei ole ja vasta parin päivän päästä saan muut nieluviljelyn tulokset. Onko Panadol ainoa keino?

Kommentit (3)

Vierailija

mulla on nyt meneillään 12. pv polttavassa kurkkukivussa. Angiinaa ei myöskään ole. Ostin höyryhengityskupin apteekista höyryhengittämistä varten ja sitten olen käynyt ahkerasti saunassa. Mikään ei ole auttanut. Ei särkylääkkeetkään.

Torstaina olisi sektio, eli kiva rykiä ja yksiä haava mahassa...:((

Vierailija

Mä olen kovassa flunssassa & korvatulehduksessa (rv.9) ja myös kurkku on ollut kipeä. Olen yrittänyt välttää lääkkeiden ottamista tähän asti, mutta tänään lääkäri sanoi, että raskauden aikana olis hyvä hoitaa taudit pois tehokkaasti, koska jos tauti äityy pahemmaksi, on raskaana olevalle sopivaa lääkitystä vaikea löytää.

Sain antibiottikuurin ja kehotuksen syödä Panadolia kipuun (2 kpl kerralla, jotta vastaa ibuprofeenin vaikutusta). Samoin nenäsuihketta (Nasovil tms?) ja Strepsilsiä saisi ottaa.

Vierailija

puolitoista kuukautta kauhee kurkkukipu. nyt oon viikon ollu jo terveenä. loppuajasta öisin ja aamusin kauheen kuiva yskä. lääkärissä kävin, ku neuvolassa terkka meinas ettei oo hyvä raskaana olla pitkään sairaana. lääkäri ei löytäny mitään syytä. sanoi vaan että hinkuyskää on liikkeellä ja kestää puoltoista kuukautta. mulla varmaan oli sitten sitä. kysyin lääkäriltä, et onko raskaana oleville jotain yskänlääkettä. tähän totes vaan että ei oo mitään testattu, mutta jos haluat riskin ottaa ja kirjotti jonku resepti-särkylääkkeen. en tosiaankaan uskalla ottaa riskiä vaikka lääkäri meinas et jos ensimmäinen kolmannes on ylitetty, ei hirveetä riskiä pitäs olla. en siis kuitenkaan hakenu reseptiä, jos jotain olis sattunu, olisin syyttäny tietenkin itteäni koko loppuelämän.

Uusimmat

Suosituimmat