vauvalle lämmin villahaalari

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oletteko ostaneet vauvalle jostain kivan villahaalarin tai jonkin kivan lämpimän puvun toppapuvun alle? Tai tilanneet jostain?

Kommentit (12)

Vierailija

voi löytää ruskovillan haalareita edullisemmin. itse olen vauvalleni sieltä ostanut useammankin ruskovillan tuotteen, kun ovat muuten niin kalliita. Ruskovillan haalari on kyllä toisaalta hintansa arvoinen!

Vierailija

olen ostanut torilta villahaalarin. Nuutisen Kutomo ky Padasjoelta tekee eri värisiä haalareita. Maksoi noin 30¿. On laadukas, ei miksikään ole mennyt ja monet pesut on käyny läpi.

Vierailija

Itse ole kovasti kiinnostunut ruskovillan puvusta, koko mietityttää enää..

Eli vauva syntyy joulukuussa, jos sisaruksiinsa tulee niin todennäköisesti syntymäpaino on 4,5 kilon hujakoilla ja pituus n55cm, ainakin nyt on samassa kasvuvauhdissa, varmaahan ei voi tietää.

Eli mitä mieltä, riittääkö 60 senttinen talven yli?

Ennättäähän tilata vielä kun vauva on syntynyt mutta jos jostain kirpparipalstalla sattuisi silmään vähän käytetty..

Vierailija

Minä asustelen Oulun läänissä eli aika laajalti taitaa Nuutinen kiertää toreja. En ole tosin kokeillut googlata, että löytyisikö heistä tietoa netistä.

Ja minäkin ostin viime talvena haalarin mikä menee vielä tämän talven. Säästöä säästöä ;)

Vierailija

ostin viime talveksi tosi reilun, joka menee nyt toisenkin talven toivottavasti kokonaan. Villahaalarista kun voi hyvin kääntää punttia ja hihaa, eikä ole niin väljä että haittaisi lapsen liikkumista. On ollut hyvä ja laadukas, ei kyllä monta kertaa ole pesty. Nuutisen kutomo taitaa myydä tuotteitaan suunnilleen kaikilla Suomen toreilla... Ainakin Mäntsälässä ja Kuopiossa :)

Vierailija

Esikoisella oli vauvavillahaalarina Ruskovillan terällinen 60 cm haalari (esikoinen syntynyt helmikuussa) ja nyt tälle marrasvauvalle se on edelleen aivan ihana. Toivottavasti vaan mahtuu vielä pitkin talvea (vähän huolettaa....). Ja viime talvena esikoisella oli Ruskovillan terätön 80 cm Ruskovilla ja tänä vuonna piti jo ostaa 100 cm. Mikään muu ei oikein tullut mieleenkään, kun nuo haalarit olleet niin lämpimät ja eivät sellaiset inhan paksunkarheat, mitä esim. minusta Kivat -villahaalarit, joita myös katselin. Ja sitten näemmä, kun johonkin ns. tottuu ja kerran hyväksi havaitsee, niin sitten sitä ostaa sitä... Ja villakypärämyssyt Ruskovillalla myös aivan poppis meillä, samaten lapaset aluslapasiksi.

Minä olen ostanut vain tuon ekan haalarin ns. täyteen hintaan, muutoin olen aina löytänyt jostain alesta (viime vuonna Tampereelta yhdestä luontaistuotekaupasta Koskikeskusta vastapäätä, kun olimme alkusyksystä " syyslomalla" perheen kera löytyi 20% ale, tänä vuonna oli 10% alekuponki Lastentarvikkeeseen, onpahan siitäkin nyt alea reilu vitonen, kun hinta on kuitenkin tuolle luonnonvalkealle 52,50 ¿).

Vierailija

oli esikoisella käytössä juuri tuo Ruskovillan villapuku. oisko ollut joku 74 cm tai jotain? en ole varma mutta käytin vauvalla koko talven. oli ihana vaate. ohut, ettei tule ylipaksu paketti, mutta silti hyvin lämmin. ja laadukas. suosittelen! ei mene raha hukkaan, saa varmaasti myytyä eteenkin päin, jos ei omassa perheessä tule enää tarvitsijoita.

muutenkin olen tykännyt Rv:n tuotteista, esim. silkkimyssy ihan pienellä oli meillä kovassa käytössä. (ja hyvä lahjavinkki vaikka kummilapselle!)

http://www.ruskovilla.fi/index.cfm

Vierailija

Marketeissa yms alkoi koot vasta 80 cm! No sitten halpahallissa poiketessa sattui silmään vauvojen fleece-haalarit..koot alkoi jo 50cm. Ostin sitten sellaisen ja ajattelin sitä käyttää talvella toppahaalarin alla jos tarvii. Vauva kun on vielä makuupussissa ja vaunuissa.. Eikä ollut muuten hinnalla pilattu haalari, 5,90e!!!!

Seuraavaksi talveksi täytyy sitten jo satsata vauvan villahaalariin...

Vierailija

suunnitelmissa on. Tällä hetkellä ainut tietämäni hyvä villahaalari on Ruskovillan, mutta sen hinta on melko huima, pikkuisen yli 50 e. Tosin se on sitten laadukaskin. En ole vielä raskinut ostaa, joten täytyy ottaa mies mukaan kauppaan, se kun ei paljon hintoja tuijottele, toisin kuin minä olen hieman pihi. :)

Vierailija

Vaikuttaa ihan maksetulta mainokselta, mutta oman kokemukseni mukaan en edes harkitse muita kuin Ruskovillan villahaalareita - ainakin ihan pienelle. Esikoinen oli talvivauva ja hänelle hankin Ruskovillan haalarin sekä kypärämyssyn - aivan loistavat! Nyt kun toinen syntyy niinikään marraskuussa, niin vanhat haalarit ovat kuin uudet edelleen. Kypärämyssyn malli on erityisen hyvä ja voin kehua varauksetta myös ko. valmistajan villaisia tumppuja, joissa silkkivuori. Silkkimyssykin meillä oli, mutta ei mahtunut ikinä esikoisen isoon päähän...

Mieheni harvoin perustaa sen kummemmin näistä vauvan varusteista, mutta jaksaa tuota Ruskovillaa kehua maasta taivaisiin edelleen. Haalari on ihanan ohutta villaa ja tarpeeksi napakka, vaikka olisi isompaakin kokoa. Meillä 60-senttinen meni hyvin koko talven, vaikka poika oli iso syntyessään (55 cm/4260 g). Pitkillä automatkoillakin (esim. lappiin) puku oli lyömätön: on lämmin, mutta hengittää hyvin.

Suosittelen siis! Nyt kohta 2-vuotiaalla pojallamme on 90-senttinen Ruskovillan villahaalari. Toki se on hyvä, mutta mielestäni tänikäisellä joku muukin merkki on ihan ok, kun materiaali on selkeästi vahvempaa ja jämäkämpää kuin vauvahaalareissa.

Vierailija

Meillä oli esikoisella tuo 60-senttinen Ruskovillan haalari ja hän syntyi 1.11. Syntyessään pojalla oli kokoa 55cm/4260g ja on ollut koko ajan +2 -käyrällä pituudessa, painossa 0-käyrällä. Tuo 60-senttinen puku meni hyvin hänelle ensimmäisen talven.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat