Rehellinen vastaus: Kuinka moni meista kotiaideista olisi lasten kanssa kotona, jos Suomessa EI maksettaisi lapsilisia ja kotihoidon tukea?...

Vierailija

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

no tuohan on ihan skeidaa jolla lievitetään huonoa omaatuntoa, että meidän äidit järjestäin vei vauvat hoitoon. EI VIENYT! Kyllä niitä kotiäitejä oli, eivätkä näitten perheiden tulot olleet välttämättä yhtään sen korkeampia. Jos luit kirjoitukseni, huomasit, että minun perheessäni vain isä oli töissä, matalapalkkaisessa sellaisessa. Kyllä siihen olisivat muutkin pystyneet, kuten nykyäänkin. Priorisointia.

Vierailija

Äitinä oli kotona 15 vuotta. Isäni on rakennusmies ja välillä jopa työttömänä. Aina oli kuitenkin siistit nätit vaatteet meillä kolmella lapsella, äiti iloinen ja hyvinhoidettu, kaunis omakotitalokin tuli maksettua ja aina oli perheessä hyvä auto. Itse kerättiin marjat, viljeltiin vihannekset, isä kalasti ja metsästi, äiti kutoi villapaidat, -sukat, lapaset. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

no tuohan on ihan skeidaa jolla lievitetään huonoa omaatuntoa, että meidän äidit järjestäin vei vauvat hoitoon. EI VIENYT! Kyllä niitä kotiäitejä oli, eivätkä näitten perheiden tulot olleet välttämättä yhtään sen korkeampia. Jos luit kirjoitukseni, huomasit, että minun perheessäni vain isä oli töissä, matalapalkkaisessa sellaisessa. Kyllä siihen olisivat muutkin pystyneet, kuten nykyäänkin. Priorisointia.

Että rauhotu ja selvittele asioita...

Vierailija

Pääasia kun lapset saa olla kotona ja nauttia kiireettömistä aamuista ja esikoinen siitä kun äiti kotona koulusta tullessaan.Aikansa kutakin,töitä ehtii tehdä vielä pitkän aikaa...Kumpi sinulle on tärkeämpi lapset vai työnantaja????

Vierailija

Kotihoidontukea jää käteen 250, toki sekin tärkeä, mutta kiristämällä vielä kenties jostakin,voisin ehkä olla kotona,vaikka sitä ei saisi. =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat