4-kuisen vauvan hysteeriset itkut.. Apua!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt täällä on äiti hermoromahduksen partaalla. Meidän 4-kuinen tyttö on alkanut viime aikoina olla koko ajan itkuisempi. Just kun huoahdin helpotuksesta, kun koliikkia ei tullut. Itkut tulee yleensä 1-2 kertaa päivässä, sellaisena ihan järkyttävän hysteerisenä kohtauksena, joka ei lopu ei sitten millään keinolla. Mitään säännöllistä kellonaikaa ei ole, voi tulla aamulla tai vasta nukkumaan mennessä. Itku kiihtyy hetkessä ihan kamalaksi ja olen kokeillut kyllä mielestäni jo ihan kaikkea, mutta mikään ei siihen auta. Eikä käsittääkseni liity syömiseen tai nälkään, koska joskus tulee heti imetyksen jälkeen (ja kyllä, röyhtäisytkin tulee ettei siitä johdu) ja joskus taas pitkän ajan päästä ruoka-ajasta. Imemään ei yleensä suostu tuossa hysteerisessä tilassa, mutta ei usein ole rauhoituttuaankaan erityisen nälkäinen. Ja mitään sairauksia ei ole ollut, ei ihottumia ym. (kun allergiaakin olen miettinyt syyksi). Yöt nukkuu hyvin, 8 tuntia putkeen eli ei varmaan mitään korvatulehdustakaan voi olla. Onko mitään ajatusta mitä tää voisi olla?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä kanssa poika vajaa nelikuisena sai tuommoisia raivareita lähes päivittäin. Koskaan aikaisemmin ei ollut itkenyt tuollaista " loppumatonta" itkua. Meni ohi onneksi vajaassa parissa viikossa, mutta nyt huomaa kyllä, että poika on selvästi itku herkempi vieläkin ja yöt ovat selvästi levottomampia ja heräilee tosi tiheästi, vaikka aikaisemmin nukuttiin kahdeksaakin tuntia putkeen . Itse epäilen hampaita myös, kun on alkanut kuolatata enemmältikin. Yrittää myös laittaa kaiken mahdollisen suuhun ja ikään kuin " jäkistää" . Toisaalta taas huomaan, että poika on huomattavasti temperamenttisempi nyt ja alkaa tavallaan tuoda esille omaa tahtoaan ja luonnettaan selkeämmin eli kertoo, mistä pitää naurulla, hymyllä, juttelulla ja myös sitten raivareilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat