Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uraäidit!Miksi teette lapsia jos ette jaksa muutamaa vuotta olla kotona???

Vierailija

Olisiko " puudeli" Burberry-takissaan tässä tapauksessa ollut parempi vaihtoehto...

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Siin kerrottiin jostain uraäidistä ja isästä. Kaksi lasta ja vanhemmat teki kammottavan pitkiä päiviä. Oli sopinu, et toisena päivänä isi menee aikaisin töihin ja toisena äiti menee aikasin töihin et pääsee sit hakemaan lapsia " aikasin" tarhasta. Se aikasin oli silleen et oltiin lasten kans kuudelta kotona. Sit se myöhempään sinä päivänä töitä tekevä tuli kaheksan aikaan.

Siis LAPSIRAUKAT ei yhtään perhe-elämää ja työnarkkari vanhemmat joita hädin tuskin näkee. Tuossa oli kyllä itsekkäät työnarkkari vanhemmat.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mihin mahtuvat tavalliset työssäkäyvät " duunariäidit" jotka käyvät töissä rahan takia? Aika harvassa mahtaa olla ne ihmiset jotka viitsis käydä töissä jos esim. lottovoiton saisivat.

Kaikilla ei nähkään ole sitä rikasta miestä jonka palkalla vois kotona olla.

Täällä palatalla näkyy olevan sellainen ihmeellinen käsitys, että kaikki töissä käyvät äidit ovat uraohjuksia!

Ketäs ne sairaanhoitajat, siivoojat, kaupan kassat, ym. on?Lapsettomia??

Vierailija

Olen tarjoilija eli en tod koe olevani uraputkessa. Silti palasin töihin ja lapsi aloitti vuoropäiväkodin ollessaan 10kk. Syitä tähän; en jaksanut olla kotona, kaipasin työkavereita ja työpaikan sosiaalista ympäristöä, halusin pitää elintasomme samana jokavuotisine etelänlomineen ym. ja lapselle ikäistään seuraa päiväkodista. Tyttö on kehityksessä edellä oman ikäisiään ja on valtavan iloinen ja sosiaalinen lapsi. Olen erittäin tyytyväinen päiväkotiimme ja tiedän että en jaksaisi kotiäitinä järjestää lapselle riittävästi virikkeitä ulkoiluineen jne mistä päiväkoti huolehtii eli tämä " uraäitiys" sopii meidän perheellemme loistavasti. Lisäksi koen olevani mieheni kanssa tasavertainen kun huolehdin osaltani perheen toimeentulosta.

Ihailen teitä jotka todella lapsen parasta ajatellen jaksatte olla vuodesta toiseen kotona toisaalta halveksin teitä työtä vieroksuvia jotka selitätte kotona lorvimisen lapsen edulla... jos saisin päättää poistaisin kotihoidontuen sekä lapsilisän. Nyt meni jo vähän aiheen vierestä, sori;)

Vierailija

Minua odottaa akateemista koulutustani vastaava hyvä vakipaikka hoitovapaan jälkeen. Lapset kyllä olen ajatellut " tehdä" pienillä ikäeroilla, jotta saan olla putkeen kotona ja toisaalta en enää sitten töistä toista pitkää pätkää poissa. Mieheni tienaa lähemmäs 5000 bruttona, joten eiköhän sillä ilman lapsilisiäkin pärjättäis.

Vierailija:

[quote]

Entäs sinä, kotiäiti-ap: teetkö sinä niitä lapsia jotta ei tartte mennä duuniin (teet ne varmaan ns. sopivin väliajoin?) ja mielellään useampui jotta lapsilisiäkin tulee enemmän?

Vierailija

Meillä lapsi meni hoitoon 1v3kk iässä enkä totta tosiaan ole mikään uraäiti... Ihan tavallinen konttorirotta, joka tekee 8h työpäiviä ja on illat ja viikonloput perheen kanssa. Ei työmatkoja, ei ylitöitä, ei yli työajan venyviä palavereja... Ihan tavallista päivätyötä.

Saako tällaiset " tehdä" lapsia ja viedä ne hoitoon vai koskeeko lapsentekokielto myös meitä, jotka käy töissä lähinnä vain saadakseen rahaa elämiseen?

Vierailija

Olen akateemisesti koulutettu, esimiesasemassa ja vielä vienyt lapsen hoitoon 10 kk. Mitäs siihen sanoa? En kulje merkkivaatteissa tai muutenkaan hemmottele koskaan itseäni. En harrasta mitään muuta kuin kotia ja lasta.

Rakastan lastani ylikaiken ja hän on iloinen ja kehittynyt lapsi. Pidän myös työstäni, mutten tietenkään enempää kuin lapsestani. Molemmat onneksi mahtuvat tähän maailmaani.

Vierailija

Jaksamista vaatii raskaan ja vaativan työn sekä äitiyden limittäminen yhteen.

Olen tietysti ensisijassa äiti mutta kun raha ei kasva meilläpäin puussa, niin joudun tuolla töissäkin käymään. Lapsetkin arvostavat sitä että on leipää ja leivän päällä voita sekä vaatteet päällä (vaikka työssäkäynnistä huolimatta edulliset ja usein kirppisvaatteet).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat