Hei imettäjät! Onx rinnoissa maitoa silloin ku ne on kuin lapaset? Eli meillä

Vierailija

kohta 2kuinen muksu ja imetän pääsääntöisesti. Iltaisin poika on rinnalla tosi paljonja tuntuu välillä että rinnat on tyhjät. Onx näin vai muodostuuko rintoihin koko ajan maitoa sen mukaan ku lapsi imee? Pitääkö iltaisin turvautua lisämaitoon?

Kiitti tiedosta ;)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

suosittelen juo yli 3 litraa nesteitä päivässä. Toimii takuuvarmasti. 2 litraa on oman elimistösi kulutus, 1 litra tarvitaan nykyiseen maidontuotantoosi (jos juot vähemmän kuin 3 litraa, laihdut itse todennäköisesti ja lapsikin saa vähän vähemmän maitoa). Ja yli sen 3 litran menee sitten maidon lisäämiseen.

Se tyhjän rinnan maito on todellakin sitä rasvaisempaa ja ravitsevampaa maitoa, mutta määrääkin on helppo lisätä. Muista myös syödä monipuolisesti, vaikkakin tuossa vaiheessa ainakaan itselle ei maistunut ruoka, muistat vaan, että samalla kun syöt itse, ravitset pikkuistasi.

Vierailija

Useasti just kun vauva on 2kkn iässä niin tulee muutaman päivän ajan sellanen tunne että se maito olis " loppumassa" . Näin ei kuitenkaan ole. Pieni vihje millä saat maitoa nousemaan... Tee lihakeittoa! (jauheliha tai sit kokoliha) Syö kunnolla ja nukahda välillä. Ja nestettä tarvit runsaasti. Näillä konsteilla olen aina selvinnyt 2kkn maitopulasta.

Parempi on jos et turvaudu ollenkaan lisämaitoon. Sillä jokainen imetyskertasi lisää maidontuloa!!! Eli älä tee itsellesi karhunpalvelusta jos vain tykkäät imettää! Toki jos imetys tuntuu turhauttavalta ja vaikealta niin jätä se suosiolla. Ketään ei pidä korvikemaidon antamisen vuoksi syyllistää. Pääasia on että se vauva ja sinä itse olette tyytyväisiä.

Terv: 4 lasta imettänyt noin vuoden kutakin.

Vierailija

Vauvat yleensä tankkaavat illalla ja saattavat viihtyä rinnalla hyvinkin paljon. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä että maito ei riittäisi.

Jos vauva on tyytyväinen pissaa normaalisti ym. niin maitoa kyllä on riittävästi.

Vierailija

Iltaisin kun vauva imee paljon/koko aika, maito on paksumpaa. Yksinkertanen testi millä voi kokeilla " riittääkö maito" on että kun vauva on syöny niin puristat tissiä - jos maitoa tulee vielä niin... no, maitoa tulee. ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat