NUUTTI!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Luin tuolta alempaa että olit päättänyt synnyttää polikliinisesti. Haluaisitko kirjoitella asiasta enemmän? Itse päätin taas että lähden mahdollisimman nopeaan kotiin synnytyksen jälkeen mikäli oma ja vauvan vointi on hyvä. Puhuin asiasta neuvolassa mutta sain vähän saman suuntaista kommenttia kuin sinäkin; kiirettä on ja kun ei voi aikoja sen mukaan ihmisille antaa jne...Jäi semmoinen tunne ettei oikein halua puhua enää koko asiasta neuvolassa sen enempää. Edelliskerroilla asiaan suhtauduttiin paljon myönteisemmin (eri neuvolassa). Pitäisi varmaan selvitellä miten homma hoituu yksityisellä puolella.

Sulla oli ilmeisesti kans neljäs lapsi tulossa?

Mua ahistaa valmiiksi jo ajatus osastolle menosta/joutumisesta. Viimeksi menin " levähtämään" sinne synnytyksen jälkeen ja jouduin kuin jouduinkin kotiin lähdön kanssa taistelemaan vaikka asia oli etukäteen sovittu ja papereissa. Nyt toivoisin ettei tarvisi mennä osastolle ollenkaan.

Siis Oysiin olen menossa minäkin, helmikuussa.

Kommentit (6)

Vierailija

Ja voin kuulemma soittaa tai laittaa viestiä rohkein mielin, jos tulee jotain kysyttävää. =) Pyysi soittelemaan vielä pari viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta merkkasi minut omaan kalenteriinsakin jo. =)

Vierailija

Eli siis maksaa ei tarvitse kuin YKSI käynti (70¿) ja kahdet matkakulut ilmeisestikin. Ja jakaa siis yhden käynnin kahdelle eri päivälle. =)

Vierailija

Mutta yritän hommata toisen osoitteen niin kirjoitellaampa sitten lisää? Tosi mielelläni vaihtaisin ajatuksia tästä asiasta joka itelle on tärkeä, mutta jota muut ei oikein tunnu ymmärtävän. Mulla on yleensäkin koko Oysista hirveän huonot kokemukset (muutenkin kuin synnytysten jälkeen). Itse synnytyksiin olen saanut ihanat kätilöt ja ne ovat menneetkin tois hyvin, mutta se osastollaoloaika on painajaista. Miten kolme päivää voikin tuntua ikuisuudelta?

Milloin olet menossa synnyttämään?

Käypä täällä kattelemassa viim loppuviikosta niin laitan sen osoitteen.

Vierailija

Soitin Mehiläiseen ja monen mutkan kautta sain kiinni kätilön, joka hoitaa kotikäynnit. Ja hämpäs on töissä myös OYSissa! =) Kun lopulta päästiin puhelimen välityksellä juttusille, niin voi miten ihanaisen kuuloinen ihminen oli kuule toisessa päässä! =) Lopuksi vielä totesi, että nyt laitetaan kaikki telepaattiset anturit toimintaan, että joku taho kuulisi meidän toiveen, että haluaisimme tavata. Ja tällä siis tarkoitti sitä, että toivoi itsekin olevansa työvuorossa, kun meillä koittaa synnytysaika. =) Olisi kyllä uskomatonta, jos hän sattuisi toimimaan kätilönäni ja tulisi sitten seuraavana päivänä käymään kotona. =)

Hän kyseli kaikki tietoni ja edellisten raskauksien kulun ja erittäin positiivisesti sen jälkeen suhtautui polikliniseen synnytykseen. Selitti käytännön heillä, eli ne tarkastukset ja ajan, joka ollaan sairaalassa ennen kotiinlähtöä (se 6h). Ja selitti, miten näkee aiheelliseksi, että hän käy meillä. Eli ehdotteli vähintään kahta (mielellään muistaakseni kolmea käyntiä - mutta sanoin, että kolmannen pystynee jo oma terveydenhoitajakin järjestämään... ;-D) käyntiä. Ja tuumasi sitten vielä, että voidaan nuo kaksi käyntiä jakaa yhdestä käynnistä, eli maksaa ei tarvitse kuin kaksi käyntiä + sitten matkakulut. =) 70¿ maksaa se kotikäynti ja sitten lääkärillä jos käytätte Mehiläisessä, niin tuolle käynnille tulee hintaa n. 65¿. Ja jommastakummasta ainakin oli mahdollista saada Kelalta jotain takaisin. Ja käski kysellä myös vakuutusyhtiöstä, korvaako se lapsen osalta jotain noista käynneistä. Sekin voi kuulemma olla mahdollista.

En kehtaa tänne laittaa tuon kätilön nimeä, mutta jos annat sähköpostiosoitteesi (en muista annoitko sen jo kerran jossain viestissä...?), niin voin kertoa ihan puhelinnumeronkin. =) Oma osoite on omalla nimellä, niin en kehtaa tänne sitä laittaa...

Oikeasti sen puhelun aikana kariutui se kauhea kammo tuosta hinnasta, kun tämä ihminen todellakin antoi sellaisen luotettavan ihanaisen kuvan itsestään! Ja tulisihan sitä niille sairaalapäivillekin jotain kuluja... =) Minä kun en todellakaan ole kokenut saavani mitään irti niistä kolmessa edellisessä synnytyksessä - ennemminkin päinvastoin. Eri asia, jos vauvalla olisi ollut jotain hätää, mutta kun ollaan aina molemmat voitu hyvin, niin on lähinnä vain väsyttänyt se sairaalassaolo huonoine mahdollisuuksine nukkua ja koti-ikävöineen. Ja ekan lapsen imetyksen käynnistyskin saatiin siellä vain sotkettua. Ja minä myös koin äärettömän hankalaksi sen kotiinpääsyn sieltä puljusta... >=/ Todella vaikealta tuntui saada lääkäriltä sitä tarkistusta _jo_ toisen yön jälkeen vauvalle... =P

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat