Mita mielta olette siita, etta lapsettomuuden syys on varsin usein itse aiheutettu kuten klamydia? Pitaisiko taman seikan vaikuttaa korvatt...

Vierailija

lisyys laskee luontaisesti radikaalisti ja vähän iäkkäämpänä (34v+) haetaan hoitoja?

Kommentit (8)

Vierailija

30% vika on miehessä

30% vika on naisessa

ja lopuissa vika onmolemmissa tai ei tiedetä syytä

Vierailija:

Lainaus:

Ja pikkuinen uutisväläys...jopa 50%:ssa lapsettomuustapauksista vika on miehessä ja hänen spermassaan. Ja niistä jäljelle jäävistä 50%:sta joissa vika on naisessa maksimissaan 5% tapauksista on syynä klamydia.

Vierailija

ei kai kukaan pidä vastuuttomana ihmistä, joka on vakituisessa parisuhteessa käyttämättä juuri kondomia ehkäisynä? Useat syövät pillereitä parisuhteessa. Pitäiskö siis taudin tartuttajan maksaa hoidot? ja milläs sen todistaa? Se vasta kalliiksi tulisi, jos näistä alettais oikeutta käymään.

Vierailija

Tämänpäivän radiouutisissa kerrottiin, että lapsenhankintaa siirretään yhä myöhemmäksi, koska naisten toimeentulo on epävarmaa pätkätöiden takia. On tieteellisesti todistettu tosiasia, että naisen kyky saada lapsia heikkenee iän myötä.

Hedelmöityshoitojen vastustajien kannattaisi käyttää järkeään - lapsihan on hyvä sijiotus yhteiskunnalle. Tuleva veronmaksaja maksaa hoidot korkojen kanssa. Valtion kannattaisi hedelmöityshoitojen lisäksi tarjota korkeampaa äitiyspäivärahaa. Jos lasten määrä vähenee tätä tahtia, kuka maksaa eläkkeemme?

Vierailija

muiden kuin puolisonsa kanssa (koko elämänsä aikana), lapsen yrittäminen on aloitettu viimeistään 25-vuotiaana (mies on voinut olla vähän vanhempi) ja siitä huolimatta on kärsitty vuosikausia lapsettomuudesta.

Onneksi molemmat pariskunnat onnistuivat lopulta saamaan lapsen ja toisenkin vuosikausien pettymysten jälkeen.

Vierailija

Siis miten itse voi aiheuttaa lapsettomuuden?

Minulla ja miehelläni on ollut jo vuosia hyvä suhde joka ei ole sisältänyt yhtään uskottomuutta. Kummallakaan ei ole koskaan ollut mitään tauteja. Ei ryypätä, ei tupakoida, aikaisempia seksisuhteita ei ole, ei ylipainoa jne. Kuitenkin olemme kärsineet lapsettomuudesta pari vuotta...

Ja mitä noihin tauteihin tulee. Jos oma kumppani on pettänyt puolisoaan joskus vuosia sitten niin onko se tämän naisen vika?!

Vierailija

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä että esim. jos on vakisuhteessa saanut klamydian joskus nuorempana (eikä ole itse ollut millään tavalla syyllinen siihen...ts. on saanut taudin vakikumppaniltaan) niin sen vuoksi on sitten leimattu nainen koko loppu elämänsä jopa niin ettei ap:n kaltaiset idiootit salli hänelle hoitoja?

Ja pikkuinen uutisväläys...jopa 50%:ssa lapsettomuustapauksista vika on miehessä ja hänen spermassaan. Ja niistä jäljelle jäävistä 50%:sta joissa vika on naisessa maksimissaan 5% tapauksista on syynä klamydia.

Vierailija

eipä ne sukupuolitauditkaan ole aina itse aiheutettuja syitä lapsettomuuteen, kuka voi tehdä sitten sen eron kenelle korvataan ja kenelle ei...?

Ja ikäkysymys: jos elämässä tapaa senoikean kumppanin vasta myöhemmin (+34 v) ja lasta ei kuulu, siitäkö sitte pitäisi näitä pariskuntia rankaista?

Helppoa olla yksinkertaisen asenteellinen, mutta kun asioita lähtee miettimään todella nillä onkin aika monta eri näkökulmaa (ja vielä monta muutakin kuin tässä esitetyt).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat