Nuoret äidit,

Vierailija

vastatkaahan oikein rehellisesti tunnetko itsesi kypsäksi kasvattamaan lastasi? Jos taas olet iäkkäämpi, lapset vanhempana saanut tunnetko, että jaksat vielä kasvattaa lapsesi?

Kommentit (8)

Vierailija

Olen 21 kun sain lapseni. En ollut kypsä mutten muutakaan keinoa keksinyt silloiseen tilanteenseen. Mutta lapsen myötä on kasvettu ja lapsi tietysti hoidettu ja rakastettu. En enää antaisi pois mutta jos olisin silloin tiennyt, olisin tehnyt abortin.

Vierailija

Tunsin olevani valmis, ja tunnen edelleen.. Mä en koe muuttuneeni ihmisenä kovinkaan paljoa... Ikää on nyt 26 ja lapsia kolme..

Vierailija

jaksaisin paremmin nousta öisin ja nauttia lapseni vauva-ajasta. Myös varmasti tämä ikä hiukan vaikuttaa siihen että haluan useammin päästä " aikuisseurassa" ulos, mutta kyllä olen lapseni huolella hoitanut, ja yrittänyt parhaani, mikä on myös riittänyt. Ihan ihmisestä riippuu! Moni ikäiseni on varmasti todella kypsä ja valmis ja moni vanhempi välttämättä ei.

Itse kyllä muutamina hermoheikkoina hetkinä ajattelin, että nyt miettisin uudestaan ja odottaisin muutaman vuoden, jos olisin tiennyt miltä minusta nyt tuntuu, hormonit hyvin sekaisin ja tunnetilojen muutokset ovat todella raskaita... Vauva vaatii kaiken ajan ja huomion, mitä minulla on. Ja sen olen kuitenkin valmis nyt antamaan, enhän tätä enää perua voi! (en vaihtaisi nykytilannetta pois, mutta jos olisin aiemmin tiennyt...)

Vierailija

Eipä ole lapset kovinkaan monesti hoidossa olleet jotta voisin esim. ravintolaan lähteä. Tietenkin esim. opiskelu olisi ollut helpompaa ilman lapsia yms. mutta menee se näinkin.

Nyt ikää 27 ja lapsia 3

Vierailija

mutta olin 18 kun sain ensimmäisen ja mielestäni olin tarpeeksi kypsä kasvattajaksi. Sitä ennen oli paaaaaaaaaaaaljon lapsista kokemusta, olin ollut jopa 2vkoa yötä päivää hoitamassa lapsia, jossa nuorin oli 5kk. Mitään " ihmeempiä" ongelmia ei ole tullut, niitä samoja, mitä kaikilla muillakin. Nyt on kaksi lasta ja ikää vajaa 21. =))

Vierailija

Itse tunnen olavani nuori äiti. Olin pojan syntyessä 23, ja poika pian vuoden. Ja kyllä olisin ollut valmis äidiksi jopa aikaisemmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat