Saihan sokeria laittaa marjamössöön 4-kuukautiselle ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aattelin varmistaa teiltä, että saahan sitä sokeria antaa tolle meiän 4-kuukautiselle. Maistatan sillä mustikkaa ja sokeriahan se kaipais. Kaikki ruokaopukset on hukkunu esikoisen jäljiltä...

Kommentit (8)

Vierailija

käyttää. Tavallinen valkoinen kidesokeri käy hyvin eli ei tarvitse käyttää maissipohjaista hedelmäsokeria kuten joskus aiemmin neuvottiin.Sokerien puhtaustaso on nykyään hyvä.

Neuvoloiden antamissa ohjeissa on ollut tiedotushäirinnän ja osin aiemman henkilökunnan puutteellisen koulutustason/kielitaidon puutteiden vuoksi ongelmia, mikä ei kuitenkaan ole tuhonnut Suomen neuvolajärjestelmää. Henkilökunnan osalta ongelma on jo korjattu, tiedotuksen puutteita korjataan parhaillaan.

Vierailija

mielestä ei saa. Tosin ei kyllä nyt oo tässä mitään teosta mistä tarkistaa.

Mutta yleisesti mun mielestä sokeri menee samaan sarjaan suolan kanssa, sitä sais antaa vasta 1v? Korjatkaa joku, jos olen väärässä!

Vierailija

Itse en laittaisi. Vauva kun tottuu nopeasti myös sokeroimattomaan makuun. Eli koen tuossa iässä sen ylimääräisen sokerin vielä turhaksi.

Hyvä esimerkki on Jekovit joka maistuu vauvasta niiiin hyvälle ja itsellä ei mene edes irvistyksen kanssa alas. =)

Vierailija

julkaisussa " imeväisikäisen lapsen ravitsemus" (ollut äitiyspkkauksessa)

On esimerkiksi Kiisseliohjeissa sokeria ja käsittääkseni nämä ohjeet on tarkoitettu vauvoille,jotka saavat jo kiinteitä. Itse olen sokeria lisännyt marjasoseeseen ja kiisseleihin. Meillä kylläkin niitä alettiin syömään lähempänä 6kk ikää.

Tietysti sokerin käytössä pitää muistaa kohtuus. Mitä vähemmän sen parempi. Mutta kyllä täytyy sanoa, että melko kirpeeltä maistuvat itse tehdyt marjasoseet ilman sokeria.

Vierailija

faktatietoa. Hedelmäsokereri on makeampaa, joten se on suositeltavampaa kun sitä ei tarvita niin paljon. Mutta ei tavallisellakaan sokerilla saa haittaa aikaiseksi.

Kaisu

Vierailija

viitaten aiempaan viestiini eroahdistus-viestin alla ja omaanviestiini kiinteiden aloittamisesta:

Pelottelet (eli kyseessä on keinotekoinen pelottelutyylin jäljittely), etten ole saanut lupaa kertoa tiedotuksen häirinnästä. Tällaisesta tyylistä on tullut pelkoholistikulttuuri (pelkoholismi on kommunikaatiohäiriön tyypillisimpiä ilmenemismuotoja), jota hyväksikäytetään myös tarkoituksellisessa tiedotushäirinnässä.

Keskivaikeasta kommunikaatiohäiröstä kärsivät ajatuivat aiemmin usein mielisairaaloihin tai jopa kehitysvammalaitoksiin. Näissä yksiköissä kehittyi helposti potilaiden alakulttuureja, joista nämä viestit muodostavat esimerkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat