Mulla tulee mieleen luomusti synnyttäneistä, että

Vierailija

niillä on niin iso värkki, ettei ne tarvi mitään kipulääkettä..

Ei varmasti näin ole, mutta silti..

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

Vierailija

kunpa oiskin noin niin oisin välttynyt parilta kipeältä repeämältä!

vauva syntyi niin vauhdilla, että olin saamassa epiduraalia (4cm auki). paikat aukesivat hetkessä ja kätilö katsoi tilanteen kun sitä itkin ja huusin. Totesi että piikki pois selästä heti, vauvan pää syntyy NYT.

Synnytys kesti yhteensä 1h 10min, joten siinä ei paljoa ehtinyt..

Vierailija

Kuvittelet olevasi jossain muualla esim. lapsuuden lempipaikassa, meressä kellumassa yms. silloin kun kipu tulee ja ajattelet että vielä tulee se kovempikin kipu

Vierailija

Ai miks tuli hirveet supistukset nopeesti, jotka avas nopeesti kohdunsuun, niin, että sairaalassa sanoivat, että ei kerkee ottaa puudutusta...Jaa mistäköhän tiedän??? Ei kai sillä ole MITÄÄN TEKEMISTÄ tiukkuuden kanssa. Miten jotkut on noin idiootteja??? No, ehkä jos ei tee mitään muuta kun roikkuu täällä aamusta iltaan...

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Oisko kuitenkin se, ettei KERKEÄ saada mitään kipulääkettä kun vauva tuli niin nopeasti. Oisin mielelläni sitä lääkettä ottanut...

Vierailija

Tuska oli KARMEA, ja luulin repeäväni, siltä tuntui, mutta enpä revennyt, ja se riippuu ihan siitä millainen kudos on. Minulla tosi hyvä, ja värkki ihan tiukka ennen ja jälkeen. Usein nuorilla on parempi venyvyys ja palautuminen.

Jos vauva tulee ulos esim. yhdellä ponnistuksella on repeämisen riski suurempi kun kudos ei ehdi valmistautua ja venyä tarpeeksi, kun ponnistaa muutamia kertoja ehtii nahat venyä eikä pakosti repeä..

Vierailija

Itse olen synnyttänyt kaksi keskikokoista lasta ns. " luomuna" , se ei ollut minulle mikään itsetarkoitus, mutta eipähän vaan missään synnytyksen vaiheessa tullut sellainen tunne, että " nyt on PAKKO saada jotain kipulääkettä" , joten en sitten mitään pyytänyt. Itse olen ajatellut lähinnä niin, että minulla on ehkä keskimääräistä korkeampi kipukynnys, jos sitä jotenkin voi mitata.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat