Hoitovapaalla oleva äitikö kotiäiti?

Vierailija

Olen aina ajatellut, että kotiäiti on äiti, joka ei käy ollenkaan töissä ennen lasten kouluikää, vaan on tämän ajan kotona. Sitten tällä palstalla hoitovapaalla olevat pitävät itseään kotiäiteinä, vaikka palaavat töihin lapsen täytettyä 3.

Uraäideiksikö he silloin muuttuvat?

Mitä mieltä muut?

Kommentit (14)

Vierailija

Olen ollut yhtäjaksoisesti kotona joitamassa lapsiani jo kuusi vuotta. Ammattia ei ole, opiskelut ovat kesken. Kuopus on nyt 6kk eli saan vielä vanheimpainrahaa. Sitten jään kotihoidontuelle. Olenko siis opiskelija?

Vierailija

Eli tarkoitit ehkä, että jos oikeasti asettaa lapsen työnsä edelle, jää lasta hoitamaan kotiin myös hänen täytettyään 3 ja kodinhoidontuen loputtua.

Minusta kotiäiti on henkilö, joka ei käy ollenkaan kodin ulkopuolella ansiotyössä lasten ollessa alaikäisiä.

Vierailija

nainen heittäytyy täysillä elään miehen tuloilla tai omilla säästöillä, miten vaan. Harvassa ne kyllä on jotka eivät ole edes työttömänä työnhakijana. Minä en ainakaan ikinä pystyis muutakuin vaihtamalla miestä tai voittamalla Lotossa.

Vierailija

tarkoitan ennemminkin, että tällainen äiti on se, joka voi oikeasti edes puhua siitä, ettei raha merkitse tässä asiassa. Vitsit, miten sen muotoilisi? No siis, nämä 3 v kotona olevat kun sättivät, että aiemmin töihin menevät asettavat rahan lapsensa edelle, mutta jos heillä se ei ole rahasta kiinni vaan halusta tehdä omasta mielestään lapselle parhaalla tavoin niin kai silloin voi jatkaa kotona senkin jälkeen.

Ymmärsiköhän kukaan :/

Vierailija

Kun ei ollut oikein ammattinimikettäkään vasta valmistuneena akateemisena. Siinä maassa tosin valtaosa pienten lasten äideistä on kotona ja tulevat tituleeratuiksi nimikkeellä kotiäiti mitenkään halventamatta.

Vierailija

Viittaan tuohon, että " aito" kotiäiti olisi kotona lasten kouluikään saakka. Miksi vain siihen saakka? Aiemmissa sukupolvissa ei ole ollut tavatonta, että on jääty pysyvästi kotiin; tunnen monia joiden äiti on ollut kokonaan kotona ja minunkin äitini oli - ei niin että se mikään hyvä asia olisi ollut.

Viime aikoina on mielestäni pari kertaa uutisoitu jotain sellaista, että esim. koulutettuja naisia jää tietoisesti syrjään työmarkkinoilta - kotiin - koska työtilanne on huono.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat