Munasolujen luovuttamisesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Tämä on ehkä vähän väärä palsta, mutta oikea " kohderyhmä" . Haluan luovuttaa munasoluja. Juttuja lukiessani kuitenkin todella moni saa silti keskenmenon toisensa perään :( Haluan todella luovuttaa, mutta sitten tulee ajatus, että jos hoito ei toimikaan ja minä ja soluni tuotamme pettymyksen..? Itselläni on 1 lapsi, mutta olen kokenut keskenmenon ja sitä h*lvettiä en halua kenellekkään tuottaa..

Haluaisitteko te munasoluja kaipaavat kuitenkin yrittää, vaikka hoito ei onnistuisi? Siis onhan aina riskit olemassa.. Jostain tämä ajatus vain tuli ja nyt pyörittelen vain epäonnistumisen ja pettymyksen tuottamisen pelkoa päässäni. Sanokaa jotain rohkaisevaa?

Kommentit (10)

Vierailija

ja kyseessä on ensimmäinen siirtoni. Itse jouduin odottamaan lahjasoluja hiaman yli kaksi vuotta, joten jokainen luovuttaja on kyllä mahatava asia!

Kiitos päätöksestäsi kaikkien jonottajien puolesta!

Vierailija

Hei Wilmushka! Suuri kiitos meidän kaikkien puolesta, jotka odottavat luovuttajaa! Joku tulee tosi onnelliseksi siitä että saa mahdollisuuden yrittää! Harmi ettet ollut " meidän" klinikan luovuttaja (ilmeisesti), koska me odotamme myös uutta luovuttajaa, ja ihan jonon etupäässä! Teitä on vaan niin vähän liikkeellä.

Terv. Hathor

Vierailija

Se että joku lähtee kokeilemaan luovuttajan munasoluilla ei tietenkään tarkoita sitä että hoito 100%:sesti onnistuu. Siinä vain annetaan SUUREMPI mahdolllisuus onnistua kuin omilla soluilla. Samoja ongelmia voi tulla eteen kuin omilla soluilla esim. alkion kiinnittymisessä.

Ei kukaan varmaan luovuttajaa " syyllistä" jos hoito epäonnistuisikin, eihän näille asioille mitään mahda.

Vierailija

... mulla on itsellä yksi lapsi entuudestaan ja nyt ollaan kakkosta yritetty tuloksilla:

- kemiallinen raskaus (munasolun jakaantumisongelma)

- ei siirtoa (ilm. sama " vika" , osa soluista ehkä raakoja, tai labra kämmäs miehen pakastesimppojen kanssa???)

- tuulimuna

- nega...

Olen siis potentiaalinen munasolun tarvitsija - joillakin näkee jo labrassa, että on fragmentoitumista tai sitten ei ikinä pääse kiinnittymiseen saakka... jakaantumisongelmankin näkee labrassa...

Mun mielestä on selvää, että hommassa voi käydä niin ja näin, mutta kun luovuttaja on tarpeeksi nuori, niin on tosi paljon paremmat mahkut, että munasolusaaliista on useampia hyviä - muniksen tarvii sitten vielä kohdata hyvä simppa, että puolet " kunniasta" (hyvästä tai huonosta) kuuluu sille toisellekin puolelle...

Näin hoitojen ainana on ollut kaikenlaisia " outoja" ajatuksia asian tiimoilta - mun mielestä se on vain prosessi, josta pitää päästä selville vesille... teet tosi hienon asian, jos luovutat soluja, mahdollista " epäonnistumista" sinun tuskin kannattaa ajatella - saatko itse tietää, että lähtikö soluista raskaus liikkelle (tai kuinka monta raskautta lähti??)... sun yhdestä luovutuksestahan voi parikin perhettä saada koko lapsilukunsa täyteen!!!

Terkkuja

Eemeli, 41 v.

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

Aivan upeaa että olet valmis luovuttamaan soluja! Älä suotta mieti noita onnistumisjuttuja, et ole mitenkään vastuussa niistä. Klinikan tehtävä on arvioida noita juttuja luovuttajan kohdalla.

Olen itse saanut luovutusmunislapsen, alkioita oli vain kolme (omissa ivf:ssäni oli enemmän, mutta laatu oli huonompi), kaksi siirrettiin, toisesta tuli lapsi.

Vierailija

Kiva että sinäkin haluat auttaa! Turussa on kaksikin klinikkaa jossa näitä hoitoja tehdään. Väestöliiton klinikka ja AVA-klinikka. Näistä kahdesta Väestöliitolla on selvästikin pitempi jonotusaika munasolun tarvitsijoille, 1½-2 vuotta, AVA:lla taas jonotus kestää noin 6-8 kk. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että Väestöliitolla on sen verran edullisemmat hinnat, että melkeinpä kaikilla tarvitsijoilla on varaa mennä hoitoihin tänne. Syy hintaeroon on se, että Väestöliitto jakaa yhden luovuttajan solut kahdelle vastaanottajalle, jolloin nämä myös jakavat luovuttajan hoidon kustannukset.

Me olemme itse VL:n jonossa tällä hetkellä.

Mukavaa loppuraskautta ja onnellista vauva-aikaa sinulle,

toivottaa Hathor

Vierailija

Tungen nenäni tähänki soppaan..Mä olen myös päättänyt luovuttaa " muniani" kuhan raskaus on ohi ja tilanne " normalisoituu" . Päätin sen jo ennen tätä raskautta.

Mä itse kuulun onnellisiin, jotka ovat saaneet lapsia ihan " luomumenetelmällä" mutta ymmärrän tyhjän sylin kaipuun..Haluan ojentaa auttavan käteni. Vaikka lopputulokseen en edes voi vaikuttaa. Toivon kuitenkin sydämestäni että mun soluista tulisi onnellisia lapsia..Ja samalla tekisivät joistain onnellisia vanhempia..

Osaatteko auttaa kysymykseen, että vieläkö Turussa on kliniikka mikä ottaa vastaan lahjasoluja ja hoitaa hoidot?? jos on niin mikä klinikka?

Hormoonihirviö ja Himpula rv 36

Vierailija

jossain vaiheessa tuo lahjamunasolun tarve siis. Edellisessä hoidossa huomattiin, että minun soluissani on häiriötä ja olisin ehdottoman valmis yrittämään luovutetuilla soluilla, jos ei omilla ole mitään mahdollisuutta onnistua. Riskeistä huolimatta, koska oman lapsen kaipuu on niin kova. En ole nähnyt ikinä edes positiivista raskaustestiä omalla kohdallani vaikka tahkottu ollaan kohta kolme vuotta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat