Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lyhytaikaisista opettajan sijaisuuksista työtodistus?

Vierailija

Ei ole tullut mieleen pyytää lyhytaikaisista opesijaisuuksista mitään todistuksia, kun nyt olen muutamia tehnyt. Mutta entä kun jossain tulevassa työhaastattelussa sanon tehneeni sijaisuuksia, miten tämä todistetaan? Pitäisikö sellainen todistus sittenkin pyytää vaikka jälkikäteen? Se tuntuu hölmöltä kun olen tehnyt todella lyhyitä sijaisuuksia eri paikoissa. Sijaisuudet eivät ole tulleet opetustoimiston kautta vaan suoraan kouluilta.

Vai eikö lyhyillä sijaisuuksilla ole merkitystä kokemuksena? Pitäisi olla, koska ovat hyvin opettavaisia :-)

Kommentit (8)

Vierailija

Itse olen saanut työtodistuksen rehtorilta, mutta voi kai sellaistakin kysyä, jossa olisi kaikki kunnassa tehdyt samassa kasassa. Sen kai saisi sivistystoimenjohtajalta.

Vierailija

Eli pyydä virastosta todistus tekemistäsi sijaisuuksista. Hoituu varmauudella näin. Arviointeja ei lyhyistä tee kukaan, ellet nyt satu tuntemaan esim. rehtoria henkilökohtaisesti.

Vierailija

todistuksia. Ja missään tapauksessa rehtori ei voi pitää hassuna sitä, jos kysyt, miten saisit todistuksen.

Yleensä valtiolla ja kunnalla työ- ja virkasuhteet näkyvät nimikirjanotteesta. Luulen kuitenkin, että lyhytaikaisista sijaisista ei pidetä nimikirjaa.

Uusimmat

Suosituimmat