Mies on joka kk yhden vkon työmatkalla ja anoppi tulee aina siksi aikaa meille

Vierailija

Kaksi pientä lasta. Tämä tapa alkoi jo reilu vuosi sitten ja on jatkunut. Hermot menee kohta!

Ei yhtään siunaaman hetken rauhaa.

En voi sanoa anopille, että lähde lätkimään. On täällä yötä päivää. Auttaa kyllä ruuanlaitossa, tai oikeemmin tekee kaikki ruuat ja käy kaupassa, mutta silti rasittaa.

Miehelle en voi sanoa, koska jos mies kieltäisi, ettei tule tänne, niin anoppi masentuisi, on muutenkin helposti masentuvaa sorttia.

Lapset kyllä tykkää mummustaan tosi paljon ja anoppi on muuten kyllä ihan mukava, mutta rasittaa, että KOKO AJAN täällä kun mies on työmatkalla.

Siitä on tullut ihan tapa.

Käy kaupassa, herää aamulla jo viideltä ja valvoo varmaan yhteentoista. Itsekin olen rättiväsynyt illalla, mutta sen takia valvon puoleenyöhön, että saisi edes vähän omaa aikaa.

Voi v***u, miten tähän on oikein tultu!

Kommentit (8)

Vierailija

mutta jos ajattelisin, että oma anoppini tai esim. äitini olisi täällä viikon joka kuukausi niin.... Ymmärrän että ap haluaa olla ihan itsekseen kotona kun lapset nukkuu, katsoa telkkarista mitä haluaa, surffata netissä, kulkea vaikka alasti eikä tarvitse pitää seuraa. Kyllä kotona on lupa haluta olla yksinkin.

En kyllä tiedä, mitä voisit tehdä. Ehkä voit sanoa anopille, että haluat kokeilla viikon miten pärjäät ilman häntä, ettei hänen tarvitse koko ajan vaivautua auttamaan. Että tulee sitten taas seuraavalla kerralla. Sanot vielä, että onhan sun pakko oppia tulla toimeen lastesi kanssa ihan yksinkin, jos anoppi ei joskus vaikka pääsekään (katkaisee jalkansa tai jotain).

Vierailija

Minä henk.koht. ainakin kaipaan rauhaa ja yksinäisyyttä ja joskus miehen isä on ollut meillä vähän samaan tyyliin, tosi stressaavaa. Toi on kyllä patti tilanne, ei oo kiva pahoittaa anopin mieltäkään. Ehkä sun pitäis keksiä joku valkoinen valhe ettei anoppi muka voisi tulla teille.

Vierailija

Nyt 10 vuotta myöhemmin, kun olen tehnyt iltatähden, ovat appi ja anoppi sen verran vanhempia, etteivät jaksa auttaa. Nyt vasta osaan arvostaa sitä ja kaipaan todella paljon sitä aikaa, kun he jaksoivat. Nauti hyvä ihminen ja ota vaikka itselle aikaa. Se on harvinaista herkkua. Vaikka kuinka harmittaa, niin niele kiukkusi ja ota vastaan tarjottu apu. Joskus tulee vielä aika, ettei anoppisi jaksa olla auttamassa.

Vierailija

Sillä anoppi tuntee kuuluvansa ydinperheeseen, ja mitä enemmän meillä tapahtuu ja on menoja, sitä enemmän hän haluaa olla auttamassa. Esim jos meille tulisi muita vieraita, hän haluaisi ehdottomasti tulla paapomaan niitä, ettei minun tarvitse.

Kohta kyllä heitän sen ulos, rassaa niin...

Vierailija

Nauti ja ota sitä aikaa itsellesi päivällä kun se anoppi kerran on teillä. Jätät sen lasten kanssa touhuilemaan, ja menet itse vaikka kirjastoon tai kahvilaan kaikessa rauhassa istumaan ja nautiskelemaan, tai muuten vain jotakin ystävää tapaamaan! Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin mene kosmetologille, kampaajalle, hierontaan, manikyyrin, teatteriin, elokuviin... Itse kyllä keksisin monta tapaa ottaa omaa aikaa, jos anoppi edes joskus olisi meillä lasten kanssa! Mene vaikka lasten päikkäriaikaan jos huolettaa, ettei pärjää kotona lasten kanssa. Mutta MENE!!

Vierailija

Jos meillä kävisi anoppi tekemässä ostokset ja ruuat, niin eipä tulisi mieleen valittaa täällä asiasta. Tuohan on luksusta! Ajattele positiivisesti!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat