Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin askelmittarin- Paljonko on suositeltu askelmäärä päivässä?

Vierailija

Onko se 10 000, jostain mulla on sellainen mielikuva. Sain eilen kuitenkin vain 8000 ja tänään kun olen ollut vain kotona on 4000. Oletin että tulis enemmän. Miten teillä muilla?

Kommentit (13)

Vierailija

laskin itse, että jos käy yksin reippaalla kävelyllä tunnin, sais 7200 askelta ja loput tulis itsekseen. Mutta kun on 3 lasta ja yh, ei kävelyt oikein onnistu, aina joku panee hanttiin jne. Muutenkin kävely hidasta jne. No pitää vaan yrittää jotenkin lisätä. Mä kävelen kuitenkin melkein koko ajan kotona noiden perässä, se ei vaan näköjään riitä.

Vierailija

Tavallisella, ei 30kg + ylipainoisella ihmisellä, minimiaskeltavoite on 10000 askelta per päivä. Siis MINIMI! Nykyiset suositukset puhuvat 12000 askeleesta per päivä jos haluaa hoitaa arkiliikunnan kävelemällä.

Itselläni askelia tulee päivässä noin 10000-15000 ja ne on ihan helppo saada kun...kävelen ne muutamat bussipysäkinvälit nykyisin junalle, en käytä hissiä, käyn päivittäin noin 15-30min kävelyllä jne jne.

13v tyttö

No mun keskiarvo on päälle 5000, käytän siis puhelimen mittaria. Mut harrastan paljon liikuntaa eikä puhelin oo läheskään koko päivää mukana, varsinkaan sillon ku urheilen joten arvioisin sen laskevan ehkä puolet askelista tai vähän päälle. Onko se liian vähän?

Uusimmat

Suosituimmat