Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIIKKIKAMMOISET!!

Vierailija

Olen menossa toista kertaa suunniteltuun sektioon ja edellisestä kerrasta jäänyt piikkikammo jyllää jopa niin kovasti, että olen menossa polille puhumaan asiasta. Aika on huomiseksi ja nyt on takki tyhjä, en tiedä mitä kysyä/sanoa siellä.

Pelkään lähinnä verikokeen ottoa, tipan laittoa ja puudutusta, niistä jäi kamalat kokemukset viimekerrasta, mikään ei siis mennyt putkeen.

Olisko kellään asiaan perehtyneellä antaa viimehetken vinkkejä, mitä huomenna siellä pääsisi ainakin hiukan pois peloistaan? Onko kukaan käynyt polilla puhumassa näinkin naurettavasta pelosta?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla kanssa hervoton piikkikammo,verikokeita otettaessakin suonet pakenee ja meinaan hyperventiloida. Itse en pysty edes katsomaan piikkejä ilman kuvotusta,kauhua,inhoa.

Kuvailet vaan tuntemuksiasi asian suhteen ja teet selväksi miten haluaisit toimittavan.

Vierailija

Silti jännitän kaikkia pistämisiä kovasti. Sanon sen aina ääneen, kun pistosta aletaan laittaa. Jotkut terv. hoitohenkilöt ottavat sen vakavasti, useimmat käskevät katsomaan pistoksen ajan ikkunasta ulos. Itse olen sellainen, että minun pitää nähdä mitä tapahtuu - jos katsoisin ikkunasta, pelkäisin enemmän. Siksi kaikki näkymättömissä olevat (synnytyksen aikaiset, poskiontelopunktiot jne) pelottavat pahasti ja saavat aikaan heikkovointisuutta.

Kerro rohkeasti polilla ja synnytyssairaalassa kokemuksistasi edellisen synnytyksen aikana. Minäkin tein niin - tosin silloin ei ollut kyse piikkikammosta. Toinen lapseni syntyi käynnistettynä, rajulla synnytyksellä ja synnytyslääkäri arvio synnytyksen keston väärin. Kärsin kipuja 2-3h ja vasta sitten totesivat, ettei se lapsi nyt synny, jos ei äitiä saada rennoksi. Kun sain epiduraalin, aukesi kohdun suu 30minuutissa ja lapsi syntyi lopulta kahdella ponnistuksella. Painoin 4.15kg! Kolmatta kun menin synnyttämään juttelin jo neuvolassa ja myöhemmin kaikille minua hoitaneille kammokokemuksistani ja sainkin erittäin hyvää hoitoa 3. synnytyksessä. Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat