3-vuotiaan pottakoulu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips!

Kertokaapa onko teidän 3-vuotiailla pojilla vielä vaippa? Meidän 3-vuotiaalla on vielä päivä- ja yövaipat, kun housut kyllä kastuu vielä. Istuu kyllä potalla, kun sinne vie ja pissat tulee. Kakka tulee vielä osittain vaippaan. Välillä ollaan kotona ilman vaippaa, mutta toistaiseksi vielä vähän huonolla menestyksellä. Poika käy päiväkodissa, mutta eipä sekään ole vielä nopeuttanut tätä kuivaksi oppimista. Joskus vain tuntuu, että tässä vielä vaihdetaan vaippoja koulun välitunnillakin..Päätimme kyllä, että ensi kesään mennessä täytyy vaipat jättää pois. Silloin poika jo 3,5-vuotias.

Kommentit (3)

Vierailija

meidän 3 v 3 kk ikäisellä pojallamme on vielä vaipat, päivin öin.

Olemme yrittäneet kuivaksiopettelua, mutta laihoin tuloksin.

Pottia on hankittu ylä-ja alakerran vessoihimme kaksin kappalein, mutta ei suostu potalle. Korokepallit on myös kummassakin vessassa, ja nyt ihan viime päivinä on suostunut seisten (korokepallin päällä) pissaamaan suoraan pönttöön, mutta tämäkin vain hyvin satunnaisesti.

En ole ottanut asiasta paineita, kaikki aikanaan. Enkä ala lahjomaan millään, joten odotellaan, kunhan poika on halukkaampi vaipattomuuteen. Varmasti sen aika vielä tulee, teilläkin.

Samojen asioiden kanssa siis puuhaillaan ja keskustellaan täälläkin :)

Meidän perheessä vielä 1 v 8 kk ikäinen pikkuveikkakin, joka myös täysin vaipoissa.

Vierailija

Meillä poika 3,5 vuotias ja yövaippa yhä, koska muutensänky joka yö märkä. Päiväkuivaksi oppi 2-vuotiaana, mutta tuo yövaippa näyttää jäävän kouluikään asti. Ollaan kokeilti ilman vaippaa nukkumista ja kuivaksiopetteluhousuja... mutta aina kastuu housut tai sänky ja sitten poika herää ja harmistuu niin etttei kukaan enää nuku sinä yönä.

Nyt olen suosiolla antanut olla yövaippalainen, ihan yöunien takia. Lapsen ei tarvitse sen takia univelkaa hankkia.

Vierailija

Ilman vaippoja ollaan oltu kohta jo vuosi, mutta silti tapahtuu vahinkoja usein. Joskus menee viikkoja ilman vahinkoja ja sitten tulee kausia etta vahinkoja sattuu 2/3 paivassa. Itse olen myoskin miettinyt etta vahnakohan poika on ennenkuin vahingot loppuvat.

Meilla on myos yovaippa kaytossa, koska muuten olisi sanky marka joka yo.

Ei kai tassa voi muuta kuin rauhallisesti odottaa ja auttaa lasta oppimaan kuivaksi. Mutta valilla kylla menaa hermot menna, mutta olen kylla oppinut etta se vaan aiheuttaa enemman vahinkoja.

Olen myos yrittanyt lahjoa vaikka milla, toimii muutaman viikon ja sitten lapselta loppuu mielenkiinto ja vahingot alkavat uudestaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat