Kuinka onnistuu masun peittely =)?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ihmettelempä kovasti kuinka ihmeessä toiset pystyvät salaamaan raskauden esim. puoleen väliin asti??

Mulla viikkoja nyt naftit 12 ja masu näkyy jo ihan selvästi vaikka yritänkin tapojeni vastaisesti pukeutua väljiin vaatteisiin =)

En todellakaan olis halunnu raskautta julkiseen tietoon vielä ennen np-ultraa kun keskenmenojakin on ollu useampia. Työmaalla monikin henkilö on tullu onnittelemaan ja kyselemään koska jään äitiyslomalle.

Tuntuu sitten vähän hullulta selitellä että ihan alussa mennään vielä ja loma alkaa vasta monen kuukauden päästä.

Raskaus on kyllä jo (onnistunut, kai?) kolmas, kaikkiaan 7., ehkäpä masu on valmiiksi venynyt =)

Onkos muita möhömahoja näillä viikoilla =)?

Iisamaari 11+6

Kommentit (9)

Vierailija

Yritin olla kertomatta töissä, mutta pahus - arvasivat ja asia nousi puheeksi eilen. Itse asiassa taisi olla aika hölmöä kuvitella, ettei maha muka vielä näkyisi.

Vierailija

kyllä sen näköinen, että viikkoja on ainakin about 25-30, vaikka niitä on vasta 17. Joka päivä tulee vaan ihmeteltyä tuota masua. Tosin on minulla ylimääräistä omaa painoakin, mutta kun tämä masu pullottaakin ihan eri tavalla kuin " ylipainoinen masu" . Näytän vain raskaana olevalta, en ylipainoiselta =D jotain positiivista!

Eräällä tuttavallani on taaksepäin kallistunut kohtu ja hän oli viimeisillään raskaana ja monet eivät tajunneet, syynä on juuri tuo kohtu, mutta myös hänen ruumiinrakenne. Hän tykkäsi käyttää takkeja jotka loppuu lanteiden kohdalle ja hän on hyvin rintava nainen. Masu jotenkin vai " hävisi" rintavarustuksen " varjoon" =D

Itse tosin tykkään että masu näkyy.... Onneksi pystyin pitämään oman masuni vielä piilossa rv 15 asti. Ainakin luulen niin. Tosin tuo masu on nyt kahdessa viikossa oikein kunnolla pullahtanut esiin. Vielä on 2 viikkoa lomaa ja kun palaan töihin, tuskin kenellekään jää epäselväksi missä tilassa olen ;)

T: Siriin

Vierailija

Esikoista odottaessani pystyin helposti peittämään vatsan, kukaan ei nähnyt ennen kuin olin jo yli puolen välin raskaana. Kakkosesta olin jo viikolla 15 valtava, sain myös onnitteluita että koskas syntyy ja kyllä taitaa olla lähtö jo lähellä, ottipa pannuun!

Nyt kolmatta odottelen 4+5 ja " kauhulla" odotan miten selviän töissä, virka-asu jne., jään varmaan sairaslomille ahkeraan syystä että en mahdu työvaatteisiin :). Tai sitten mut suljetaan jonnekin kellariin tekemään jotain yleishyödytöntä...

t.mariadee 4+5

Vierailija

Mulla on menossa viides raskaus ja viikkoja on nyt tasan 14. Ei onnistu kyllä sitten millään masun peittely vaikka en muutenkaan ole niin kovin pikkumasunen. Mulla on myös ihan selkee vauvamasu ja todella näyttää siltä kun olisin jo pitkälläkin. Edellisessä raskaudessa (synnytin päivälleen vuosi sitten) oli sama juttu eli puolen välin jälkeen jo kyseltiin, että syntyykö kohta.

Meillä ei anoppi vielä tiedä tästä raskaudesta, mutta kun tulevat viikonloppuna poitsun synttäreille ei taida jäädä epäselväksi. Toisaalta anoppi on kohtelias ja voihan hän kait kuvitella, että olenpas lihonut. Saattaa olla ettei kehtaa kysyä jollei kerrota eli eiköhän nyt ole syytä sitten jo asiaa heillekin valaista.

Mulla on tosiaan aina joka kerta näkynyt aiemmin ja aiemmin eli taitaa olla paikat jotenkin venähtäneet kun sillai masu kasvaa. Löysiä vaatteita vaan päälle niin jonkin verran sillä voi ehkäpä hämätä. Muuten ei taida kun olla vaan ylpeä vauvamasun kantaja.

Tsemppiä odotukseen ja masun kasvatukseen toivottelee Vaahtis

Vierailija

... viikkoja on nyt kasassa vasta 9+3, mutta kyseessä on toinen raskaus. Viimeksi maha alkoi näkyä myöhemmin. Mammahousut ovat olleet käytössä jo pitkään. Neuvolassakin täti ihmetteli mahani kokoa :/ .

Vierailija

Heips! Mulla näkyi esikoiselta jo vk10 ja maha oli jo heti plussaamisen jälkeen tosi turvonnut :D Saa nähdä näkyykö se nyt tokalla kerralla vieläkin aikaisemmin (toivottavasti ei...), tosin nyt ei tunnu samaa turvotusta kuin viimeksi, varmaan se pötsähtää sitten samoihin aikoihin :)

T:Moonagirl rv 4+2

Vierailija

Ensimmäisessä raskaudessa mies tsemppasi pitämään vatsalihakset tiukkana (pitämään mahaa " sisällä" ) ja aika nopeasti tottui ilman ajattelemista pitämään mahan kasassa, varmaan lihaksetkin vahvistui. Onhan siinä eroa, antaako roikkua/pömpöttää vai vetääkö sisäänpäin. Onnistuin pitämään omana tietonani n.30viikolle saakka. Nyt en kyllä oikein jaksa miettiä vatsalihaksia, on niin väsähtänyt olo. Mutta olisi varmaan hyödyllistä selänkin jaksamisen kannalta. Treenaaminen kyl ehkä kannattaa aloittaa aika alussa....

Vierailija

Minulla peittely onnistui esikon kanssa pitkälti yli puolen välin. Ehkä joskus rvi 25 jälkeen ensimmäinen työkaveri kysyi odotanko. Olen ihan normaalipainoinen, hoikahkokin, mutta ehkäpä tuossa alavatsalla on muutenkin vähän sellaista " pömpötystä" . Huvittavaa oli että kävin aktiivisesti uimassa eivätkä uimakaveritkaan ennen raskauden puoltaväliä uskaltaneet mitään sanoa. Olivat kuulemma vain ajatelleet että olen pyöristynyt. Kovasti jo itsekin odotin kunnon vauvamahaa, olin tosiaan pitkään sen näköinen että olin vain lihava enkä suinkaan raskaana :-) Masu oli loppuun asti melkoisen pieni ja näpsäkkä mutta hyvin siellä mahtui kasvamaan melkein nelikiloinen neiti. Laittoi kyllä miettimään missä kaikki sisäelimet on kun mahaan mahtuu noin vain 4 kg ylimääräistä massaa... saa nähdä miten käy tämän toisen kanssa, nyt menossa 11+5 eikä kukaan vielä voisi aavistaa mitään. Itse kyllä huomaan masun kasvaneen, varsinkin illalla on alavatsalla melkoinen pömppä :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat