Yhden illan canesten. Saako käyttää?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Antibioottikuuri päällä ja heti iski jo tutuksi tullut hiivatulehdus. Viimeksi neuvolalääkäri määräsi hoidoksi canesten puikkoja, joita laitetaan kolmena iltana peräkkäin. Nyt kaapissa olisi sellainen yhden illan puikko. Onko kukaan käyttänyt sellasta raskausaikana? Vai onko liian vahva annos yhdelle kertaa?

Monkey rv. 18+6

Kommentit (8)

Vierailija

mulle gyne suositteli että käyttäisin gynodagtarin voidetta niin se ei ole liian vahvaa. Sanoi että kaikista noista tollaisista lääkkeistä pitää soittaa ensin ja kysyä. Soita vaikka terveyskeskukseen tai apteekkiin ja kysy jos tarvitset sitä heti tänään. Jos vain voit odottaa niin odota! ja soita heti aamusta neuvolanlääkärille!

Vierailija

Suositteli käyttämään sitä, mikä on mahd. ennenkin ko vaivaan auttanut, Canestenia suositteli myös. Olen kokeillut noita lääkkeitä ja todennut Canestenin parhaaksi jo vuosia sitten. Käytin pari kertaa viime raskaudessa mainitsemaasi lääkettä. Se on tehokas ja vaivaton tapa hoitaa hiiva. Mä en ainakaan tykkää työntää montaa kertaa puikkoa sisääni, se on niin ällöä, kun sitä tahnaa sitten valuu ulos pari pv hoidon jälk. ja se se vasta kutittaa!!!

Charlotte ja poika 5kk ja rv 8+5/6?

Vierailija

...tämän ohjeisti minulle Kari Ratsula (joka on lääketieteen ja kirurgian tohtori/naistentaudit ja synnytykset + toimii kuulemma myös lapsettomuushoidon vastaavana lääkärinä). Toki kannattaa varmaan aina kysyä itse omalta lääkäriltä, näissähän saattaa olla aina tapauskohtaisia annostuksia.

Mutta siis minä olen ns. riskiryhmäläinen, yli 40v ensisynnyttäjä ja tuli yksi tulehdus, jota neuvolassa ei huomattu/uskottu, kun mitään " normaalia" oireita ei ollut. Alavatsakivut jatkuivat, joten menin Kari Ratsulan vastaanotolle, samalla muutoinkin kysymään tarkennuksia, niin hän sanoi heti, että täällä on tulehdus - ja siis määräsi tuon yhden päivän kuurin.

Mutta suositan kysymistä vielä omalta lääkäriltäkin.

t. merkkuvm63, rv 35+5

Vierailija

oli hiivaa tuossa jossain vaiheessa, huitaisin kyllä juuri kysymääsi lääkettä. esikoista odottaessa oli myös hiivaa ja lääkäri neuvoi ostamaan canestania. ja silloinkin käytin samaa tavaraa.

mutta en kyllä tiedä, onko se viksuin lääke.

Vierailija

Anna mennä vaan, täällä käytetty kaikkea 1 päivästä 5 päivän kuureihin. Canesten turvallinen. Voit käydä vaikka heidän sivuilla (joskus näiltä sivuilta oli linkkikin) jos huolestuttaa. Useamman vuorokauden kuurit vain puree kuulemma paremmin??

Silja74, rv38+4

Vierailija

Kuulemma turvallisempi kun ei tule vaikuttavaa ainetta niin paljoa kerralla. Mutta mä nyt oon tämmönen, että haluan välttää kaikkia turhia riskejä. Eipä se niin hankalaa ole sitä tuubia kolmena päivänä laittaa. Rasvasta taas ei kuulemma ole hyötyä jos hiivaa paljon. Kannattaa muistaa myös ruokavalioon ym. liittyvät vinkit. Eli vehnäjauho ja sokeri pois ja piimän juonti taas kai auttaa, samoin bulgarian jugurtti. Tylsä vaiva kyllä tuo hiiva.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat