Vasta-alkajat syksy ´05 ~vko43

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloittelenpa tälle viikolle uuden ketjun, kun tuo viimeviikkoinen on venähtänyt jo niin pitkäksi... =)

Tänne kuuluu vaihteeksi tosi hyvää! Saatiin tänään superiloisia uutisia, kun miehen sperma-analyysin tulokset saapuivat. Diagnoosi oli normospermia ja hedelmöityskyky hyvä!! JIHUU!!! Kaikki arvot olivat normaalin rajoissa, ainoastaan viskositeetti oli himpun korkea, mutta ei niin vähän kohonneena vaikuta hedelmöitymiseen.

Tulokset luettuani olen hymyillyt kuin naantalin aurinko ja jalat on vähintään 20 cm irti maasta. Vitsit, ihan kuin olisin kuullut olevani raskaana!! Mutta noi tulokset antoi niin paljon uutta toivoa, valoa näkyy sittenkin tunnelin päässä.

Itse menen ylihuomenna hormooniverikokeisiin ja sitten odotellaan jännityksellä niitä tuloksia. Jotain häikkää sieltä suunnalta odotan tulevaksi, onhan mun kierrot ihan mitä sattuu pituudeltaan.

Voi että, on hyvä mieli nyt! Oikein ihanaa viikkoa kaikille ja toivottavasti saadaan lisää hyviä uutisia tälle viikolle.

t: Klovni

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kerrassaan mahtavaa, että plussa-aalto on saatu tässäkin pinossa avattua! Nyt vaan toivotaan, että jatkoa seuraa mahd. pian! Erityisen iloinen olen siitä, että tuhruttelusta huolimatta Marendalle tuli plussa - antaa toivoa meille muillekin tuhruttelijoille.

Nyt tuli lyhyt viesti, täytyy lähteä lenkille naapurin kanssa. Tärppipäivät käsillä, sen mukaan elellään...

Vierailija

Upeita uutisia Klovni75!! Varmasti nostattaa mielialaa moinen. :) :)

Heitänpä sitten niitä toivottuja hyviä uutisia samaan läjään.

Syysloma pyörähti mukavasti käyntiin, kun lähdettiin anoppilaan vierailulle 600km päähän ja unohdin terot kotiin... No, viisi päivää niitä tuli naposteltua ja se riitti. Täällä surrataan kp2 ja torstaille on aika lääkäriin alku-ultraan. Sieltä saan clomireseptin ja saadaan vihdoinkin homma käyntiin. Kuten Klovni totesikin, niin olo on kuin olisi plussannut. :) :)

Jään odottelemaan muittenkin kuulumisia tältä viikolta ja vaikka lukaisen viime viikon läjää. Siellä oli muistaakseni pari uuttakin pinoutujaa, joten päivittelen tässä jahka saadaan kotiuduttua (ja nostettua kämpän lämpötila lähemmäs kahtakymmentä plusastetta, tumput kädessä on hankala näpyttää ;) ).

-v-

Vierailija

Olipas hyviä uutisia täällä! Toivottavasti meistä moni muukin pääsee pian hymyilemään kuin Naantalin aurinko plussasta!

Paljon onnea vielä kerran ja turvallista matkaa!

Vierailija

Sen verran olen kuullut ainakin, että jos on taipuvainen toistuviin hiivatulehduksiin pitäisi koittaa välttää mm. vaaleata leipää, pullaa ja muuta makeaa...

Pitäisi suosia tummaa leipää (niin kuin tietysti muutenkin) ja happamia tuotteita, kuten piimää.

Vierailija

..Klovnille onnittelut hyvistä uutisista! Kyllä se päivä paistaa joskus risukasaankin! Tiedän onnen tunteen hyvistä uutisista.. Viimeksi itse iloitsin kuukautisten alkamisesta, kun ne reistailivat niin kovasti!

-Tuittu, joka on ihan varma, että niitä vauvoja tulee ihan kohta jollekin ja tietysti toivottavasti meille kaikille!-

Vierailija

Joalinin pohdiskeluihin, siis lähinnä noihin lapsettomuusjuttuihin (hiivatulehduksista en tiedä mitään.. voitteko uskoa että mulla ei ole ikinä ollut).. Mä mietin muutama kuukausi sitten tosi paljon lapsettomuutta ja sitä ettenkö koskaan voisi antaa miehelleni lasta. Tähän mieheni totesi, että " tai minä en sinulle" . Kommentti helpotti mieltäni paljon.. Ja onhan ihan totta.. Samassa veneessä sitä ollaan ja yhtä paljon se meidän elämään vaikuttaa, oli sitten vika hänessä tai minussa. Simppatestin hän on luvannut tehdä kun lääkäri niin vaatii. Siihen kommentti oli, että " ei se mikään kiva juttu ole, mutta pakko kai se on tehdä." Mutta jos saisin valita " vian" kohteen, niin kaikkein mieluiten se saisi olla sitten molemmissa. Silloin kummankaan ei potea ainakaan yksin syyllisyyttä.

Ehkä omaa suhtautumista lapsettomuuteen helpottaa myös se, että olen valmis tällä hetkellä adoptioon. Tai no valmis ja valmis, mutta ainakin ajatukset sitä kohtaan on ihan myönteisiä. Mies ei ole niin kauhean innostunut, mutta on siitä jo puhuttukin. Kaikkein mieluiten silti ottaisin tietysti oman biologisen vauvan, mutta jos ei se ole mahdollista niin ehkä sitten adoptio.

Kiva saada piinaseuraa.. Vähän on nipistelyjä ollut vatsassa, mutta se varmaan johtuu clomeista. Luulen tunteneeni ovulaation tässä kuussa (ensimmäistä kertaa eläessäni) jos se vaan voi olla jo mahdollista kp 11 kohdalla. En silti jaksa olla kovin pää pilvissä ja onneksi on koko viikonlopuksi niin paljon ohjelmaa, ettei ehdi miettiä koko asiaa.

Lähdenkin viikonlopun viettoon jo huomenna, enkä sen jälkeen ole piuhojen päässä, joten sunnuntaina tai maanantaina palailen lueskelemaan teidän kirjoituksia!

Paljon rutistuksia Vasta-alkajille, niin uusille kuin vanhoillekin! Hyvää viikonloppua!

-Tuittu-

Ps. Mä myös olen päättänyt ottaa vielä kaiken irti lapsettomasta vapaudestani, enkä aio elää mahdollisen raskautumisen mukaan ennenkuin testi on positiivinen. Jossain vaiheessa mietin, että uskallanko esim. juoda alkoholia jos vaikka olisi vauva tulossa, mutta hulluksi sitä vaan tulee sillä tyylillä..:) Siispä viikonloppuna on tulossa suuret juhlat ja varmasti aion juoda kuplivaa siinä missä muutkin! :)

Vierailija

Kiva että on iloisia uutisia vaikka minäkin kyllä odottelen niitä plussauutiaisia ilmaantuvaksi. Kai sitä jotenkin tuntuu että täällä se jonkun plussaus voisi vaikka aiheuttaa kunnon ketjureaktion ja itsekkin pääsisi sinne onnekkaiden odottajien joukkoon. Meillä ei siis tällä hetkellä laskeskella päiviä, mutta ovis taitaa tulla tuossa vkonloppuna tai alkuviikosta. Mulla on vaan nyt sellainen ongelma kun joka kuukausi ilmestyvä hiivatulehdus ja viimeksi gynellä hän sanoi, että ne on vaan kestettävä että niitä tulee ja menee. Mun yksi työkaveri sanoi että hänelle meidän työpaikkalääkäri oli sanonut että häiriö kilpirauhasissa saattaa aiheuttaa sieniä ja hiivaa niin mietin että kilpirauhasongelmathan saattavat myös aiheuttaa lapsettomuutta??!! Jospa siis menisin sinne kilpirauhaskokeeseen tässä lähiaikoina???? Mitä mieltä te olette voiko se ainainen hiivatulehdus estää hedelmöittymisen???

Sit toinen asia mikä mua on painanut jo jonkin aikaa on se kun etsin jatkuvasti itsestäni jotain " vikaa" mikä voisi olla syynä nega testeihin. Meillä mies ei siis ole käynyt sperma-analyysissä lähete meillä jo on. Nyt mua on alkanut pelottaa ihan hirveesti että siinä on nyt joku vika ja mä en voi koskaan saada hänelle lasta edes millään hoidoilla. Mä en oikein tiedä kuinka mä voisin mun miehelle sanoa että haluun sen sinne testiin, me ollaan kyllä sovittu että ensi vuonna se menee sinne, mutta haluisin sen asian hoitaa nyt alta. Kyllä mä tiedän että mä stressaan ihan hirveesti koko tätä asiaa ja stressi ei yhtään helpota raskaaksi tulemista. Mä oon kans paljon miettinyt, että mitä jos se mies ei koskaan voi saada lapsia rakastanko häntä niin paljon että pääsen siitä lapsettomuudesta yli??!!! Miten teidän muiden miehet ovat suhtautuneet siihen analyysiin???

Onneksi on edes tämä mihin voi käydä tuntojaan purkamassa:)

Ja tervetuloa kaikille uusille...... Plussia täällä kuitenkin toivotaan pian saapuvaksi!!!

Vierailija

Päivähän on lähtenyt tässä klubissa hyvillä uutisilla käyntiin (klovni75)! Se on tosiaan hauskaa että tässä vaiheessa hyviä uutisia on niin simppojen normaali kunto, kierron säännöllisyys, VAIN 3pv tuhru 10pv sijaan jne... :-)

Itselle kuuluu kummia? Mulla siis viime perjantain follikkeliultrassa kp10 lääkäri oli kovasti sitä mieltä että la-ma eli kp11-13 tulee ovis, kai sen vuoksi että siellä oli sopivan kokonen möllykkä kasvamassa. Tuon perusteella se sit sano et nyt perjantaina eli kp17 s-prog verikokeeseen (kun oon ne parhaat päivät reissussa). No kas kummaa, minä joka tunnen kroppani epäilin jo lääkärin luona tuota ovista, ja tällä hetkellä oon kovasti sitä mieltä ettei se ole tullut vieläkään. Se siis harvoin tulee ennen kp15 Mutta siitähän kai voi jo vetää johtopäätöksen ettei kaikki hormonit hyrrää niinku pitäis, jos se munis ei poksahda ajallaan.

Onko tässä porukassa kenellä ollut tuota ongelmaa, ettei munis irtoa ajallaan/helposti? Mitkä lie apukeinot siihen? Clomit avittamaan ja luget tukemaan? Kohtahan se selviää. Eiks noissa s-prog tuloksissa viikko jos toinenkin mene?

Töissä on onneks kiirtusta, että ei liian paljon täällä ehdi roikkumaan, ja tosiaan lauantaina sitten lennetään tuonne Eurooppaan vähän lomailemaan. 5pv reissu.

Tuittu ja LeiaK, kp:ten puolesta voisin liittyä hiljaisten piinailijoitten joukkoon, mutta kun se ovis ei oo vielä edes tullut niin eipä tässä vielä aikoihin tarviikaan piinailla. Mutta peukut pystyssä (ja myötäeläjänä) täällä!

Muille vilkutus, nyt täytyy mennä!

Vierailija

Niin, siis aattelin, jos tänne pääsis mukaan tähän teitin poppooseen. Vasta-alkajia ollaan itsekkin ja tuntuu ettei oikein tuonne nuitten pitempään listoilla mukana olleitten joukkoon oikein istu. Vaikkakin meillä takana lapsettomuutta kaks vuotta, mutta muutama viikko sitten vasta itsekkin uskaltauduin tänne kirjoittelemaan.

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita, selittämättömästi lapsettomia ollaan. Miehen simpoissa vähän vikaa, mutta niidenkin puolesta kyllä täysin mahdollista hedelmöittyä. Clomit aloitetaan heti kun vaan mun kierto alkais. Normaalisti 26-28 päivää ja nyt 31 menossa.

Klovni. Meilläkin hypittiin ja pompittiin ilosta kun kummastakaan ei vikaa löytynyt:)

Toivottavasti vielä joukkoonne mahtuu.

-haamaa

Vierailija

Kiva, että Klovni on saanut hyviä uutisia! =)

Onnea jatkoon... toivottavasti se plussakin sieltä sitten tulla tupsahtaisi.

Hyvä myös, että Varjokkaalla on asiat lähteneet etenemään.

Eiköhän me tähänkin porukkaan pian plussia saada!! ..pakko uskoa..

Tuittu: voisin vaikka seuraksesi piinaillakin.

En oo laskenu missä kp:ssa mennään, mutta mulla pitäs kans menkat alkaa tuossa ensi viikon puolella joko puolessa välissä tai viikonlopun tienoilla. Samat fiilikset on itelläkin tuon piinailun suhteen, ettei hirveesti jaksa enää innostaa, mutta kyllähän sitä väkisinkin kuitenkin aina vähän odottaa että oisko jotain kuitenkin tapahtunut.

..eihän sitä koskaan tiedä.. ;)

Tervetuloa joukkoon myös uusille! (nikit valitettavasti jäi unohduksiin)

Itellä ei tässä kummempia.

Tätiä odotellessa.

Nauttikaahan lumesta, siellä missä sitä sitten on.

Meilläkin päin oli kyllä aamulla lunta, mutta aika loskaseksi muuttunutta.

Ja nyt sataa sitten vettä. =(

Vierailija

Vähän ihanaa kun saadaan tännekin plussa uutisia!!!!

Mulla tuli taas se hiiva just vähän ennen ovista. Ja sain sen hoidettua pois alta ennen ovista, ainakin toivottavasti! Limojen mukaan ovis on hollilla tai menossa jo pois päin. Mun täytyy kokeilla tota jogurti-" reseptiä" . Ja yrittää vältää sokeria (apua mä olen kauhea karkkisyöppö) ja sitä vaaleaa leipää.

Mun täytyy yrittää sitä miestä alkaa puhuu nyt vuoden vaihteen jälkeen sinne testeihin ja kyllä hän on sinne menossa, kun itsekkin on niin sanonut. Koitetaan nyt kuitekin vielä josko tulisi ihan luomusti. Luulen kyllä että tällä hiivalla on myös vaikutusta....

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille ja voi kun meistä moni pääsisi Marendan kyytiin heinäkuun odottajiin. Itsekkin sitä toivon niin saisi toinen vaari ensi vuonna syntymäpäivälahjaksi lapsenlapsen:)

Vierailija

Ihan ens alkuun klovnille onnittelut hyvistä uutisista! Mukavaa, että täällä on niitäkin. Hyvistä uutisista puheen ollen, mä kans odottelen ihan eri fiiliksillä tän poppoon ekaa plussauutista. Tuolla kuumeilupuolella ne loppuaikoina vaan ahdisti.

Mä oon pitkästä aikaa suhtautunut tän kierron ajan vähän rennommin koko vauvakuumeeseen. Jotenkin viime kierron kemiallisen raskauden jälkeen (niitä on ollut ainakin kolme, joista viimeiset kaks nyt peräkkäin) on ollut sellainen olo, että toi homma ei todellakaan oo itsestä kiinni. Vaikka miten yrittäisi ajoittaa petipuuhia ja vaikka jopa makais loppukuun paikoillaan (niinkuin mä tein, kun satuin olemaan kipeänä), niin silti ei näytä onnistuvan. Tavallaan se oli helpotuskin, oon elänyt niin varpaillaan tän vauvakuumeen kanssa ja varonut kaikkea mahdollista, jos vaikka sattuisin olemaan raskaana. Mutta kun se ei näytä olevan siitä kiinni, niin on ollut mukava pitkästä aikaa ottaa vähän rennommin koko juttu. Lisäks joku mua lohdutti, että kohtu se noista kemiallisista vahvistuu. En tiedä onko totta, mutta paremman puutteessa uskon:)

Täällä siis ollaan ihan iloisin mielin. Ja iloista viikkoa toivotan teille muillekin.

Vierailija

Jos lueskelet tämän viikon pinoa, niin vastaanpa tänne sinulle siitä lääkärillä olo ajasta. Meillä oli aika 12.00 ja ehkä vartin yli päästiin sisään. Ja kyllä siellä meni varmaankin puolisen tuntia, ehkä enemmänkin. Mies tutkittiin ja minut passitettiin siksi aikaa käytävään ;) Sitten phdiskeltiin ja mietittiin. Niin joo, ja mies kävi vielä verikokeissa. Sellaset 1,5 tuntia ihan koko reissuun meni siitä kun auton laittoi parkkiin ja pääsi taas ajamaan hallista pois.

Vierailija

Ihania uutisia, onnea teille molemmille!!!

Mullekin just määrättiin clomit ens kierrosta lähtien, joten josko olis pian luvassa yhtä hyviä tuloksia...? :)

Mukavaa viikonloppua vasta-alkajille!

-Q-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat