Oisko apua kellään? Verenvuodoista kyselisin..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla olis sellainen ongelma että kohdussa on kehittyny kaksi sikiöpussia, mutta vain toisessa on vauva. Nyt tämä toinen, joka siis on tyhjä, on myös kasvanut ja jostakin on vuotanut verta kohtuun. Ultralääkäri sanoi että todennäköisesti toi veri tulee ulos, ja samalla se tyhjä sikiöpussi, koska oli jo kohdunsuulla tulossa. Olisin halunnut tietää onko muilla ollut samanlaista juttua ja oliko teillä kipuja ennen vuotoa. Ultralääkäri sanoi että sitten kun toi verimäärä tule pois, siihen ei side riitä.. ja sanoi vielä, että kipuja ei välttämättä tule.

On aika hirveetä oottaa, että jos se tulee pois, ni missä olen silloin, pääsenkö vessaan, miten paljon verta saa tulla ennenkuin tarvii hätäillä...

Oisko kellään etes pientä vihiä asiasta?

miejavauva

Kommentit (2)

Vierailija

Luultavasti mulla tässä raskaudessa oli alussa kaksoset joista toinen ei sitten kehittynyt. Tuossa rv:llä 6 vuosin muutamana päivänä mutta melko vähän lähinnä tuhruvuotoa, ihan tavallinen side riitti. Vatsaa koski hieman menkkamaisesti mutta sitten se meni ohi ja kaikki on nyt ok. Millään ei tätä ole varmistettu oliko vauvoja yksi vai kaksi kun se ei jälkikäteen mahdollista ole, mutta hyvin todennäköistä koska raskaus on saatu aikaan clomeilla.

Ennen esikoista mulla oli myös yksi keskenmeno ja se alkoi tuhruvuodolla ja hiljakseen voimistuvilla kivuilla. Sullahan on siis tavallaan nyt kyseessä osittainen keskenmeno. Etukäteen ei voi tietää paljonko vuodat ja tuleeko se kerralla vai tuhruttamalla, mutta neuvoisin että suhtaudut siihen kuin menkkojen odottamiseen, eli jos tuntuu turvallisemmalta niin kannattaa ehkä pitää pientä sidettä tai pikkuhousunsuojaa niin sitten kerkeää vaihtamaan isompaan kun verta alkaa tulla. Tuskin kuitenkaan ihan ilman varoitusta kovin paljoa tulee. Kipuja voi olla, tai sitten ei, mulla ne oli tällä kertaa paljon heikommat kuin normaalisti menkkojen aikaan.

En tiedä oliko tästä nyt apua, mutta yritinpä kuitenkin :) Kiva kuitenkin että toinen vauva pysyy menossa mukana. Mulla menossa jo rv 24+1!

t. Tuuliina

Vierailija

Vauva tuli pois suunnilleen näillä viikoilla millä ittekin olen eli 8, mutta se alkoi vuotaa hissukseen ja kohta tuli älyttömät kivut. Sama kun olis synnyttäny. Eli, jos se niin menis ni ei siin sit mitään.. sillo tietäs että ny se tulee, mutta ku toi ultralääkäri vähä sano sitä että ei välttämättä tule mitään kipuja ja että ku sitä verta on siellä ihan sillee et se näky ns. lammikoina siellä ultrassa ni se veikkas et se tulis kerralla meleki kaikki. Inhottaa tämmönen epävarmuus!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat