Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan joutunut käyttämään LITALGINia imetyksen aikana?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja kuinka kauan teille on lääkäri neuvonut olla imettämättä lääkkeen oton jälkeen?

Sappivaivat on kauheita!!!

Kommentit (4)

Vierailija

mutta en muista oliko varoaikaa...

Kamalampaa kuin synnytys äityi meikäläisen sappivaivat.. leikkausjonoon vaan yrittämään.

Kamalin kokemus oli kun vaavi oli sen kaksviikkoinen ja isäntä ekaa päivää töissä ja silloin iski kohtaus -itse wc:ssä ja vaavi huusi vierellä.....

Söi mitä tahansa oli sitten vesimelonia päärynää leipää herneitä tai mitä tahansa mitä ei voisi ikinä edes kuvitella aiheuttavan vaivaa.

Itsellä leikattiin loppujen lopuksi ensin kärsittyäni siitä johtuneen haimatulehduksen. Lisäksi siitä varmaan johtui myös seuraavassa raskaudessa seuranta raskausdiapeteksen epäilyssä.(Haimatulehduksesta siis)

Nykyään ei voi sapettaa enää kun ei oo sappea mikä kiehuisi;)

Vierailija

ku lopetan imetyksen. Sitten sain niin pahan kohtauksen että soittelin naisten klinikalle että kauan mun pitää olla imettämättä koska nyt on PAKKO ottaa litalgin. Sieltä kätilö yhdisti mut suoraan lääkärille joka sanoi että litalgin on aivan turvallinen lääke. Että ihan voi samantien imettää. Kysyin viel että mix paketissa lukee että ei imetyksen aikana. Lääkäri siihen totesi että kuule tarkkaileppa lääkeohjeita ni jokaisessa lukee että ei imetyksen aikana, että panadol taitaa olla ainoita mitä voi lapun mukaan ottaa. Jälkikäteen huomasin että minä olin saanut synnytysairaalassakin litalginia jälkisupistuksiin.

Sappivaivat on käsittämättömän hirveitä. Kohtaukseen pätee hyvin se, että ensin sitä pelkää kuolevansa, sen jälkeen sitä jo toivoo kuolevansa.

Minäkin olen leikkausjonossa, sain ajankin jo marraskuun lopulle. Leikkaus samanaikaisesti pelottaa hirmuisesti (mua ei oo ikinä leikattu) ja toisaalta sitä odottaa ku hullu puuroa että ei tarttis elää kohtauksen pelossa.

Uusimmat

Suosituimmat