Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita 6-vuotiaalle naamiaisasuksi, joka olisi helppo toteuttaa?

Vierailija

Naamiaisasu pitäisi siis keksiä, mulla on mielikuvitus nollassa. Itse asiassa juhlia on 2 tiedossa. Ensimmäiset on sisäjuhlat, toiseen tilaisuuteen naamiaisvaatteet laitetaan ulkovaatteiden päälle. Olisi kiva, jos voisi yhdistää nämä...

Mielelläni otan vastaan myös vinkkejä naamiasasuja myyvistä liikkeistä. Yksi on siinä Kaisaniemen metroasemalla, meiltä sinne tosin on vähän pitkä matka...

Kiittäen.

Kommentit (5)

Vierailija

Se tuli tosi nopeasti. Otin yhden paitapuseron, silloiselle juhlijalle liian isoa kokoa niin että hihoja ja helmaa oli ylimääräistä. Leikkasin hihansuut poikki ja helman poikki epätasaisesti, ja leikkasin ihan vaan saksilla semmoisia hapsuja helman ja hihansuut täyteen. Sitten leikkasin erilaisista kankaista mitä sattui olemaan paitaan paikkoja eri puolille. Liimasin ja ompelin niitä. Yhdestä fleecekaitaleesta leikkasin hännän: letitin kolmesta suikaleesta ja kietaisin tupsun päähän. Ompelin kiinni.

Peikon jaloiksi laitettiin sellaiset liskotossut jotka meillä sattui olemaan muuten vaan, varmasti jotkut karvaiset tossut millä tahansa kuosilla menisivät. Peikkopaidan alle ihan vain vihreät sukkahousut tai trikoot.

Sitten laitoin pojan tukkaan vahaa, ja levitin sen hapsottamaan villisti. Kasvoihin maalattiin punaista poskea ja punaista nenää ja pisamia nenälle.

Tuli tosi hieno peikko!

Vierailija

Tukka lakalla tms sekaisin, naaman saa lapsi vaikka itse sutata sun meikeillä, päälle jotain resusia vaatteita, esim. iskältä lainaan (jos eivät oo aivan liian suuria), tyyny mahaksi ja häntä vielä jostain lankaviritelmästä. Ei maksa mitään.

Vierailija

Valkoiset sukkahousut, joihin laitat hakaneulalla jonkun tupsun hännäksi. Valkoinen paita, päähän valkoinen kypärämyssy, johon leikkaat vaikka kartongista korvat. Otat vähän reilumman kokoiset vaatteet, niin saat vedettyä haalarin päälle. Niin ja naamaan maalataan mustat viikset ja punainen nenä.

Uusimmat

Suosituimmat