Mitä mieltä nimestä Gunnar?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kääk, mies haluaisi tun Gunnar nimen välttämättä pojallemme toiseksi tai kolmanneksi (thank God, ei ekaksi), kun kulkee heillä suvussa. Minä en tykkää oikein koko nimestä ja siksi karsastan vähän sitä, vaikka vaan siellä jälkimmäisissä nimissä oliskin.

Vaan mitä mieltä tästä nimestä muut ovat tätä nykyä? Olis kiva kuulla mitä ajatuksia herättää... (jos vaikka vakuuttuisin nimen " hyvyydestä" tai sitten vakuuttuisin miehen pään pyörtämiseen)

Kommentit (6)

Vierailija

nimi on Gunnar. Perinteinen ruotsalainen ja " ruotsalainen" . :)

Gunnarin eteen sopisi minusta Jens tai Jan. Sopisi yhdysnimeksikin: Jens-Gunnar, Jan-Gunnar.

Vierailija

esim. Juho Niilo Gunnar

Kyllä se sinne " uppoaa" kun aikansa makustelee ja koittaa löytää sopivat kaverit rinnalle(niinkuin kai me kaikki, kaikkien nimien kanssa.. ;) )

Minusta se on nätti.

Mites kävis, jos lisäis iin perään: Gunnari?

Niitä löytyy Suomesta 191.

Löytyy myös Kunnar(32) ja mun vakaasti harkitsema Kunnari(207m).

esim. Konsta Kunnari.

Vierailija

Tunnustan tyhmyyteni... On muutama etunimi, jotka ovat epäselviä minulle: Gunnar, Gunvor, Gun ja Gunnel. Joudun joka kerta miettimään onko kyseessä miehen vai naisen nimi :o/ Mutta, toisena nimenä ei varmaan olisi tätä " ongelmaa" ! ;o)

Pidän paljon sukuperinteistä ja siksi olen sitä mieltä, että suvussa kulkeva nimi olisi kiva laittaa lapselle. Varsinkin, jos se on nimi jota selkeästi on paljon suvussa. Oma kolmas nimeni on suvussa kulkevaa tyyliä ja vaikka se ehkä hassulta kuulostaa, se antaa minulle jonkinlaista " yhteenkuuluvuuden" tunnetta muun suvun kanssa. Olen myös joskus lukenut muitten tekemiä sukututkimuksia ja tällaiset asiat, kuten suvussa kulkeva tietty etunimi, näkyy selkeästi esim. kirkonkirjoissa vielä vuosikymmeniä ja -satoja myöhemmin.

Tällä perusteella minä todennäköisesti suostuisin laittamaan pojalle yhdeksi nimeksi Gunnar, vaikken sitä kaikkein kauneimpana nimenä pitäisikään (enkä pidä). Onneksi sitä ei vaadita ensimmäiseksi nimeksi (en tiedä olenko ainoa, joka ei heti tiedä onko se tytön vai pojan nimi) ja onneksi Suomessa saa antaa 3 nimeä! :o)

Vierailija

abacon kanssa eli vaikkei nimi 100% miellytä niin antaisin myös perinteiden takia Gunnar-nimen pojalle toiseksi / kolmanneksi nimeksi.

En pysty edellistä paremmin perustelemaan enää :-)

Oma suosikki sitten kutsumanimeksi, sillä se on kuitenkin se tärkein - käytetyin ja mieleenpainuvin. Eikö :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat