Milloin voi alkaa treenaa vatsalihaksia synnytyksen jälkeen??

Vierailija

Kun HIRRVEÄ pömppömassu, olen kuin raskaana edelleen vaikka synnytyksestä 4kk. Mistä tietää jos masulihakset onkin revenneet? Yhyyy...

Kommentit (2)

Vierailija

Käy selin makuulle ja koukista polvesi. Työnnä sormesi mahan sisään navan alapuolelta ja nosta yläkroppaa niin kuin tehdessäsi vatsalihaksia. Jos sormesi jäävät mahan sisään eivätkä nouse liikkeen mukana ylös(samalla kun lihakset yhteen mennessään ne nostavat) eivät lihakset ole vielä palautuneet. Suorien vatsalihasten kuuluu palautua yhteen synnytyksen jälkeen ja ennen kuin ne ovat palautuneet et saa tehdä muuta kuin syviä vatsalihaksia. Muuten suorat vatsalihakset voivat jäädä erilleen ja pömpöstä tulee pysyvä.



Syviä vatsalihaksia voit tehdä niin että käyt lattialle selin makuulle, jännität lantiopohjan lihakset, vedät vatsan sisään ja nostat lihakset jännittyneinä VAIN yläkroppaasi ylös. Et saa nousta ylös asti. Pidä lihakset jännityneinä noston ajan ja vapautaa ne vasta kun olet palannut lattian rajaan. Hengityksen otat mukaan niin että aina ylösnoustessasi puhallat ulos.



Syvien vatsalihasten tekeminen on ainut keino nopeuttaa suorien vatsalihasten palautumista joka voi kestää joillakin jopa vuoden.



Tämä on mielestäni asia josta puhutaan suomessa aivan liian vähän. Pyydänkin että ottaisitte tämän asian puheeksi neuvoloissanne.



Esim.Ranskassa kaikki synnyttäneet naiset saavat synnytyksen jälkeen fysioterapia kertoja palautuakseen synnytyksestä oikealla tavalla. Voi kun tulis tuo tapa joku päivä meillekkin. Nythän meillä ei ole kuin hutasten tehty jälkitarkastus :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat