Osaisko joku analysoida labratuloksia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sain siis tänään tulokset. Prolaktiini 136, progesteroni 38,0 ja kilpirauhanen 1,88.

Eli osaisko joku sanoa onko noi arvot hyviä vai huonoja?

Kommentit (2)

Vierailija

Kilpirauhasen (TSH) normiarvo on jostain nolla pilkku jostain 5:een asti.. Prolaktiini ja progesteroniarvot riippuvat paljolti kierron mukaan, progesteronin alaraja ovulaation jälkeen oli muistaakseni siinä 20 paikkeilla, eli tapauksessasi ovulaatio olisi tapahtunut. Ja tuo prolaktiinikin on hyvä, sen arvon pitäisi muistini mukaan olla alle 500..

Minulla THS on nykyisin kilpirauhaslääkkeen ansiosta 0.66 paikkeilla, progesteroni oli 22 ja prolaktiini 307 (se oli keväällä reilu 600) --> ja nyt on mulla ollut clomit tässä kierrossa, että varmistetaan ovulaation tapahtuminen, kun tuo mun arvo on siinä rajoilla..

Mutta sinun arvot ovat ok =)

Vierailija

Prolaktiinin viitearvot naisille on 25 - 630 mU/l. Sitä käytetään tutkimaan aivolisäkkeen toimintaa. Jos aivolisäkkeen toiminta alentunut, prolaktiini voi olla koholla. Jos prolaktiini on alentunut, voi olla häiriö kilpirauhasen toiminnassa.

TSH:lla tutkitaan myös aivolisäkkeen toimintaa ja sen viitearvot on 0.35 - 5.0 mU/l.

Progesteronin määritystä käytetään ovulaation osoittamiseen ja keltarauhasen toiminnan tutkimiseen. Ennen ovulaatiota progesteroni on yleensä alle 5nmol/l, ovulaation tapahduttua yli 12nmol/l ja ovulaation-menkkojen puolivälissä 20-100nmol/l.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat