Kivittäkää minut - olen huono äiti

Vierailija

ainakin sen perustella, mitä mielipiteitä tuossa toisessa ketjussa oli (lapset tarhaan äidin vapaapäivänä).

Hieman taustoja: olen kahden alle kouluikäisen lapsen yh, lasten isä ei tapaa lapsia (omien ongelmiensa takia). Teen suht vaativaa (osa-aikaisyta) työtä ja siinä samalla jatko-opintoja. Se mitä lasten ollessa tarhassa (n. 7- max. 8h (per päivä) jää työnteolta, käytän opintoihin. Samoin illat lasten mentyä nukkumaan kuluvat kirjojen ja esseiden parissa. Viikonloput ja illat (tarhasta tulon ja lasten nukkumaan menon välinen aika) pyhitän lapsille.

Joskus, jos minulla on koko päivä " vapaata" (ei töitä, ainoastaan opintoja) vien lapset aamulla tarhaan, tulen kotiin, käyn pitkällä lenkillä, siivoan, pesen pyykkiä ja käytän niihin opintoihin vain puoli päivää(!).

Ja kaksi kertaa tämän syksyn aikana olen vienyt lapset aamulla tarhaan, mennyt kampaajalle ja sen jälkeen kuljeskellut kaupungilla tunnin ennen kuin olen palannut töiden /opintojen pariin.

Puolustuksekseni voin kertoa, ettei minulla ole pahemmin ns. lastenhoitoapua ja käsite " oma aika" on miltei tuntematon käsite.

Mutta kivittäkää minut, olen ilmeisesti huono äiti kun joskus käytän muutaman tunnin " omiin juttuihin" lasten ollessa tarhassa

Kommentit (6)

Vierailija

itselleni tämä palsta on hupia, joskus iltaisin eksyn tänne lueskelemaan viestejä kun lapset nukkuvat ja olen liian väsynyt tekemään mitään " älyllistä" (<-- ne opinnot). Tämä päivä oli niin rankka ja kiireinen, etten ainakaan tänään avaa kirjoja (viisainta tietysti olisi mennä nukkumaan).

Aloitukseni oli tarkoitettu lähinnä sarkasmiksi, omassa tilanteessani en lainkaan koe huonoa omaatuntoa siitä, että joskus käytän siivoukseen, lenkkeilyyn muutaman tunnin. Tosin en ymmärrä sitä toista ääripäätä, jotka vievät lapset tarhaan ja " makoilevat" kotona koko päivän.

Mutta olet oikeassa, varmasti tämä palsta voi olla vahingollinen niille, jotka ovat epävarmoja, väsyneitä jne. Nimettömänä voi kirjoittaa provoja, perättömyyksiä, provosointeja, täysin väärää informaatiota. Tämä palsta on mukava ajanviete - jos sitä ei ota vakavasti eikä usko kirjoituksiin sinisilmäisesti. Toki on täällä joskus näkynyt ihan fiksujakin keskusteluja.

Joskus taas tulee paha mieli kun lukee aloituksia ja tilityksiä painajaismaisista parisuhteista (mikäli ovat totta) - ja huomaa, että kirjoittajan todellisuudentaju on hämärtynyt, kirjoittaja on alistettu ja epätoivoinen, mutta " sopeutunut" . Siinä vaiheessa tekisi mieli ravistella aloittajaa avaamaan silmänsä ja toimimaan. Itse elin todella huonossa parisuhteessa (miehen alkoholismi, mielenterveysongelmat, mahdollinen persoonallisuushäiriö) ja lähdin. En menettänyt minuuttani, en itseluottamustani, en omanarvon tuntoani. Elämäni on eron jälkeen kaikessa kiireessa rankkaa, täynnä ajoittaista stressiä - mutta olen onnellinen. Saman soisin muillekin =)

Vierailija

Mitä hyvää on olla väkisin koko porukka koko ajan kasassa.

Lapset takuulla nauttii siitä että on kavereita ja tekemistä ja pufff äitikin on tyytyväisempi kun on viettänyt omaa aikaa.

Minä ainakin vietän ja paljon. Ja lapset on tyytyväisempiä kuin koskaan.

Vierailija

Tällä palstalla on vaan niin mustavalkoinen maailmankuva, että oksat pois. tsemppiä ap sinulle opiskeluihisi ja elämääsi! Mitä opiskelet? T: toinen opiskelija-työssäkäyvä-äiti

Vierailija

Onpahan mukavampi olla sitten yhdessä kun ei ole muita käytännön hommia roikkumassa ja tehtävänä, tai vaivaamassa mieltä. Ja kyllä äidin kohtuullinen rentoutuminenkin kuulluu mielestäni kuvioon. Eihän se ole keltään pois vaikka lapsesi olisivatkin hoidossa.

Vierailija

ja otat itseesi näistä älyvapaista kirjoitteluista. Minua harmittaa, että koskaan eksyin tänne - nykyään pohdin paljon monenlaisia asioita, joita en ilman tätä palstaa osaisi ajatellakaan saati sitten pitää ongelmina/murheen aiheina. Nyt joku varmasti toteaa, että on oma vika, jos ei osaa suodattaa näitä juttuja, ja niinhän se on. Uskoisin kuitenkin että on paljon (epävarmoja) ihmisiä, jotka käyvät täällä ja joiden psyykeen tämä palstailu vaikuttaa erittäin negatiivisesti. Valitettavasti palsta aiheuttaa riippuvuutta enkä itsekään osaa aina pysyä poissa, vaikka tiedostan, miten huonoa täällä roikkuminen minulle tekee. Aina kun olen poissa vähintään vuorokauden tai pidempäänkin, oloni on paljon parempi ja kevyempi.

Takaisin aloitukseesi: ET ole huono äiti, ET tee mitään väärää. Teit niin tai näin, AV:lla sinut taatusti teilataan. Jaksamista hektisen kuuloiseen arkeesi!

Vierailija

sama assosisaatio tuli minullekin mieleen kun kirjoitin aloitukseni, ei välttämättä maailman fiksuin veto. Fiktiivinen " kivittäminen" kuitenkin pikkuseikka siihen oikeaan kivittämiseen verrattuna =(

Opiskelen luultavasti läpi elämän =) teen tällä hetkellä lisuria, mutta väikkäriin aion jatkaa (tai näin pyydettiin).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat