Minä ja mieheni ja minun tunteeni -OV

Vierailija

Yksissä ollaan oltu 6,5vuotta. Kaksi lasta, oma talo ja elämä mallillaan.

Kihloihin mentiin 3,5vuotta sitten, minulla ajatuksella että naimisiin sitten. Niin myös miehellänikin, näin hän kosi, ' tuletko vaimokseni' .

Mutta sitten ei mitään. Minä en halua isoja hääjuhlia, minulle riittää ihan vaan vaikka maistraattikin. Keskustelleet olemme, päivämääriäkin heiteltiin ilmaan, niiden tullessa ja mennessä.

Kihlasormustakaan en enää pidä, ei se edusta sitä mitä se silloin alkuun edusti. Itse koen etten enää patista niiden häiden suhteen, aloitteen on tultava mieheltä. Hän on ne tyystin unohtanut.

En usko että rakkaus on vähentynyt väliltämme, ja on totta että avioliitto on vain tavallaan vanha instituutio, mutta silti joku pieni kolo minussa kokee että mieheni ei sittenkään halua minua. Ei niin paljon, että virallistaisi suhteemme siltä osin, tekisi minusta kunniallisen...

Tyhmiä sanoja, mutta jossain se ajatus elää. Tuntuu kurjalta, ei se elämää ja menoa kaada, mutta silti.

Onko nämä ihan tyhmiä ajatuksia? Vaadinko liikaa? Elänkö vanhakantaisissa kuvitelmissani?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä sama tilanne. Tosin yhdessä " jo" 13 vuotta ja niistä kihloissa 12v. Kaksi lasta ja se talokin on.... Mies ei vaan halua naimisiin. Mitä vaihtoehtoja ? Varmaankin jatkaa näin, koska erotakaan ei tämän asian takia kyllä kannata ( vaikka sekin kyllä mielessä on käynyt... ) kun kuitenkin arki sujuu hyvin ja on mukava olla yhdessä.

Ehkäpä joskus.... :)

Vierailija

Aloin itse ajatella, että miksi sitoudun mieheen, joka ei selvästikään halua sitoutua elämään minun kanssani. Kerran sitten asiasta keskusteltaessa sanoin miehelleni, että ehkä vielä löytäisin sellaisenkin miehen, joka on valmis menemään myös naimisiin kanssani. En uhkaillut mitenkään, kunhan kerroin mielipiteeni.

En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta naimisiin mentiin sitten seuraavana syksynä. Ja edelleen ollaan naimisissa, oltu 7 vuotta.

Vierailija

Ja yleensä ne syyt eivät kestä päivänvaloa. Oletko kysynyt miksi ei mennä naimisiin? Nimittäin moni ajattelee että silloin menee viimeinen takaportti kiinni. On lopullisesti pallo jalassa.

Kun tietää että mies pitää takaporttia auki vieläkin, niin eihän se kovin mukavalta tunnu. Ei ihan kokonaan sitoutuneelta. Tuntee olevansa siinä vain paremman puutteessa.

Vierailija

Jaksaisitko kuitenkin vielä kerran nostaa kissan pöydälle, ja puhua asiasta miehesi kanssa jossain rauhallisessa tilanteessa kahden kesken. Sanoisit vaan jämäkästi, että _ihan_oikeasti_ haluaisit naimisiin hänen kanssaan, ja kysyisit onko hänellä jotain sitä vastaan. Ja jos ei ole, niin sano että katsotte saman tien kalenterista päivän, jolloin menette maistraattiin!

Tai jos sulla riittää pokkaa, voisit toki vaikka leikkisästi kosia häntä (esim. isänpäivänä tms.)! Sanoisit esim. jotakin sellaista, että " kun se ensimmäinen kosinta ei ole näyttänyt johtaneen häihin, minä yritän nyt puolestani uudestaan" .

Eihän se naimisissa olo mikään onnen ja autuuden tae ole, mutta ymmärrän kyllä, että tuollainen vuosiakausia " ilmassa roikkuva" tilanne voi tuntua tosi surulliselta ja loukkaavalta.

t: jo 12 vuotta naimisissa ollut

Vierailija

Meillä mies on sanonut että yhdessä voi olla muutenkin tai sitten ei ala keskustelemaan koko asiasta tai yleensä pistää leikiksi koko jutun. Tiedän että tuo ajatus tulee omasta lapsuudesta ( mieheni äiti eronnut 2 kertaa, eikä mitään helppoja juttuja ) mutta olen myös sitä mieltä että kyllä jossain vaiheessa pitäisi päästä eroon niistä menneisyyden haamuista....

Pitäisiköhän sittenkin alkaa katselemaan muita miehiä...... :)

tv. 2

Vierailija:

Lainaus:

Ja yleensä ne syyt eivät kestä päivänvaloa. Oletko kysynyt miksi ei mennä naimisiin? Nimittäin moni ajattelee että silloin menee viimeinen takaportti kiinni. On lopullisesti pallo jalassa.

Kun tietää että mies pitää takaporttia auki vieläkin, niin eihän se kovin mukavalta tunnu. Ei ihan kokonaan sitoutuneelta. Tuntee olevansa siinä vain paremman puutteessa.

Vierailija

Tätä on nyt jatkunut sen verran, etten enää itsekään halua naimisiin. Inhottaa vaan kun tutut kyselee koska häät pidetään ja mietin vain että haluanko olla oikeasti tuon ihmisen kanssa lopun elämäni vai enkö... Rakkautta on, mutta toisaalta tuntuu että elämämme ovat vaan liian erilaiset.

Vierailija

Ja kysyykää ihan suoraan, miksi mies ei halua naimisiin. Jos ei mitään syytä ole, niin kysykää, miksi sitten ei voi mennä naimisiin. Jos ei ole mitään syytä olla menemättä naimisiin, mutta asia ei miehelle ole tärkeä, silloinhan siinä voi joustaa ja mennä naimisiin, kun naimisiin meno on toiselle tärkeä.

Mä kysyin mieheltä seurusteluaikana, että onko mun kanssa vakavissaan. Mies sanoi että on ja varmakin kuulemma minusta oli. Sanoin, että miksi sitten vielä " vain" seurustellaan, mennään kihloihin ja että kihlat on lupaus avioliitosta. Mies oli hölmistynyt, yllättynyt, mutta saman tien samaa mieltä (oltiin tunnettu tosin vasta viisi kuukautta), mentiin kihloihin viikkoa myöhemmin ja päätettiin hääpäivä reilun vuoden päähän. Ja onnellisia ollaan. :)

Vierailija

tv. edelleen 2 ja 6 ja mikähän se kolmas numero olikaan

Vierailija:

[quote]

Ja kysyykää ihan suoraan, miksi mies ei halua naimisiin. Jos ei mitään syytä ole, niin kysykää, miksi sitten ei voi mennä naimisiin. Jos ei ole mitään syytä olla menemättä naimisiin, mutta asia ei miehelle ole tärkeä, silloinhan siinä voi joustaa ja mennä naimisiin, kun naimisiin meno on toiselle tärkeä.

Vierailija

tv. 2 ja 6

Vierailija:

Lainaus:

Aloin itse ajatella, että miksi sitoudun mieheen, joka ei selvästikään halua sitoutua elämään minun kanssani. Kerran sitten asiasta keskusteltaessa sanoin miehelleni, että ehkä vielä löytäisin sellaisenkin miehen, joka on valmis menemään myös naimisiin kanssani. En uhkaillut mitenkään, kunhan kerroin mielipiteeni.

En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta naimisiin mentiin sitten seuraavana syksynä. Ja edelleen ollaan naimisissa, oltu 7 vuotta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat