G: Miten avata lahjat kastetilaisuudessa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkä olette kokeneet hyväksi tavaksi avata lahjat kastejuhlassa tai muussa juhlassa?

Olen ollut parissa kastejuhlassa, jossa lahjojen avaus oli " ohjelmanumero" . Kaikki kerääntyivät katsomaan mitä tuli ja keneltä, kun lahjat avattiin. Sinänsä ihan ok, mutta itse koin tuon hiukan nolona; ikään kuin lahjat " arvosteltaisiin" . Tuli sellainen olo, että me kaikki nyt kilpailemme siitä kuka toi onnistuneimman lahjan.

Toisaalta en tiedä miten muutenkaan tuon lahjojen avaamisen hoitaisi? Kuitenkin vieraat todennäköisesti haluavat, että lahjat avataan juhlan aikana. Miten olette menetelleet?

Kommentit (5)

Vierailija

lahjoja varten on laitettu erillinen lahjapöytä ja kummit ovat jossain vaiheessa käyneet kaikessa hiljaisuudessa avaamassa lahjat. vieraat ovat sitten saaneet käydä katsomassa lahjoja itsekseen jos ovat halunneet.

minusta tämä on ollut tosi hyvä ja tyylikäs systeemi. ainoa huono puoli on, että vaikka kummit kuinka laittaisivat lahjat ja kortit päällekkäin niin aina ne menee sekaisin eikä enää sitten tiedä kuka toi minkäkin lahjan. toisaalta eihän sillä ole sinänsä merkitystä mutta minusta olisi ainakin kiva tietää mistä lahjasta antajaa kiitän... eikä sitä enää kehtaa jälkikäteen kysyäkään suoraan antajalta.

minusta tuollainen lahjojen julkinen avaaminen on aika mautonta ja sopii korkeintaan lastenkutsuille.

Vierailija

ja kiinnittämään kortin siihen kuuluvaan lahjaan. Saman voi toki pyytää jotakuta mummoa tai tätiäkin tekemään. Muistaakseni jostain puuttui kortti ja kyselin sitten jälkeenpäin, että tiesikö joku, mistä se esine tuli.

Itse olen myös ollut tuollaisissa " avataan lahjat ja huudellaan kommentteja" ristiäisissä. Kieltämättä se tuntui omituiselta.

Vierailija

osa lahjanantajista avasi lahjansa itse, loppujen avaamisesta huolehtivat isommat sisarukset serkkulauman avustuksella kasteen jälkeen kahvia odotellessa...ei siis tippaakaan arvokkuutta! Mutta ei lahjoja kyllä niin montaa ollut, ettenkö olisi tiennyt mitö kukakin toi.

Vierailija

Omissa kastejuhlissamme teemme tod.näk. noin, että on lahjapöytä ja joku nimetty henkilö saa vaivihkaa avata lahjat ja asettaa esille. Ja teipata kortin kiinni lahjaan tms.

Kiva myös kuulla, että muilla on samansuuntaisia ajatuksia. Itse koin tuon lahjojenavaus tilanteen tosi piinallisena.

Vierailija

Meillä molempien poikein kastelahjat avattu vasta kotona juhlien jälkeen.

Riippuu myös varmaan vähän lahjojen määrästä. Meillä on ollut isot kastejuhlat (40 henkeä) ja pidetty kirkossa & seurakuntasalilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat