Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+Maalismussukat Keskiviikkona+

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Täällä ei kummempia. Masu kasvaa ja poreilee ;) tai joku kärpänen siellä aina vilistää kun kutittaa sisäisesti.

Vakuutus otetaan samoin tehtiin esikolle. Tapiolasta kun siellä muutkin vakuutukset.

Ihania kuvia teillä irkissä. Oon luullut et mulla on iso vatsa mut onhan teillä muillakin jo :) Ja totta et kakkosen kohdalla pullhtaa huomattavasti nopeemmin kuin esikon. Näin siis ainakin mulla.

Minne sähköpostiin te ootte lähetelly masukuvia? oon vähän pihalla sorry :(

Eipä tällä erää muuta. Pikkulauantain jatkoja!

Jarniina,poika ja masukki rv 18+3 (19+3)

Vierailija

Itsellä oli viime viikolla rakenneultra ja oli kiva nähdä että kaikki mitä silloin pystyi näkemään, näyttäisi olevan ok.

Uskallettiin viimein kertoa sitten vanhemmillekin.

Mutta jäi vähän mietityttämään, kun vauva oli vielä perätilassa, että onko muillakin ollut ultrassa vielä niin päin (rv silloin 19+6)??

Kätilö sanoi kyllä että vaavi vielä kääntyy moneen kertaan, mutta sen potkut kyllä tuntuu aina samassa kohtaa, alavatsassa.

Mitäs jos ei se käännykään... kun näyttää pitävän tuosta peräasennosta.

Miten päin teidän vauvat on olleet?

Edellisistä raskauksistakaan en osaa tätä verrata, kun silloin ei ollut tätä rakenneultraa ollenkaan.

Vierailija

Puoliväli!! Jee!

Nyt nopeesti kirjoitan, kiirettä piisaa. Äsken olin osastokäynnillä hoitamassa 2 potilasta (olen siis jalkaterapeutti) ja selkä tuli kipeeksi, hui! Tänään pitäis vielä jaksaa töissä johonkin seiskaan asti, pikkusen ylimäärästä... Ja stressiä kai pitäis välttää... Noh, jos tän päivän jaksais!

En keksikään nyt muuta asiaa ja pitääkin kohta mennä tonne... Eli heipsistä vaan ja hyvää keksiviikkoa!

V+Helmeri rv 20+0

Vierailija

jo viikolla 17+2 vauva oli pää alaspäin mutta tottavie hän pyrii vielä mausssa kovasti ja liikkeitä tuntuu joka puolella masua. Eiköhän vauvelit useimmiten asetu vasta rv 30 jälkeen joko pää tai pylly alaspäin. Toiset vauvat vasta lähellä syntymäänsä. Mulla nuo kasi pkuuista asettunut pää alaspäin jotakin viikolla 27+++ja sen jälkeen ei ole enään pyörineet vaan visusti pysyneet raivotarjonnassa ; ) Mutta nyt oikeesti laittaan sitä ruokaa ; )

Vierailija

[color=red] Hui, sullahan on kamala uni ollut viime yönä. Mä olen kans nähnyt vauvasta jotain unia, mutta en oikein muista mitä... Joskus raskauden ihan alussa näin unta, että synnytin kottikärryissä... [/color]

Vierailija

Iltaa kaikille!

Töistä ollaan kotiuduttu ja saunan lämpeämistä odotellessa ajattelin tulla teitä morjestamaan. :)

Mulla alkoi tänään rinnat vuotamaan. Ihmettelin töissä ruokatunnilla kun paita alkoi tuntumaan märältä että vuotaako multa leuka juodessa. No ei vuotanut leuka vaan rinnat. :) Siis voiko olla mahdollista että näillä viikoilla alkaa jo tuota esimaitoa (vai miksi kummaksi sitä kutsutaan..) erittymään?! Jotain sieltä joka tapauksessa tulee.. :) Mun oli sitten pakko pikaisesti lähteä kauppaan vielä syömisen jälkeen ostamaan liivinsuojuksia. Onneksi mulla oli kassissa mukana varapaita! Ei tarvinnut loppupäivää kulkea märällä paidalla. Onneksi minulla on tuo valkoinen työtakki että ei se nyt katastrofi olisi ollut mutta inhottavaa itselle olla märissä vaatteissa.. Muuten (.) kaikki ennallaan.

Sää on tänään ollut tosiaankin aika kammottava. Talvi sitten otti ja yllätti tänä vuonna jo nyt. :) Tai eihän se yllärinä tullut kun uutisissa hoettiin lumimyrskyä tälle päivälle.. Minä en nyt niin hirmuisesti pidä talvesta mutta lumi on kivaa ja joulu myös. :) Miehen kanssa satuttiin lähtemään töistä samaan aikaan ja meillä on työpaikat ihan vierekkäin niin käveltiin kotiin samaa matkaa. Piti vähän lapselliseksi heittäytyä ja antaa kullanmurulle talven ensimmäiset lumipesut. :) Heh.. Taisin minä kuitenkin kastua pahemmin kuin mies.. Kai sitä nyt aikuisetkin saavat joskus hassutella vai mitä?

Mies tuolta huikkii että sauna olis nyt lämmin joten mä tästä poistun takavasemmalle. :) Rentoa illan jatkoa kaikille!

Lily & Nappo 22+0

Vierailija

Monkey-sain kyllä sun ultrakuvat, mutta ne tukki suuruudellaan mun sähköpostin;=) Mun kuva ei menny jossaralle läpi. Varmaan hänelläkin maili täynnä. Browniettelle lähetän kotoa uudestaan, kun sun osoite ei ollut vielä listoilla.

Mulla oli esikoinen pää alaspäin joka ultrassa alusta loppuun. Nyt tämäkin on ollut pää alaspäin molemmissa ultrissa ja tuntuu enemmän vatsan vasemmalla puolella.

Vakuutuksista voin suositella Tapiolaa siksi, että voit kerätä kaikki vuoden laskut yhteen ja maksaa niistä kaikista vain kerran sen omavastuun, joka meillä on muistaakseni 45 euroa. Oli toinenkin vaihtoehto. En oo kertaakaan tarvinnu esikoista lääkärissä käyttää, mutta parempi, ett vakuutus on silti. Eihän sitä koskaan tiedä.

Kesärenkailla kannattaa sinnitellä kaksi päivää ainakin pääkaupunkiseudulla. Pe alkaa taas nää +12 kelit.

Pinja 21+1

Vierailija

Muistaakseni esikoinen kääntyi oikeaan asentoon joskus aika loppu puolella. Vauvat nauttivat vielä kun on tilaa kippua ympäri. Voi mieltyä tiettyhin asentoihin mutta ei vielä ole minkäänlaista syytä huoleen. Neuvolassa ei vauvan asentoa vielä edes ratkisteta. Kun tila käy vähiin ja viikot alkavat vähentyä niin kyllä se vaavi melkein aina asentonsa löytää. Jotkut kääntyvät vasta ihan viimeisellä viikolla juuri ennen " kääntämistä" . No worry!

Vierailija

Moiks!

Piti kyllä eilenkin tulla kuulumisia kirjoittelemaan mutta jotenkin olin työpäivän jälkeen niin rätti että se sitten jäi (ja moni muukin asia mitä piti tehdä). Tänään menen iltapäivällä taas töihin. Onneksi aamu on vapaata! :)

Joku kyseli miten päin vauveli oli rakenneultrassa ollut. Meillä oli ihan pää ylöspäin vielä ja aluksi oikealla kyljellään mutta loppuvaiheessa ultrausta käänsi kylkeä. Oli sillä hetkellä siis erittäin rauhallisella tuulella. :) Kätilö ei varmaan uskonut kun sanoin ettei se koskaan rauhassa olekaan..

(.) kaikki kohdillaan. Nappo potkiskelee tavalliseen tahtiin ja masu on taas jotenkin niin ison oloinen. :) Magnesium tuntui auttaneen noihin suonenvetoihin. Ja ehkä niillä sukillakin oli osuutta asiaan. :) Selkä on ennallaan ja eilen jo meinas mennä hermot ja meinasin marssia lääkäriin hakemaan sairaslomaa mutta päätin kuitenkin ainakin vielä jaksaa hampaat irvessä.. Katsotaan nyt päivä kerrallaan. Pomollekin sanoin ihan suoraan etten tiedä miten ihmeessä mä kestän tän selän kanssa ja hän oli hyvin ymmärtäväinen ja sanoi ettei täällä väkisin tarvitse yrittää jos ei hyvältä tunnu. :) Mulla on oikeasti tosi kiva pomo!

Mutta nyt mä menen laittamaan jotain ruokaa kun mies lupasi tulla lounaaksi kotiin. Harvinaista että sitä näkee keskellä päivää. :) Mukavat keskiviikot kaikille! Palaan linjoille varmaankin illalla jos töiden jälkeen jaksan.

Lily & Nappo 22+0 (hui kun nuo viikot menee nopeesti!!)

Vierailija

Meillä esikoiselle varattiin vakuutus tapiolasta ja niin tehdään nytkin. Huomenna vien hakemuksen Tapiolan toimistoon neuvola ja kela reissulla. Meillä on Tapiolassa kaikki muutkin vakuutukset (auto, koti, esikoisen, mun sairaskuluvakuutus ja munsekä miehen tapaturmavakuutukset). joten alennuksia tulee ihan kivasti. Pelkästä kotivakuutuksen ansiosta saadaan muista -30% ja lisäksi vielä omistaja-asiakasalennukset (taitaa olla tällä hetkellä meillä 5%).

-Santtu

Vierailija

[color=green]täällä taas superkiire päivä menossa. luin viestejä jo aiemmin mutten ehtinyt näpytellä omia kuulumisia..

tänään kävin ylimääräisellä tsekkauskerralla jossa tutkittiinkin sitten kaikenlaista. ei mitään hälyttävää nyt näkyvissä, mutta lääkäri määräsi kuitenkin bakteeri- ja hiivaviljelyt sekä pissakokeen uudestaan. perjantaina saan viimeistään tuloksia. (yhteensä kävin kolmella ihmisellä; terkkari otti perusjutut, lääkäri teki sitten tutkimukset ja vielä labratäti otti näytteet - on se vain hyvä että neuvolasysteemi pelaa:)

painoa on tullut kolmisen kiloa lähtöpainoon ja sf-mitta nyt 20. vauva oli aktiivinen, syke tykytti 155. lääkäri kehotti välttämään stressiä (joo, pahin vaihe töissä just nyt päällä..) ja raskasta liikuntaa - levätä pitäisi paljon.

eilen juteltiin hampaista. ikenet vuotaa raskauden aikana herkemmin verta joten suun hoito tärkeää (ja esim. närästys loppuvaiheessa tuo happoja suuhun eli nekin muuttavat suun tasapainoa). tosin tuo langan käyttö on aina henk. kohtaista - mulle ohjeistettiin että kaksi kertaa/ viikko mutta loppuraskaudessa kolmesti viikossa - ikenet voi kuulemma ärtyä liiasta langan käytöstäkin. niin ja hammaslekuri selitti että yleensä nykyään otetaan sekä kuvat että katsotaan hampaat valolla, tosin ainakin tuo mun lekuri sanoi ettei luota valoon - vaan kuvaus paljastaa " kaiken" . ja sitä siis ei mielellään tehdä raskaana oleville.

näkymisiin taas!

:) Caddie ja Pirpana, rv 20+1

ps. meille tulee ensisängyksi jalallinen korisänky (saadaan sukulaisilta, on kiertänyt muutaman vauvan). on metrin verran pitkä joten jossain välissä pitää ostaa pinnis kyllä. on hyvin säilytetty, mutta uuden patjan aion hommata. [/color]

Vierailija

Nyt on juniori ollu taas vauhdissa. Aamulla miehen puhelin soi kun kaveri soitti ja varoitti lumesta, ja sittenhän se meijän masukki heräs myös ja herätteli äidinkin muutamilla jykevillä potkuilla. Nyt heräili taas, huomas varmaan kenestä oli puhe.

Millaisia tekonimiä teillä on tulokkaalle? Meillä esikoinen oli Nysä-Putte ja tämä uutukainen on Lilli-Putti.

N82 Olet kauhean tutun näköinen. Oletko asunut tai opiskellut porvoossa? Ihana naama kuva vaavista. Vatsakin pyöristynyt jo sen verran, että moni varmaan kuiskii ja arvailee. Oma masu tuntuu jo valtavalta, osin johtuu siitä etten itsekään mikään pieni ole ja odotan jo toista.

Täällä kanssa siis lunta. Odottelen et sulais ja pääsis käymään kaupassa, on meinaan kesikset meilläkin alla. Viikonloppuna pitäisi vasta vaihtaa.

Hipu04 Onnea vaavista. Ihana kuulla, että monen vuoden jälkeen saa vihdoin unelmistaan totta. Niin ja tervetuloa joukkoon!

Palailen taas!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti(rv 21+3)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat