***MARRASMAMMAT KESKIVIIKKOON***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Yö meni joten kuten. Meillä vuorotellaan miehen kanssa unettomuudessa kun kumpikin kuorsaa ja se kumpi ehtii nukahtamaan, saa nukkua kun toinen joutuu valvomaan tai menemään nukkumaan muualle. Olen kuulemma raskauden aikana alottanut tosi kovaäänisen kuorsaamisen ja mies sanoi että kuinka voi kyljelläänkin noin kovaa kuorsata :) Lunta täälläkin tiputtaa mutta maa ei valkene.

(.) masussa hiljaista. tosi kivuliaita suppareita tullut jo nyt 2 iltaa peräkkäin aina kun sohvalla köllöttää, toivottavasti ne saa jotain aikaiseksikin etten turhaan kärvistele.

Miten muiden marrasmammojen siipat pitävät isyyslomia? Mies kun ei osaa sanoa milloin haluaisi pitää tuon loman. Minä tietty haluaisin että mies on vapaalla kun päästään sairaalasta nyytin kanssa. Eikös sen voi takautuvasti KELAan ilmoittaa? Siinä paha missä mainitaan, mies tuli kotiin. Pitänee mennä katsomaan että saa murua rinnan alle.

katzuska&bebe, 38+0

Vierailija

...Tai räntää toi lähinnä nyt on, vedeksi taitaa muuttua ja lumi hävitä sen sileän tien...

Kertokaas mulle kommentteja ja mielipiteitä; Mulla kun sperma aiheuttaa kivuliaita supisteluja (ja siihen lisättynä rinnanpäiden puristelu,heh) niin mitä luulette, auttaiskohan se kärvisteleminen aukaisemaan paikkoja ja mahdollisesti synnytys alkas aikaisemmin... Tottakai se on ihan yksilöllistä, mutta mitä mieltä te ootte:) Toisaalta ei jaksas vielä edes haaveilla (sais vauva kasvaa masussa vielä pari viikkoa ainakin!) että ne mitään auttas.. enkä haluais " turhaankaan" kärsiä niistä kipeistä supistuksista... Kuopus syntyi touhuilujen jälkeen, alko supistelut.. mutta sehän voi olla ihan täysin sattumaakin...

Oma olo ok, välillä ilkeesti jomottaa lonkkaan. Vauva myllää välillä ilkeen tuntuisesti, mutta taitaa olla edelleen pää alaspäin. Tuntuu välillä että päätään puskee pissirakon läpi,auts! Välillä on alkanu synnytys käymään mielessä, laskettuun aikaan enää/VIELÄ 5viikkoa... Ensiviikolla alkaa jo MARRASKUU!!

Jaksamisia kaikille, etenkin " turhien" supistusten kanssa kärsiville.. Varmasti alkaa ahdistaa kun mitään ei tapahdu.... Mutta, kyllä se kohta palkitaan=)

SaJuTu 35+0

Vierailija

Pitkästä aikaa pääsen kirjoittamaan palstalle!

(nettiyhteytemme taas vaihteeksi tökkinyt ja palstaa olen välillä päässyt lukemaan kavereiden koneilta mutta kirjoittelu on em syystä jäänyt). Hengessä on kyllä oltu mukana ja huomattu että jo on marrasnyyttejäkin syntynyt!

Kovasti kiinnostaa kun eilen oli muutamakin saanut jo käynnistyspäivän, syy ilmeisesti molemmilla raskaus-diabetes?? Mietin vain siksi että minun maha-asukki arvioitu 37+2 päivänä 3760g painoiseksi eikä annettu edes mitään uutta poliaikaa vaan todettiin vaan että eikun synnyttämään sitten vaan kun luoja suo. Eli jos jollekin määrätään " vain" koon takia käynnistyksiä niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan että miksi ja missä kun vähän mietityttää että jos tämä masuvauva kasvaa vielä hyvässä tapauksessa 4 viikkoa niin...

Muuten mahasta; supistukset lisääntyneet ja koventuneet viikon aikana runsaasti, eniten tulee iltaisin kun esikoinen saatu nukkumaan ja päästy sohvalle köllimään. Vauva liikkuu edelleen tosi paljon, maanantaina oli neuvola ja tilanne alakerrassa tämä; laskeutunut ja kiinnittynyt, kohdunsuu auki sormelle, kohdunkaula melkein jäljellä. Omassa olossa olen huomannut että nyt on lattialle kumartelu on nyt aivan vihoviimeistä hommaa ja nauhakenkiä ei voi enää ajatellakaan jalkaan, joten ilmeisesti vauva on tosiaan jotenkin nyt " asemissa" . Närästää edelleen ja vain entistä enemmän ja vessassa saa juosta koko ajan. Ja jos vessassakäynti ajoittuu aamuyöhön niin pyörin pari tuntia ennenkuin saan uudelleen unen. Puhumattakaan nyt tästä yleisestä väsymyksestä mikä ollut tämän raskauden vitsaus minulla, tälläkin viikolla hemoglobiini 129(!!!) ja silti olen väsynyt. Joka päivä nukun esikoisen kanssa päikkärit jos vain suinkin ehdin.

Valivalivali..., mutta kyllä te kanssasiskot ymmärrätte eikä tarvitse erikseen sanoa miten odottavat tunnelmat on vauvan suhteen ja miten hymy tulee huulille kun ajattelee että kohta on nyytti sylissä ja miten tää kaikki on sen arvoista!

Mukavaa päivää kaikille!

Silja74, rv38+5

Vierailija

siis laskettuun aikaan! ja eilen illalla oli ekan kerran säännöllisiä ja kivuliaita supistuksia, jotka kyllä lopahti sitten. mutta se antoi uskoa siihen, että kai se sieltä tosiaan ulos aikoo joskus tulla!!! ihanaa, ei malta kyllä enää odottaa..

huomenna ois neuvola, en tiedä, että antaako se enää aikaa neuvolaan ollenkaan, vai odotellaanko nyt vaan. no, se varmasti selviää huomenna. vaikka en pistäis vastaan, vaikka lähettäis tänään synnyttämään. mies oli jo eilen lähdössä, mut mä onneks pidin pääni kylmänä;)

lumista keskiviikkoa kaikille!!

mollis rv 39

Vierailija

Tänään on sitten käyty siellä paljon pelkäämässäni synnytystapa-arviossa. Ei sattunu yhtään! Mutta lääkäri oli kyllä omituinen! Sellainen vanhempi, pönäkkä mies, jonka puheesta en meinannu saada mitään selvää ku se vaan murahteli.

Painoarvioksi tuli 3.4 kiloa ja tila pitäisi riittää ulostuloon. Muutenkin kaikki oli ok, ei verenpainetta ja pissa puhdas, MUTTA... kohdunkaula oli kadonnu! Kohdunsuu oli kyllä vielä kiinni, mutta kätilö tuumas, että kyllähän se nyt voi periaatteessa syntyä koska vaan! Nyt sitten aloin jännittämään sitä kun tuo arvio meni niin hyvin. Paniikissa jo soitin kaverille, että mistä mie tiiän milloin ne oikeanlaiset supparit alkaa, mutta kaveri tuumas vaan, että kyllä sie tiiät. hohhoijaa... Viimeyönä oli jo supistuksia vaikka muille jakaa, ehkä ne just oli hävittäneet sen kaulan... vauva porailee päätä alaspäin ja ottaa vauhtia kylkiluista.

Mieskin jo alkaa olla vähän täpinöissä -tämä on siis meidän esikoinen- ja kyseli josko alettais sairaalakassia pakkailla :) Ihana.

Toivottavasti muidenkin olo muuttuu vielä positiiviseksi ja v**tus ja masennus hellittää. Eihän tämä mitään herkkua enää ole tämän kölin kans oleskelu, mutta aatelkaa mikä on palkinto kärsimyksistä!! Ihana, tuhiseva pikkunyytti!

Hyvää yötä marrasmammat ja masut!

Toukkis ja Papu 37+6

Vierailija

Tulinpas piipahtamaan taas kun koneelle (tai nettiin) pääsen. Tässä vielä aamutakissa tukka pystyssä, ei mitään mieltä päivän aloitukseen, väsy on kamala ja vi..tus sitäkin kamalampi. Ottaa niin aivoon tää helvetillinen suppailu ja kipuilu, kun ei tästä oo mitään HYÖTYÄ!! En tajua, onko mussa joku vika, ettei tapahdu mitään enempää tuolla alapäässä vaikka miten ikinä hyvänsä supistaa?! Tilanne avautumisen kanssa pysähtyny. Ekan synnytys oli 23 tuntia, joista 19 kärvistelin supistuksia kun ei paikat auennu, ja vauhtiin päästiin vasta kun puhkottiin kalvot. Toka lähtikin nopeasti vesien menolla tulemaan. Että sitäkö tää nyt on, pitäis mennä vedet että tää kituminen loppuis ja pääsis " tosihommiin" ?!

Ottaa niin vietävästi sekin päähän, että miehellä menee kaikki isyyslomapäivät tähän supisteluun. Kun olo on koko ajan lähtökuopissa ja välillä suppailee 2min välein, niin mies ei kotoa tohdi 100km päähän töihin lähteä. Että täällä sitä kaksin nyhjätään ja ihmetellään.

(.)-neiti on kiltisti päänsä kanssa tuolla alaosastossa, kävellessä tuntuu kuin olis appelsiini peessä...:D liikeseuranta on päälllä, mutta kivasti tuntuu jalat vispaavan, ja neiti on ryhtynyt harrastamaan tuolla sellaista kyykkyyn-ylös liikettä, hassun näköistä touhua, vaikea selittää:o) ja hikka tulee vauvalle lähes heti kun mä syön, miten ihmeessä se on mahdollista?!:D

Nyt aamukahvin kautta suihkuun, suihku on paras paikka näitten suppareiden kanssa...

Lumista keskiviikkoa kaikille!

-neiti pylleröisen äippä 38+2

Vierailija

Olen nykyään niin huono kirjoittelemaan tänne :(

Laitoin eilen oman aloituksen tuosta *itutuksesta ja masentamisesta, mutta ihmiset taisivan sitä pelästyä kun kukaan ei kommentoinut tai kertonut omia kokemuksia....:/ Jotkut ne luulee että koko raskaus on vaan ruusuilla tanssimista..

Mut mä ainakin voin sanoa suoraan, että vituttaa! kun mitään ei pysty/jaksa tehdä. Mulla on niin kovat nivus/lonkka/kohdunsuu -kivut ettei mitään auta tehdä. Lisäksi väsymys painaa huonojen yöunien takia... Tätäkö tää nyt sit tulee olemaan 6 viikkoa maksimissaan?? Ei hemmetti. Mä oon kohta täysin petipotilas.

Anteeksi kun tulen tänne teille valittamaan, mut tuntuu et kukaan ei nyt oikein mua ymmärrä....

äiskä ja masu 36+1

Vierailija

Olipas yö. Ensinnäkin esikoinen kampesi puolilta öin väliimme, kun joku nyt vaivasi. Nukahti onneksi sitten, kun hyräilin vähän unilauluja, mutta heti heräsi, kun yritti omaan sänkyyn laittaa. Nukkui siis yön välissämme ja kun on aika kova pyörimään, niin hohhoijakkaa... Mutta ei tuo esikoinen minua oikeastaan valvottanut, sillä supisteli jo nukkumaan mennessä, mutta kun eivät tuntuneet sellaisilta " oikeilta" , niin sitten vain kärvistelin niiden kanssa. Nyt on vähän maha pinkeänä, mutten edelleenkään usko, että mitään kummempia tapahtuu. Oli tällaistä muistaakseni esikoiseltakin, mutta joskus ihan loppupuolella (heh, ihan kuin tässä ei nyt loppupuolella olisi jo :-) ).

No, anoppi tulee taas tänään esikoista viihdyttämään, niin josko tässä saisi levättyä ja laitettua jotain tavaroitakin ehkä vielä kasaan. Eilen oli migreeniaurakin ja vähän pää kipeä. Nyt on niskatkin jumissa ja senkin takia pää tuntuu ihan hönöltä. Huomenna mittauttamaan verenpaineita, taatusti koholla, kun on tuo päänsärkykin ollut.

Mukavaa keskiviikkoa siis kaikille ja ne rv:t täällä 38+2

Vierailija

Eikä niin hyvää edes...

On se kumma, ettei saa nukuttua. Kolmen aikaan vielä luin ja nyt oon ollut jo tunnin hereillä. Päiväunetkin on turhia, puolen tunnin tirsat just ja just.

Tässä vaan alkaa mustine silmänalusineen näyttää niin alienilta, ettei tuonne ulos kohta uskalla mennä, ettei mummot saa sydäreitä...

Kohta myyn miehenikin ja ihan vaan yhdestä pienestä unipilleristä!

No näin on aamu saatu alkuun valituksineen.

(.) ei kuulu oikeestaan mitään ihmeellistä. Kasvaa tuossa ohessa vaikka pikkuinen onkin. SF-mitta eilisessä neuvolassa oli 29cm, mutta kun sydänäänet ovat tasaiset ja vauva liikkuu, ei ole aihetta jatkotutkimuksiin.

Painon kanssa on helppo pelleillä... Ihan vaan syö iltana yksi 8 lohkoperunaa reiluilla mausteilla ja seuraavana iltana pari reilua kourallista sipsejä, niin hups vaan ja taas on tienattu turvotusta 1200g :) No onneksi sen on saanut vielä pois syömällä sitten hedelmiä.

Nyt jatkan teen litkimistä ja keskityn romaaniin ja kai sitä untakin pitää jossain vaiheessa saada.

Päivänjatkot kaikille (sateisesta) Helsingistä.

eve ja baby koo 38+3 (jo!)

Vierailija

Yritetääs nyt ihan rauhallisesti näpytellä eteenpäin!

Eilen olin synnytystapa-arvios tyksissä.Mitään juttua ei kyllä todellakaan ollut mun synnytystavasta.Paino-arvio vaaville tehtiin ja arvion mukaan sitä oli kertynyt 3300g.Viimeksi tehty kaksiviikkoa sitten ja oli 2,8-2,9kg.Eli ihan kivasti parissa viikossa tullut painoa!(vaikka arvio onkin ja voi tietty heittää suuntaan tai toiseen)

Herpeksestä sen verta juteltiin että jos mulla se olisi päällä tai jos halua varmuuden,voidaan synnytyshetkellä aloitttaa suonensisäinen löääkitys ja vielä ottaa kohdunsuulta joku näyte mielenrauhan vuoksi.Mä kun stressaan sitä,koska meillä lähipiirissä tapaus jossa vauva saanut tartunnan ja huomattiin liian myöhään.Toinen aivopuoiliskosta tuhouti epilepsiakohtauksien takia.Nyt poika seitsemän vuotias,ei kävele eikä puhu.

Yritin lääkärille selittää asiaa ja pelkoni,mutta sanoi että todella harvinaista,ja riski n.1 % luokkaa.Riski kuitenkin!!Mun mielestä.

Uusi käynti tasan laskettuna päivänä eli 7.11, sokereiden takia,ja sanoi että silloin tietty voidaan miettiä käynnistystä.Ettei sitten enään kerkeis tulla päälle ne rakkulat.Katotaa nnyt mihin päätyy !?

-Kohdunsuu täysin kiinni ja kanavaa 3cm jäljellä,tietty pehmeä.

Tietääkö joku onko se epäkypsä tilanne jos tilanne tuo?käynnistyksesn takia aattelin...vai onko sitä varten juuri noita pehmittäjiä..jotain puikkoja tai jotain,mitä annettaan sit jo sairaalas...?

Verta oli pissassa,voi kuulemma johtua monestakin syystä loppuvaiheessa,ei tartte huolestua...

Muuten kaikki ok.

Väsy taas vaivaa,toivottavasti ei ala taas tää kierre :(

Lunta saatiin tänne länsi-suomeenkin (raisioon)Varmaan sulaa just pois,parituntia ni tiet mustana..heh!

Vaavilla kaikki hyvin,ja muutenkin.Alkaa vaan ottaa pattiin tää olo,jo pikku-hiljaa!

Lumista päivää ympäri suomea! :)

Erkku ja tiituska rv 38+2

Vierailija

ja samalla, ettei oma saa päähänsä kääntyä perätilaan...

Hgissä maa vielä valkoisena, ja taitaa tulla lisää räntää. No kohta se sulaa kun muuttuu vesisateeksi.

Mies kantoi aamulla ompelukoneen alas, olisi tarkoitus kantata ostamani " tikkikangas" tms vauvalle leikkimatoksi (niinkuin se vielä leikkisi vähään aikaan). Ja sitten on ohjelmassa myös kirjahyllyistä pölyjen pyyhkimistä ja jos saisi aikaiseksi niin pitäisi varmasti silittää vauvan lakanoita. Muita vaatteita en kyllä jaksa ruveta silittelemään (oon nyt pessyt niitä tuollaiset viitisen syvää Elfa-koria, tiiviisti pakattuna).

(.) eilen supisteli kivuttomasti, se oli varmaan siitä kun siirtelin hyllyköitä ja pesin lattiat ja portaat. Huomenna olisi neuvola. Ja siinä ne oli ne hurjimmat. " Harmittaa" tai jotain kun kaikki on sokerien yms. puolesta hyvin eikä pääse synnytystapa-arvioon kurkkaamaan kaveria.

Ai niin siitä herppeksestä, minäkin sen olen mieheltäni saanut ja päädyttiin siihen, että aloitin estolääkityksen tuossa pari viikkoa sitten. Rakkuloita ollut pari kertaa raskauden aikana mutta kun en oikein tahdo huomata niitä ennenkuin tilanne on päällä niin aloitettiin sitten varmuuden vuoksi. Lääkäri kyllä lohdutteli, että lääketiede on mennyt eteenpäin niin, että vaikka se virus olisikin aktiivinen synnytyksen aikana niin ne suonensisäiset lääkkeet estävät sen vauvaan tarttumisen. Ja että nämä estolääkkeetkin vaikuttavat vain siihen virukseen eivätkä vauvaan. Elikäs toistaiseksi olen aika rauhallisena sen suhteen.

Ai niin unohdin eilen ihan kertoa, että mies kävi ostamassa meille liput YÖn ylimääräiseen Hgin konserttiin vaikka ei itse siitä niin perusta mutta kun mie HALUUN... =)

Cindi ja Teuvo-Tellervo 38+3, hurjaa enää 1,5 viikkoa la:aan...

Vierailija

Eilen ehtinytkään pinoutua kun leivoin sämpylöitä ja omppupiirakkaa.... Tänään ois vuorossa kaupassakäyntiä jne. Tiedä sit jos vaikka perjantaina joutuu synnyttää niin onpahan lapsille ostettu ruokaa.

Eilen olin neuvolassa : Sf- mitta 35 cm, johtuen siitä että vauva ei ole laskeutunut. Painoa tullut se 4 kg koko aikana. Verenpaine 138 / 94. Pissa puhdas. Sydänäänet hyvät ja perjantaina siis äippäpolille !

Miulakin on ollut sitä verta pisussa jo edellisessä raskaudessa ja ottivat kaikki munuaisultrat ja tutkivat eikä syytä löytynyt. Se voi olla täysin normaalia ja vaaratonta.

Lueskelin eileistä pinoa ja täytyy todeta että itse kärsin kanssa oikean keskisormenpään puutumisesta ja oletan vaivan helpottavan synnytyksessä. Ilmeisesti hartiat ovat niin jumissa tai sit syynä just se raskaudenaikainen rannekanavajutska. Tosi haljun tuntuista kun yks sormi koko ajan pökkelönä, sen lisäks on vasen nilkka takaa tunnoton ja ranteet tosi kipeet ulkosyrjältä. Mutta ei muita vaivoja.

Nyt aamupalalle ja mies lähtöö vaihatuttaa talvirenkaita.

Voikaatte hyvin

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+0

Vierailija

Maa valkoinen ja lisää tulee... ihanaa toisaalta kun ei oo sitten niin pimeetä ja synkän olosta!

Edellisyönä heräsin monta kertaa uniin... TYKSistä soittivat ainakin kolme kertaa käskien näytille ja varautuen jäämään synnytykseen. Sitten aamulla taas kaksi kertaa heräsin omaan huutoon ja itkuun kun näin jotain aivan järkyttäviä unia, en kyllä muista mistä. Viime yö sitte meni hiukan paremmin, tosin taisin hiukan arastella nukkumista ettei niitä unia taas tule.

Kertokaas kanssamassut, että mitäköhän tuolla massussa mahtaa tapahtua kun alakroppa tuntuu siltä kun ois kuukautiset ja lonkkiin särkee aika massiivisesti. Kääntyminen yöllä oli muuten ihan täyttä tuskaa kun vihloi ihan helkkaristi! Koko alakroppa siis on jotenkin turtana ja särkeväinen :(

Nyt pitäs mennä kaiketi pukemaan kunnon vaatteet ja kattomaan peiliin, että ehtis ajoissa (ja kehtais) taas neuvolaan kontrolliin... RR nousee jo valmiiksi kun tietää, että siellä on se idiootti sijainen joka lietsoo hysteriaa ja ei muuta tee kun valittaa miten väärin sitä voikaan toinen taas tehdä... sairas akka, kaipais kipeesti hoitopaikkaa jostai!

Ai juu!! Meillähän on illalla eka perhevalmennus :) On sitä jo odotettukin, vaikka viimeset kerrat saattaa jäädä käymättä kun osuvat niin lasketun ajan päälle :(

Valkeita unelmia kaikille!

Jonsku ja Tiitiäinen rv...öö...35??

Vierailija

mä olin ihan samanlainen nega-ajatuksineni edellisten kohdalla. Näköjään asiat voi muuttua, nyt neljännen kohdalla näkeekin monessa asiassa hyvää - tai siten ei enää ees usko palaavansa entisiin mittoihin, realiteetti nääs. Voi olla että iskee synn. jälk. masis ja sit mä kirjoittelen tänne kaikki kirosanat joita osaan...

Voimia ja se, joka turhautui pyörän kumien kanssa niin aattele, miten ihanalle sie olet näyttänyt äheltäessäsi !! Mä olen ihan yhtä ählääjälle näyttäny samassa tilanteessa ja veetutti ja itketti hirveesti ,mäkätin ja huusin isännälle siitä eestä, kunnes rupes naurattaa että kuinka sitä voikaan olla possumunkki, hahhaa... :D

Hymyellään.

Vierailija

Tämä naikkonen alkaa olla jo ihan sekaisin päivistäkin, piti oikein laskea että onko tosiaan jo keskiviikko kun olin ihan maanantaissa :P Nyt aamulla pitää mennä taas verikokeisiin kun seurataan noita sappiarvoja. Kauhea nälkä tietenkin kun ei saa ennen sitä syödä mitään. Ja tunnollisena tein armaalleni eväät töihin, oli lähellä etten repsahtanut niitä itse mutustelemaan :)

No olen nyt saanut aikaiseksi, keittiö on siisti ja pyykkikone pyörimässä että on tekemistä.. Tekemistä pitää olla kokoajan kun muuten kutina yltyy aivan mahdottomaksi. Mistä sekin johtuu, että kun rauhoittuu niin sen kutinan ikään kuin ' muistaa' paremmin ja pitää olla kokoajan raapimassa mutta kun on tekemistä niin ei kutita niin paljon??

Massussa kai kaikki ok, kauhea rytke oli yöllä käynnissä. Toivottavasti masukki on kääntynyt pää alaspäin! Viime keskiviikkona oli peräedellä ja sekin huomattiin vasta kun alettiin tuon kutinan takia ultralla katsomaan että on kaikki hyvin. Neuvolan täti ja vielä kätilökin äpolilla niin varmana sanoivat että raivotarjonnassa on. Ja 5min kätilön toteamisen jälkeen ultrattiin ja kas, ensimmäisenä lääkäri toteaa että tämähän köllii peräedellä. Että se siitä käsikopeloon luottamisesta!

Jos nyt ei ole kääntynyt, niin tarkoitus olisi yrittää käännöstä mikäli mahdollista. Ja käsittääkseni tehdään myös synnytystapa-arvio. Nämä arvailut siksi kun oli mukava korvatulehdus edellisellä käynnillä, etten kuullut puoliakaan mitä mulle puhuttiin ja mies sai kotimatkalla suomentaa että mitäs olisi niinkuin luvassa :D

Pitäkää peukkuja että olisi masukki kääntynyt!

Niksulainen ja masukki 36+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat