Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤>Helmisimpukat keskiviikkona<¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (13)

Vierailija

Olen yrittänyt koko päivän epätoivosesti siivoilla, mutta tuli vähän mutkia matkaan, kun imuri meni rikki ja selkä oireilee... Tiedättekö mistä voisi olla kysymys, kun minulla on pistävää kipua reiden ja pakaran seutuvilla. Tämä kipu jopa vaikeuttaa kävelyä. Vasemmassa pakarassa tuntuu kuin olisi joku piikki estämässä jalan liikettä. Olen miettinyt, että pitäskö käydä lääkärissä vai onko se turhaa liioittelua... Niin ja kipu tosiaan säteilee selkään.

Eipä tässä sen kummempia tällä kertaa! Talvista päivänjatkoa!

Vierailija

oksennus lentää taas kaaressa...mukavaa...siis ei mitään yökkäilyjä vaan kunnon laatta lentää, eilen ja tänään. olenkohan mä joku luonnon oikku??? mulla kans on tota issias kipua ja juoksinkin apteekkiin ostamaan sellasen angoravillaisen selänlämmittimen kuin mummoilla ja nyt helpottaa kipu. ihana tunne herätä aamulla kun ei kolota.

noihin galluppeihin:

just eilen ostettiin kirppikseltä sellanen jalallinen vanna-hoitopöytä ja melkeempä kaiken muunkin ostamme käytettyinä. Paitsi vaunut ja sitteri,minusta on ihan järjetöntä rahantuhlausta ostaa kaikki uutena kun kerran käyttökelpoista tavaraa saa ostettua. Varsinkin täällä Helsingissä on hyviä kirppareita todella paljon.

Just muuten meidän piharoskikseen nojaa uutta vastaava vauvan vanna,kävin kattoo ja ei oo naarmun naarmua siinä.

Kummigalluppiin sen verran ettei meillä ole kummeja koska ei kasteta lasta, hän seuraa isänsä uskontoa jossa kummeja ei tunneta.

Hoitotestamenttia mietin yh:nä useasti ja otin siitä selvääkin, sisareni on luvannut kasvattaa tyttäreni jos minulle jotain sattuu, mutta mitään virallista dokumenttia siitä ei ole. No tästä uudesta vauvasta huolehtii tietty isänsä jos minulle jotain sattuu ja varmaan myös tyttärestänikin.

Mä olen ihan kateelllinen kaikille teille,jotka tiedätte vauvanne sukupuolen....me niin haluaisimme tietää mutta en sen takia maksa satoja euroja ulrasta. Ehkä sitten kun käynnistyspäivä määrätään ultra tehdään samalla. Mies juuri hekumoi pojasta,mutta kyllä tyttökin on tervetullut. Eikä mulla ole kumpikaan sukupuoliolo, tämä raskaus kyllä on kaikin puolin erikoinen kun tyttärestä, mutta sykkeet on samat 140-150 kuin tyttärellä.Joten mene ja tiedä.

Räntäsateen keskeltä Kuumetta

Vierailija

mä heräsin jo kasilta vaikka tyttö nukkuu ihan täysillä vielä. en saa unta kun tuulee niin kovaa. ja sitten mietin vauvalle nimeä niin kovasti että se tulee uniinkin..

meillä oli eilen 4-ultra. kaikki oli kunnossa, ja meille tulee POIKA! =) vaikka niin jo laitoin tuonne omiin tuntemuksiinkin niin silti olin ja olen vähän vieläkin yllättynyt. ja nyt alkaa hirveän kova nimen miettiminen, pojalle on musta paljon vaikeempi keksiä nimeä kuin tytölle! mies oli ihan myyty, vaikka tyttö olisi kelvannut ihan yhtä hyvin mutta sanoi illalla että ehkä salaa sitten toivoi vähän kuitenkin poikaa. nyt meillä on sitten molempia sukupuolia talossa! tai ei ihan vielä mutta helmikuussa! vaavista on tulossa tosi iso, painoarvio nyt oli jo 860g! ja jos kasvaa samaan tahtiin niin laskettuna aikana 4500g tiedossa. oona oli syntyessään 3560g joten aika koko ero sisaruksille tulossa jos tämä pitää paikkaansa. nyt pitää alkaa välttää kuulemma sokeria ettei mene mahdottomaksi tämän vauvan kasvu.

myöhemmin ehkä lisää, nyt lähden suihkuun ennen kuin tyttö herää.

Omeli + SuloElmeri 24+2

Vierailija

Joo olenhan minä syntynyt vuonna 1986. Olen täyttänyt 19 vuotta. Siis nuori vielä, mutta eikös ne lapset pidä nuorena tehdäkin! :-)

Vierailija

Esikoinen edelleen flunssassa ja tukkoisen nenän takia herättiin jo kuuden jälkeen.

Vietiin lauantaina poika hoitoon ja ajateltiin viettää laatuaikaa miehen kanssa mutta se " laatuaika" loppui saunan jälkeen kun huomasin pientä verenvuotoa vessassa käydessäni. =( . Muutenkin viikonloppu oli jotenkin hankala. Supisteli kauheesti ja välillä melkeimpä sattui. Ärsyttävää. Mulla on lääkäri 8 pvä että valitetaan sitten urakalla. Inhottavaa vaan kun mitään ei oikein voi enää tehdä ilman että supistelee inhottavasti.

Muuten olo on tosi hyvä ja energinen.

Yöksi luvattiin lumimyrskyä mutta meillä täällä kouvolan lähellä ei ainakaan ole kun ehkä sentti lunta maassa, mutta tuuli oli yöllä sitä luokkaa et tuntu että katto lähtee. Hassua muutenkin kun kahdeksan kieppeillä on ihan pilkkopimeetä vielä! Kai se siitä sitten taas valostuu kun lunta tulee enemmän.

Onkos jotkut jo joutunut tänään lumitöihin? Mä jo vähän odotan sitä että pääsee kolaamaan mutta voi olla että joudun jättämään sen suosiolla miehen hommiksi.

-sitruuna ja möhköfantti 23+6-

Vierailija

eli lunta oli todellakin tuiskuttanut viime yönä pihaan, tyttö olikin heti aamutoimikseen vaatimassa pulkkaa esiin. Saas nähdä kuinka mieli menee maahan kun tuo lumi viikonloppuna sulaa pois. Lumitöitä ei siis aiota vielä tehdä vaan odotetaan, että lämpenee. Eipä meidän pihassa kyllä paljoa mitään pystyisi tekemäänkään kun on niin täynnä rakennustörkkyjä eli autotallin rakennus on edelleen enemmän kuin vaiheessa. Harkkolavoja lienee lähemmäs parikymmentä odottamassa pinoajaa..kattotuolit yms vievät toisen puolen etupihassa. Toiveissa on kuitenkin, että saisimme talveksi tuon tallin vähän valmiimmaksi...toinen automme kun on nyt jo parkissa kadun varressa.

Kirppisgallubiin: en ole juurikaan kierrellyt, ainoat ostokset olen tehnyt kun meidän MLL:n perhekerhossa oli joka kuukausi kirppisviikko. No nyt ei ole pariinvuoteen kerhossa oltu kun päivät menee töissä...

Kummigallub: eli meillä on kummit valittuna ollut jo oikeastaan todella pitkään. Eli mietimme heitä jo esikoisen kummiksi..olivat oikeastaan ykkösvaihtoehto mutta sitten oli " pakko" ottaa miehen veli ja vaimo kummiksi. Tuota naista emme olisi kummiksi halunneet mutta..ei oikein voinut vain toista pyytää. Noita toisia varoitimme jo silloin aikanaan, että jos meille vain toinen tulee niin pitäkää tilaa " kummikiintiössä" (heillä onjo todella paljon kummilapsia) ja he lupasivat. Tuo samainen pariskunta on myös meilä mielessä kun olemme ajatelleen hoitotestamenttia tehdä jos meille molemmille sattuisi jotain.

Pistänpä minäkin nyt sitten gallubib pystyyn onko kukaan muu teistä miettinyt hoitotestamenttia siltä varalta, että jotain tapahtuisi molemmille vanhemmista. Tuo hoitotestamenttihan ei ole sitova vaan sijoitusperheenhän valitsee aina sosiaaliviranmaiset mutta kaipa se nyt jotain merkkaa. Eli yleensähän sijoitukseen haetaan lähisuvusta..minun vanhempani ja mieheni äiti ovat jo niin iäkkäitä, että he tuskin tulisivat kysymykseen. Todennäköisin perhe olisi tuo mieheni veljen perhe...kumpikaan meistä ei kestä ajatusta, että lapsemme joutuisi sinne. Niinpä olemme kysyneet jo aikaa sitten tuolta tuttavaperheeltä, että jos niin kävisi olisivatko he valmiita ottamaan vastuun...he totesivat että se olisi suuri kunnia ja luottamus heitä kohtaan. Papereita emme kuitenkaan vielä ole saaneet tehtyä...jotenkin on niin kamala ajatella edes koko asiaa, että on vain siirtänyt sitä.

Sitten vähemmän synkkiin asioihin..eli tänään meillä on sitten se suuri lomamatka Nokialta Tampereelle : ) nyt vähän harmittaa, ettemme tajunneet pyytää ajoissa lapsenvahtia kotiin, jotta oliismme voineet mennä kahdestaan.

Laivakoira pohdiskeli eilen tupperita...minä olen kerran ne pitänyt, osallistunut kyllä ihan mielellään itsekin useasti. Kaikennäköisiähän noita illanistujaisia on ollut itse olin pitkään odotellut, että joku pitäisi nuo pikkukenguru kutsut kun en niilä ikinä ole ollut..ei vain kukaan ole pitänyt. Joten päätin sitten itse sellaiset järjestää ihan uteliaisuuttani..nuo kutsut on vasta marraskuun lopussa ja minuakin vähän jännittää saanko sinne tulemaan ihmisiä. Onkohan kukaan helmistä ollut ao kutsuilla?

Nyt kait täytyy keskittyä mukamas työntekoon.....

Marcel 25+3

Vierailija

Harvoin tulee kirjoiteltua mutta nyt on niin kivat gallupit ja ja täällä Kuusaalla on niin ihana lumipyrytys että kävin jo kyntteliköt kaivamasta varastosta. Ihanaa kun tulee joulu!

Mutta gallupeihin....

Mie en ennen kierrellyt kirpputoreilla mutta nyt esikoista odottaessa tuntuu että se on kuin aarreaitta.. Löytyy kaikkea ihanaa ja välillä unohtaa että viikkoja on 24+3 kun oon jo ostanut palapelejä...

Kummi asiaan... Valittiin kummit jo heti kunsain tietää raskaudestani. oli ihan selvää ketkä tulee tuli sitten tyttö tai poika.

Ovat kaikki (kummeja on kolme. Yksi sylikummi.) niin läheisiä.

Sylikummi on minun serkku ja toinen kummi on hänen pikkusisko ja kolmas miehen paraskaveri. Ei sotkettu kummien puolisoita ollenkaan kun ei ikinä tiedä pysyykö yhdessä vai ei...

Hoitotestamenttia on joskus tullut ajateltua mutta ehkä vain puoli leikillään kun ei ole asian eteen tullut tehtyä mitään. Ei ehkä edes halua ajatella että jotain voisi käydä.

Nyt pitää mennä leipomaan pullaa kun iski kauhea leipomis vimma :)!

Vierailija

..kun muuten täällä mennään entiseen tahtiin, yskittää ja nenä vuotaa...ja vaavi jorailee lujaa :)

Kummigallup: ei olla koko asiaa vielä mietitty, tuli itse asiassa vasta mieleen kun asiasta täällä puhuttiin...mulla alkaa olla aika harva pää. Mut ehkä sitä näihin sisaruksiin kallistutaan.

Kirppisgallup: käyn satunnaisesti kirppiksellä ja olen sieltä jotain vaaville ostanutkin. Viikolla ei jaksa orientoitua töiden jälkeen joten kirppiksellä käydään vkonloppuisin jos innostaa. Kyllähän sieltä hyvää tavaraa löytää, mutta mä en hirveesti jaksa siellä kierrellä.

Hoitotestamentti: ei ole mietitty asiaa ollenkaan, meidän vanhemmat ei ole ihan mitään ikäloppuja vielä joten kai vastuu menis heille sitten. Huh, kamalaa ajatellakin että jotain tapahtuisi, siis kenellekään!

Tänne ei tosiaan kummempia, yritetään illalla saunoa loputkin flunssat pois.

Ihanaa alkavaa talvea kaikille (ja loppuviikosta sitten kurakeliä...)!

Sasuliini ja hajuherne 25+5

Vierailija

Eli mä olen vm 84 eli sain tuon esikoispojan juurikin 19 vuotiaana. Nyt sitten toinen jo tulossa ja joulukuussa täytän 21, enkä tunne tai ole tuntenut itseäni mitenkään liian nuoreksi tekemään lapsia..

Joskus nauratti kun kuulin että jonkun mittarin mukaan vielä 19 vuotias luettaisiin " teiniäidiksi" . Ei kyllä ole ollut mikään " teiniolo" silloin kun ostettiin talo samana kesänä kun poika syntyi.

Kerkeepä tehdä enemmän mitä aikaisemmin aloittaa. =) (vitsivitsinä, kukaan ei saa nyt suuttua)

-sitruuna ja möhköfantti 23+6-

Vierailija

Kuulostaapa tutulta tuo sun vaivasi.

Mulle sanottiin että on " issiaskipua" , jota siis saattaa esiintyä odotuksen yhteydessä, vaikkei siitä olisi muuten mitään tietoa. Kannattaa toki soitella esim neuvolaan ja kysästä vielä. Heiltä saattaa löytyä apuja tuohonkin vaivaan. Itselläni auttaa lämpö ... eli eikun sauna päälle!

Vierailija

Täällä on kohta ihan talvi hui mikä määrä lunta, no kuulemma sulaa jo viikonloppuna pois.

Just käytiin katsoo tänään taloa, oli eri kiva mut sitten se ehtis mennä mein nenän alta että etsintä jatkuu... Mä oon tullu tän raskauden myötä ilmeisen hitaaksi . Jotenkin pää on ihan paperia joka asiassa.

Gallupiin tähän viimeiseen eli ei olla tehty hoitotestamenttia, mutta uskon että siskoni perheineen ottaisi meidän pienokaisen jos niikseen tulisi. En ole pohtinu asiaa, jotenkin sitä eletään täällä " maalla" niin turvallisissa oloissa että ei tuu ekana mieleen kuolema tms.. mut hyvä asia kuitenkin pohtia tässä nykymaailmassa ja varsinkin kun uutisia on seurannu kaikenmaailman lintuepidemioista !

Vielä töihin tänään ja huomenna kevyt lepo jos vaan pystyy...

Ainii ultran hinnoista piti mun vielä sanoa että meidän rakenneultra yksityisellä tuli maksamaan vaan 42 ¿ ( kela korvas aika hyvällä prosentilla ) että ei mikään kova hinta ( tänäään tuli päätös ) ! johan kunta velottaa pkl maksua 22 ¿ et silleen ...

minkki ja oskari 23 tasan !

Vierailija

Töissä istun, voihan iso PLÄÄH! Pää särkee, ja mukana on vain vaivainen Panadol Hot, sitä tässä nyt hörpin.

Ihana lumimyrsky oli yöllä! Ja maa niin valkeana ollut koko päivän, jotenkin pirteämpi olo oli itselläkin, kun ei ollut enää niin synkkää. Tosin kesärenkailla hurjastelu ei kiinnostanut... Nyt alkaa jo lumisade muuttua loskaksi :(

Tyttö huusi koko yön kuumeisen oloisena ja valitti korvaa. Sain nukuttua n. 6 tuntia, yleensä nukun kymmenisen tuntia.. Aamulla tyttö oli kuitenkin pirteä kuin peipponen ja lumesta innoissaan! En sitten tiedä mikä oli, hoitoon meni iloisena joka tapauksessa..

Olin muuten neuvolassa maanantaina, ja siellä kaikki ok. Sf-mitta 20 cm, hemoglobiini 129, verenpaine 117/78, ja paino noussut nyt 0,5 kiloa lähtöpainosta (tai ainakin neuvolan mukaisesta lähtöpainosta, mutta ehdin laihtua jo ennen neuvolan ekaa punnitusta, olen siis vielä miinukselle 2,5 kg oikeasta lähtöpainosta).

[color=green]Kirppisgallup= En ole kirppiksiä kiertänyt, koska ei ole tässä lähellä mitään hyviä, ja kun ei oikein mitään tarvitse. Innolla odotan MLL:n kirppistä, joka on ensi kuussa. Niistä siis kovasti tykkään ja haluaisin kiertää, mutta en ole saanut itsestäni irti. [/color]

[color=orange]Kummigallup= Ollaan kovasti mietitty tulevia kummeja. Varmaan pyydetään mun sisko miehineen ja/tai kaveripariskunta. Esikoiselle on 3 kummia, ja olisi mukava saada tulokkaalle sama määrä, mutta vaihtoehdotovat nyt 2 kpl tai 4 kpl... Toisaalta mietityttää se, että jos pyydetään molemmat parit, niin jääkö sitten joskus tulevalle kolmoselle ketään hyvää :o)[/color]

[color=red]Hoitotestamentti= Ei olla harkittu sellaista, koska on aika selvää, että lapset menisivät mun vanhemmille. Vaikka iäkkäitä alkavat olemaan (eläkeikä lähestyy), niin äitini hoiti esikoista 3-vuotiaaksi saakka, ja itseasiassa nytkin taitavat kaikki 4 lastenlasta olla mummulassa :o)[/color]

[color=blue]ONNEA OMELILLE POJASTA :D[/color]

[color=pink]Tao86= Minullakin oli samanlaista kipua, mutta nyt se on jo mennyt aikalailla ohi. Minulla sattui vasempaan pakaraan, ja yleensä kun makasi, niin reisiluu (tms.) meni pois paikaltaan ja sattui ihan kamalasti! Lopulta se naksahti takaisin ja kipu helpotti. Mihinkään en muistanut asiasta valittaa... Enkä tiedä mistä johtui.

Oletko muuten sen ikäinen, kun nimimerkki sanoo? Minä(kin) olin 18-vuotias, kun sain esikoistyttömme :o) Olen siis vuosimallia 1983.[/color]

Pikri & Kullannuppu rv 22+6

Vierailija

Huomenna mulla on taas pitkästä aikaa neuvola! Kiva mennä sinne. Neuvolantäti taitaa vähän kyllä päästä mulle huomautteleen näistä tulleista kiloista.... Mulla on nyt noin kuukauden päivät ollut aivan järkyttävä makeenhimo joka päivä!!! Aivan kauheeta! Suklaata on aivan siis PAKKO saada lähes päivittäin! En ole ikinä ollut makean ystävä, no tottakai karkit ja suklaa maistui mutta hillitysti enintään kerran viikossa. Ja nyt sitten on tapahtunut tässä asiassa aivan täyskäännös! En ole itse uskaltanut mennä kotona vaa' alle!!! Huomenna selviää tuomio! =)

Kirppisgallup: Mä tykkään ihan hirveästi kierrellä kirppareilla mutta täällä niitä on tosi huonosti ja noi mitä on niin myy aika kelvotonta tavaraa. Oon kyllä jotain onnistunut löytämään mutta aika vähän. Sillon kun täällä oli se lastentavarakirppis niin sieltä löysin aika paljon kaikkea.

Kummigallup: Meillä jo kummit päätetty ja kysyttykkin heiltä. Eli ovat mun hyvä ystävä ja miehen hyvä ystävä ja tämän tyttöystävä. Nyt olen tullut katumapäälle tästä tyttöystävästä. mitä jos he eroavatkin? Olis pitänyt pyytää vaan tämä miehen ystävä yksin, no,nyt on noloo mennä enää peruumaan.

Mulla on mennyt kaikki intressit töistä, ei kiinnostais mennä enää päiväksikään sinne!!! Mitä lähemmäksi laskettuaika ja äitiysloman alkamispäivä tulee niin sitä vähemmän mua kiinnostaa enää työnteko. Ihana ajatus että pääsee pois sieltä ainakin vuodeksi!!!! Jipii!!! Haluaisin olla kotona sen kolme vuotta jos vaan se on taloudellisesti meillä mahdollista. Ajattelin kyllä hakea saikkua ennen äitiysloman alkamista, onko itsekästä ja typerää? Voihan se tietty olla että joudun oikeastikkin saikkua hakemaan! Nyt vaan tää raskaus on tähän asti sujunut niin helposti että oikein ihmettelee!

Räntäterkuin Kisu + nappula rv 25+5

Uusimmat

Suosituimmat