**Keskiviikkoa syyssäteet **

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olenko tosiaan ensimmäinen :) ??. Kohta lisää..

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Eilen illalla ilmoittauduin mukaan syyssäteisiin!

Olen siis Emilia 25v, nimim. tosi memmuli24 kun olen vuonna -04 tänne kirjautunut kun esikoista aloin odottamaan. Poika on nyt 1v 2kk. Asumme rovaniemellä.

Mittari näytti -10 astetta kun Henrin kans herättiin ysiltä. Aamupalat syöty ja pitäis alkaa vähän siivoilemaan ku kaveri/henrin kummitäti tulee tänään loppuviikoksi kyläilemään. Huomenna aateltiin yhtä bändiä käydä katsomassa.

Meillä yritys alkoi syyskuussa ja saa nähdä milloin tärppää. Nyt ei kyllä yhtään tunnu siltä ja veikkaan et menkat alkaa ens viikolla. Toisaalta niistäkään ei tiedä kun on aina ollu niin epäsäännölliset. Pari kuukautta sitten lopetin Nuvaringit. Ihan pepusta!! Henriä ootellessa meni sitten yli vuosi ku tärppäs..toivottavasti uusi tulokas ilmoittaisi aikaisemmin itsestään ;)

Mut nyt siivoilemaan.. Moikkelis!

Emilia

Vierailija

Eilen oli vähän hiljaisempaa, jospa tänään synkkä sadepäivä saakin aikaan hurjan pinon:)

Saatiin tietää vihdoin mihin päiväkotiin meidän pikkuinen pääsee tammikuussa kun aloitan työt ja oli kyllä suuri helpotus kun saatiin tosi hyvä paikka. Täällä meilläpäin on tosi vaikeaa saada paikkaa tammiuussa kun täällä asuu niin paljon lapsia ja paikat täytetään elokuussa. Se tuntuukin sellaiselta lottovoitolta, että en voi uskoa että tärppää tässä kuussa. Tuntuu että meidän kohdalle sattui nyt muita hyviä juttuja, ei ihan kaikki voi mennä putkeen :)

Kuka se eilen miettikään, että uskaltaako ottaa siideriä jos onkin raskaana. Kyllä uskaltaa, tosin jokainen tekee omantuntonsa mukaan. Pari vuotta sitten en vielä tiennyt olevani raskaana, yritys tosin oli päällä ja meillä oli kaverin häät. Olin aivan varmana etten ole raskaana (ja vähän kypsänä) kun ei ollut mitään oireita ja häissä tuli nautittua aika lailla viiniä pitkin iltaa. No sitten seuraavalla viikolla ei täti tullutkaan kylään ja viikon kuluttua tein positiivisen testin. Kyllä silloin vähän omaa tuntoa kolkutteli tuo juominen, mutta minulle kyllä vakuuteltiin ettei siitä mitään haittaa voi olla ennen kuin tietää olevansa raskaana..En siis suosittele kännejä mutta ymmärsitte varmaan pointin.

Omaa napaa: Ovis pitäisi olla ihan nurkan takana (kp13) mutta mitään tuntemuksia ei ole.. Höh..Viime kierrossa oli kp 12 ja 13 nippailuja..

No paremmalla onnella ensi kierrossa sitten tai ei vielä kirvestä kaivoon :)

Plussaonnea kaikille säteille!

Vierailija

Mitäs jos sittenkin..?

(Itse ainakin sain kunnon plussan vasta aikas myöhäisessä vaiheessa.)

Tosin niin inhottava se täti-ihminen taitaa olla, että liika ajatteleminenkin sitä voi myöhästyttää. Siltä ainakin itsestä tuntui, kun odotteli kaksi tai kolmekin ylimääräistä viikkoa pahuksia tulevaksi. Eikä silti mikään ole välttämättä pielessä... Kärsivällisyys on tosi vaikea laji, ja sitä vaadittaisiin näissä puuhissa niin ikävän paljon.

Peukut pystyssä sulle Yoginos & kaikille muille, jotka jännittää!

-K

Vierailija

Täällä ollaan:) Kiirettä on pitänyt tässä parina päivänä niin ei kunnolla ehdi edes lukemaan pinoja, mutta jospa sitten taas ensi viikolla kun alkaa piinaviikkokin. Viikonlopuksi lähdenkin reissuun, joten silloinkaan ei pääse pinoutumaan, mutta peukutuksia piinailijoille ja ++++++++++ säteitä kaikille tarvitsijoille!

Vierailija

ihanaa kun on tullut lunta :) Taitaa vaan pian sulaa pois, kun viikonlopuksi on luvattu +10 astetta. Onneksi mies vaihtoi illalla talvirenkaat alle..

Oma napa: Täti on lähtenyt ja toiveikas olo valtaa mielen. Ensi viikolla ovista bongaamaan :) Nyt siis kp 6/26-28.

Mukavaa keskiviikkoa säteille

Vierailija

Näin aluksi kertokaapa mitä mun pitäis tehdä, kun menkat on vieläkin myöhässä, eikä oo mitään menkka maisia tuntemuksiakaan.

Eli viimeksi menkat alkoivat 26.8 ja viime perjantaina tein testin ja se näytti negaa.

Nyt olen ihan ihmeissäni että mihin menkat ovat jäänneet.

Yleensä menkat on säännolliset, mutta välillä saattaa olla pieniä heittoja, mutta ei kumminkaan näin isoja heittoja.

Eli mitä mun pitäis tehdä?????

[color=green]Kaikille paljon plussaa toivonmukaan tärppää piaan.

Vierailija

Vastanneille, musta tuntuu myös että pitäisi käydä tohtorin luona.

Menkat oli viimeksi tosiaan 26.8 ja sitä ennen lopetettiin pillerien syönti.

Voi olla että kun ajattelen asiaa koko ajan, niin ne vielä vähemmän alkaa.

Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta silti se pyörii koko ajan päässäni.

Olisi vaan niin kiva tulla raskaaksi tai että edes päästäisiin toiselle kierrokselle yrittämään.

Onneksi on toi ihana 1v4kk ikäinen poika, minkä kanssa voi touhuta kaikkea ja olla ajattelematta asiaa. =)

Plussa säteitä kaikille tarvitsijoille oikein sylin täydeltä.

Vierailija

Olipa ankeaa ulkona, koleaa, satoi vettä. Hrrr, nyt sitten koko päivä sisällä ;(

Yoginokselle: Minä varmaankin menisin käymään gynellä jos olisi vastaava tilanne. Nehän voidaan tarvittaessa käynnistää jollain hormoonilla. Itsellä olisi ainakin kivempi olo jos saisi jotain tietoa/varmuutta asiaan.

Kaisalle:Minun eräällä tutulla tiputteli tosi paljon raskauden alussa, siis aika pitkällekin varmaan jonnekin 20 vkolle. Sitten se yhtäkkiä loppui mutta stressaavaahan se oli. Hänelle oli sanottu, että ruskea vuoto on " hyvää" ja kirkkaan punainen taas huolestuttavaa. En sen tarkemmin muista mutta tämä jäi mieleeni. Tsemppiä sulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Täytyy mennä laittamaan neiti nukkumaan niin pääsee itsekin lepäämään. Tosi väsy...Zzzzzz.

matleena

Vierailija

Mielettömän ihanaa, että tänään tuli lunta!!! Ja mielettömän harmillista, että se sulaa kohta pois. Tulispa jo joulu!

Gallup: Meillä on pienkerrostalokaksio omalla pihalla, joka on noin 1/4 oma ja loput pankin. Haaveissa joskus omis, mutta tästä nyt ensin varmaan johonkin isompaan rivariin.

Oma napa: Vauvakuume koki pienoisen kolauksen, kun hieman yllättäen tuli vielä mahis päästä urheiluharrastuksessa tositoimiin... Nyt sitten katsotaan, kumpi on kovempi: vauvakuume vai kilpailuvietti! Toistaiseksi veikkaan, että tuo ensimmäinen vie voiton =) Palstalla ja listoilla siis edelleen pysyttelen!

Nyt kiirusta saunomaan, joten toisena päivänä sitten enemmän!

Vierailija

Ihanaa, kun on lunta ja valkoista... Minä myös rakasta talvea kovasti!

Aamu päivällä oltiin esikoisen kanssa ulkona kauan ja nyt on ihanaa rauhottua hetkeks, kun poika on päikkäreillä. Sitten kun se herää mun on tartuttava imuriin ja ruvettava siivous hommiin.

Kiitos vinkeistä ton juomisen suhteen, taidan siis uskaltaa muutaman siiderin juoda, kun kerran pitkästä pitkästä aikaa pääsen kavereiden kanssa tuulettumaan. Ja kukaan ei arvaa meidän slaisia puuhia, että pikkukakkonen on yrityksessä... :)

Galluppiin, raskaus aikana mulla ei ollut hirveesti mitään tiettyä hajua, joka ois ällöttäny, paitsi alku raskaudesta, kun kävelin kaupassa kalatiskin ohi tuli aina paha olo. Ja maustekurkut haistoin jo aivan kaupan ovelle asti ja niihin tuli aina kauhee himo, kun oltii kaupassa.

Roskaruoka (erityisesti mäkkärin) oli mulle (valitettavasti) myös himon kohde. Ja painoa tulikin sit sen mukaan, et sitä tuli aika paljon syötyä... Onneks niistä kiloista on jo melkeen päästykkin eroon.

Ja toiseen Galluppiin, asutaan omassa (tai pankin) rivitalossa, 4h + keittiö + sauna ja aika iso oma piha. Joskus on haaveena saada omakotitalo.

Vierailija

ja iltaa pinoon!

Eilettäin en olenskaans ennättänyt teidän seuraan, joten korjataan asia tänään pikaisesti! =)

Galluppeihin:

Tirriäistä odottaessa pahaolo tuli tunkkaisesta hajusta, oikein voimakkaasta hien hajusta ja samoin hajuvesistä ja partavesistä! En kertakaikkiaan pystynyt pistämään suuhuni mitään kaasugrillissa valmistettua ruokaa! En maistanut mitään muuta kun sen kaasun maun! Kalaosasto oli myös aika paha rasti kauppareissuilla!

Intohimo oli nektariineihin, hedelmiin ja raikkaisiin salaatteihin, tuoremehua meni monta litraa ja myös mäkkärin/sampan(grilli täällä seinämäellä) hamppareihin!!! Ihan alkuraskauden aikana söin paljon luumuja ja koko odotusajan pussitolkulla naposteluporkkanoita!

Sit toinen:

Asutaan osittain vielä pankin omassa rivari kolmiossa(81neliöö)

ja tilaa on vielä sille haaveissa ja toiveissa olevalle kakkoselle! Tässä elämänvaiheessa on järkisyistä asuttava tässä, sillä tämä on tavallaan " halpaa" asumista! Ollaan miehen kanssa päätetty, että tästä lähdetään vasta sitten kun on pakko! Sitten kun tila on totaalisesti loppu!

Ja jos sen toinen Tirriäinen saapuisi iloksemme piakkoin niin sitten kun sitä haaveena olevaa omista aletaan bykkaan(n.5v päästä...toivottavasti) niin minäkin olisin jo töissä enkä hoitovapaalla... Ellen ala kuumeilla kolmosta.. ;)

Mutta sitä katotaan sitten vuosien päästä!

Omaan napaan ei uutta... Ovista odotellessa!

Ehkä minunkin pitäisi toivottaa uusia(jälkeeni tulleita) tervetulleeksi!

Jotenkin vain ajattelee että on iteki vasta just saapunu keskuuteenne, mutta kohteliaisuus kunniaan!!! =) Eli kaikille uusille pinoutuneille kanssakuumeilijoille lämmin tervetulotoivotus!

Mutta nyt meen iltapalalle ja sit nukkuun!

Kiitos seurastanne ja nukkukaa kauniisti!

Mahtottomasti kaikille +säteilyjä tältä suunnalta ja tsemppii piinaan!

-S-

Vierailija

Lunta satelee viimein täällä keskisessä suomessakin.. :) Ihanan talvisen näköistä jo!

Kaisalle pikaista paranemista ja toivottavasti se tiputtelukin loppuis. Ei tosiaan kuulosta vaaralliselta, mutta kyllähän se varmasti koko ajan vaivaa, että mitä se on jne. Tsemppaukset!

Yoginos; samaa suosittelisin kuin Matleena, eli ehkä ois aika pistäytyä tohtorilla, jospa sitten saisit menkat alkamaan. Eikös sulla loppunu pillerit ennen noita ed. menkkoja, eli niitten lopettaminen nyt sit on varmaan vaikuttanut menkkojen hukkumiseen jonnekin. :/ Harmillinen juttu, mutta toivottavasti pian selviäis! bdbdbdbd

mitähän vielä piti kommentoida.. en pysty keskittymään, kun lapset meuhkaa tässä niin kovasti. Halusin vaan jotai tulla tännekin laittamaan, kun jo tuota kolibrien pinoakin kasvatin *huono omatunto*

Oma napa vielä loppuun: tätiä ei vielä näy, tuntemukset mahassa on kyllä siihen viittaavat, että kohta se tännekin suhaa kaarallaan.. Kp taitaa olla 24, eli sama ku edellinen kierto (lyhin ikinä!) -joten luulis että kohta tapahtuis, kun ei mun kierrot oo ainakaan pidentyny viime aikoina..

Malttamaton on mieli, kun eilen illalla varmistin mieheltäkin vielä, että pidetään edelleen kiinni siitä että seuraava kierto vielä ja SITTEN!! Ei ollut onneksi mieltään muuttanut (-josta tulikin mieleen Riika, toivottavasti pian saisit sen miehesi edes puhumaan ja pääsisitte taas tositoimiin.. mun mies on just samanlainen, siitä näkee että joku vaivaa, mut sit vaan jurmuttaa itekseen ja pitää kaivella ennenkuin suostuu kertomaan..peukutukset!! Jotain rimakauhua ehkä, vai mitä lie?) joten noin kuukauden päästä startataan todenteolla!!! *tuulettaa*

En panis pahakseni, jos seuraava kierto ois vaikka 21 pvää.. *hih* kunhan nyt ei epänormaaliksi muuttuis, mutta mitä lyhyempi, sitä nopeammin... ;D

Jaa, tulihan tätä juttua nyt taas kumminkin. Lapsetkin jo rauhoittui.

Joku kyseli noista (raskausajan) inhotuksista ym.. Ei mitään tosi outoja kyllä ole (Wilm@, mä oon luullu että tuo taululiitu ym jutut on legendaa, mutta sinä todistit toisin.. ;D), mutta esikoisesta muistan, kun voin tosi pahoin viikot 7-12 tai jotain, niin VAALEAA leipää EN pystyny syömään ja muutenkin moni ruoka ällötti. Tais olla jossain vaiheessa että ainut mikä meni yäkkäilemättä alas oli kinkku-ananaspizza.. :D

Suklaa maistui aina ja koko ajan kummassakin raskaudessa ;D (ja muulloinkin...)

Laitetaans uutta Galluppia, eli [b]Miten asut?[/b] -omassa/vuokralla, kerros-/rivi-/omakoti/paritalo vai ?

ja omaa vastausta; Rivitalossa, omassa (hmm..pankin vielä pitkäääään) :) Haaveena sitten joskus omakotitalo.

Jep, mutta NYT pakko mennä.. Talvista keskiviikkoa ja plussasäteitä kaikille!! :)

Vierailija

Moikka säteet! Poden yhä vielä flunssaa kotona, jo neljäs päivä töistä poissa. Sain lääkäriltä antibioottikuurin, jota popsin pitkin hampain, kun ei yhtään tekisi mieli syödä lääkkeitä tässä vaiheessa. Mutta lekuri vakuutti, että raskaana ollessa on parempi hoitaa taudit tehokkaasti kuin pitkittää, mikä on sekin varmaan ihan totta.

Tylsää maata voimattomana kotona. Ajatuksetkin pyörii ihan liikaa huolissa ja epäilyksissä. Viime viikonloppuna, kun kerrottiin meidän perheille tästä odotuksesta, oli tunnelmat tosi korkealla, mutta nyt pohdituttaa. Mulla on ollut pientä tuhruvuotoa epäsäännöllisesti silloin tällöin parin viikon ajan. Se ei ole lisääntynyt eikä muuttunut punaiseksi eikä muutakaan, ja neuvolantäti kehotti olemaan huolehtimatta, mutta mutta... minkä teet?! Onko teillä jo kokeneemmilla kokemuksia harmittomasta (?) vuotelusta?

Pitäisköhän käydä yksityisellä kurkkaamassa, missä mennään? Np-ultraan on vielä 2-3 viikkoa aikaa ja kärsivällisyys ei ole hyveeni...

Mitä muille kuuluu? Säteilevämpää päivää toivon mukaan! (Ja ANTEEKSI tämä narina!)

t. K rv 9-10

Vierailija

Kirjoittelen taas pitkästä aikaa. Viime viikolla kauheesti kiireitä koulun takia, mutta nyt onneksi ansaitulla syyslomalla. Tai onhan noita projektipalautuksia ensi viikollakin, mutta ei jaksaisi innostua....

Omaan napaan kuuluu 18/32. Laskelmien mukaan ovis huomenna... täytyy yrittää herätellä avokkia taas illalla :).

Tuohon uuteen galluppiin vastaus: asutaan omakotitalossa.

Mutta täytyy mennä, kun esikoinen kuuluu heräävän päikkäreiltä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat