Nähtävästi on taaperoimetys kannattanut

Vierailija

Kuulin puolivuotisneuvolassa, että meidän taapero on _poikkeuksellinen_, koska ei ole vielä syönyt yhtäkään antibioottikuuria. Monilla on kuulema tässä vaiheessa jo putket korvissa tai kitarisat leikattuna. Olin hieman yllättynyt, että näinkö paljon niitä antibiootteja tosiaan syödään. Eihän sitä tietysti tiedä onko imetyksellä mitään tekemistä asian kanssa, mutta tuskin siitä ainakaan haittaa on ollut. Neuvolantäti kyllä oli yllättyneen (ja paheksuvan?) näköinen kun sanoin, että vielä imetän pari kertaa päivässä.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Meidän kuopus on nyt 3 v 4 kk eikä yhtään antibioottikuuria ole saanut. Ensimmäisen mahataudin hän sairasti kuukausi sitten. Myös vanhemmat sisarukset ovat säästyneet antibioottikuureilta paitsi yksi lapsi, jolle jouduttiin 8-vuotiaana tekemään kitarisa- ja nielurisaleikkaus angiinojen takia. Kaikkia olen imettänyt yli vuoden, nuorinta lähes kolme vuotta.

Vierailija

Meillä on kolmetoistavuotias tuttelilla elämänsä ensimmäiset kuukaudet elänyt lapsi, joka ei ole vielä saanut yhtään antibioottikuuria. Lisäksi minulla on kymmenvuotias lapsi, jota imetin vuoden ja joka sairasti 30 korvatulehdusta ennen kahden vuoden ikää.

Näiden lisäksi minulla on kolmevuotias ja puolitoistavuotias, joista toista olen imettänyt pitkään ja toista vähemmän aikaa, eikä kumpikaan ole lääkkeitä syöneet.

Vierailija

Meidän " tuttelilapsi" ei nyt 1½ v ikään mennessä ole korvatulehduksista kärsinyt, ja vasta äskettäin sairasti ensimmäisen flunssan. Palaapa asiaan sitten, kun vauvasi oikeasti on taapero ;)

Vierailija

olen imettänyt molempia lapsia 2kk eikä kummallakaan ole ollut minkäänlaisia antibioottikuureja ennen 2vuotta, jolloin menivät päiväkotiin.

Minua imetettiin 5vk ja ensimmäinen korvatulehdus oli lukiossa =D .

Kaveri imetti lapsiaan 1,5v ja vanhemmalla alkoi korvatulehduskierre 4kk iässä, nuoremmalle putket 1vuotiaana.

En ole imetystä vastaan, mutta ei se nyt ihan kaikkivoipainen lääke ole.

Kyllä korvatulehdusalttius on jonkinverran perimästä kiinni.

Vierailija

...eikä sitä, kuinka terveitä ovat ;D

Himmeitä olette, kun jostain pitää oikeutusta repiä sille pervoudelle, mitä edustatte... Pitäkää ne paidat päällä lastenne lähettyvillä! Vauvalle kuuluu rinta, ei isommalle lapselle.

Vierailija

Meillä esikoinen, jota imetin 6 viikkoa sai ekan antibioottikuurinsa 6-vuotiaana! Ekan kerran oli nuhassa ja kuumeessa 1-vuotiaana. Tämä vaan vertailun vuoksi ap:n lapsen tilanteeseen... Ja vertailun vuoksi taasen tähän, niin on meilläkin sitten kuopus, samalla 6 viikon imetysajalla, sairastanut sitäkin enemmän. Kyllähän sitä sopii imetyksen puolesta suitsuttaa, mutta enpä ole huomannut, että se läheskään kaikilla vauvoilla / taaperoilla estää sairauksia.

Vierailija

ei mitään kuureja koskaan ollut, molemmat imetetty, toinen 2veeksi asti.

en kyllä menisi sanomaan että imetys olis ollu se syy. kotihoito ehkä ennemmin, kun ei ole paljoa tartuntatauteja saatu. kerran vuodessa kuume tai flussa. ja kerran vuoteen mahatauti. siinäpä se.

Vierailija

äiti imetti poikaa yli 3-vuotiaaksi asti. Pojalla ollut monta korvatulehdusta ja nyt putket korvissa. Että ei ainakaan heillä estänyt korvatulehduksia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat