selkäkivut rv29+2*115km työmatka..saikkua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Auttakaa... oon alkanut kärsimään selkäkivuista, joka osaksi säteilee myös alavatsaan, alapäähän vihlaisuina ja jossain määrin myös jalkoihin... joudun ajaan 115km työmatkan / suunta joka päivä eli yhteensä työmatkaa /päivässä n. 2h40min...onkohan kukaan saanut pitkän työmatkan (ajan sen omalla autolla) takia sairaslomaa ja jos on niin millä perustein ja missä vaiheessa raskautta?? Alkaa todella tympimään olla aina ihan jumissa iltoisin kun työmatkan lisäksi istumatyö:(... lisäksi tietysti ajaminen hieman pelottaa nyt kun matkat pitää ajaa pimeässä ja pian liukkaalla kelilläkin... ettei vaan sattuisi mitään....

Jos saikkua yrittää noilla perusteilla hakea nin haetanko sitä neuvolasta (max. kuin monta päivää saa??) vai lääkäristä / neuvolalääkäristä??

Kommentit (2)

Vierailija

saat saikkua jo noilla oireilla. Onhan sulla jo se selkäsärky joka heijastuu joka paikkaan niin voi jo aiheuttaa pidemmän päälle supistuksia. Mulla ei ole ollut vaikeuksia saada saikkaa vaan päin vastoin ovat erittäin hanakasti antamassa sitä kun on raskaana olevasta kyse. Itse jouduin vähän toppuuttelemaan ja pyytämään vähemmän saikkaa kun haluaisin vielä muutaman viikon sinnitellä töissä, eri asia pystynkö. Heti vaan munkin käskivät hakea sitten loppuajaksi, eli joulukuun alkuun saikkaa jos en jaksa olla töissä.

Se miten pitkään saat niin jaa a, toi on kyllä sellanen toi sun työs että eihän se sun selkäsärkys siitä viikon parin levolla helpota kun masu kuitenkin kasvaa koko ajan ja oireet vaan lisääntyy loppua kohden. Mee vaan juttelee tai soita neuvolatädille, joka kyllä järjestää neuvolalääkärin sulle. Itse menisin jos vaan mahdollista niin neuvolalääkärille, tietävät tilanteesi kuitenkin paremmin kuin päivystävät lääkärit tai varsinkaan työpaikkalääkäri.

Vierailija

Luulisin, että tuolla työmatkalla ja noilla oireilla saisit sairauslomaa ihan helposti. Itselläni oli työmatkat n. 100 km suuntaansa ja neuvolalääkäri itse ehdotti n. rv 30, josko jäisin jo saikulle, kun työmatkoista koituu melkoisesti rasitusta. Itselläni ei ollut mitään oireita ja vointi varsin mainio ihan loppuun asti, eli sairausloman indikaatio olisi ollut vain pitkät työmatkat. No, silloin vielä olin niin työorientoitunut, että kieltäydyin jäämästä lomalle ja porskuttelin töissä loppuun saakka...

Mukavaa loppuodotusta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat