HUHTIKSET KESKIVIIKKOON

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Ihana lukea teidän juttuja! Jouluvalot kiinnostais kyllä vähän jo täälläkin, mut odotan sitkeästi ens viikkoon. Täytyy shoppailla ensin jotain oiken kivaa, omaperäistä ja sit räväyttää tohon oven vierustalle. Kaksi sisäänkäyntiä täytyy somistaa. Tykkään hillitystä, mutta kauniista. Jotain asetelmajuttua ja siihen ehkä valot. Valovaijerit olis saanut mun puolesta jättää suunnitteluasteelle vallan. Inhoan niitä sykkiviä jokavärisiä sekasotkuja. Huh, tulipas taas avauduttua...

Omaan napariin kuuluu pitkästä aikaa tosi hyvää. Sain selätettyä sen poskiontelotulehduksen ilman punkteerausta ja toista antibioottikuuria nasoneksilla, nyt kaksi päivää töissä on ollut taas huippuhyviä. Suoritustaso entisellään, jippii. Ja pikkunen pitää jo semmosta elämää masussa että. Supistelee vähän vatsanpintaa illasta (seisomatyö) mut sitähän se on ollut aikaisemmistakin. Näin tänään minun edellisten raskauksien ultraajan, kehui oikein komeaksi vatsaa ja et mulle sitten sopii suurperhe.. nauratti oikein. On vaihtanut työpaikkaa nyttenmiten. Eli montako vielä pitäisi tehdä suurperhe tittelin saavuttaakseen? Tää on nyt kolmas, ja mummulla oli 16. Ei voi vielä verrata... Enkä kyllä ihan ajatellutkaan tuollasia määriä, heh.

Jaksakaa äitiliinit ja nautitaan talvesta, jos viikoloppuna alkaa sit taas vuorostaan lyhyt kesä:))

Lumo 17+2

Vierailija

Nyt siis ensimmäinen odotus käynnissä ja huomasin juuri että viikkoja JO 15+5...(mihin se aika on kadonnut)??

Onnekas olen ollut ei pahoinvointeja ainut oire hirveä väsymys ja vauhdilla kasvava maha=) Nyt on alkanut olla pirteämpi ja jaksaa jo peräti taas tehdä jotain.Luulisin tuntevani pikku kaverin liikkeet aina välillä mutta ei oikein tiedä uskoisiko niitä vielä..=)

Ensimmäinen kerta kun kirjoitan mihinkään näihin palstoihin joten voi teksti olla hiukan hassua!=)

Vierailija

Täällä sataa lunta! Ihanaa =) Sääli vaan, että olen itse kipeänä ja lapset myös, joten ulos ei ole menemistä =/ Koitan tässä hoidella töitä sähköpostitse ja puhelimitse sairaslomapäivästä huolimatta, ettei tulis niin kauhee morkkis sairastamisesta. Ei mee hyvin mullakaan... Luulis, ettei enää ois mitään ongelmaa sairastaa kotona sen jälkeen, miten hienosti mun työsuhteen lopettaminen hoidettiin työnantajan taholta, mutta ei. Taitaa olla suomalaisnaisten yleinen ongelma tää ylitunnollisuus =/

Aamulla kävin flunssasta huolimatta neuvolassa. Sydänäänet kuulu hienosti ja kaveri oli tosi vikkelällä päällä. Mun ekaneuvolassa otetut veriputkilot oli hukkunut johonkin matkalla labraan Ouluun (miks hitsissä ne lähtee niin kaus?!), joten nyt otettiin taas verikokeet. No ei se mitään, mitä nyt piti taas tehä reikiä enemmänkin, kun multa ei meinaa koskaan tulla sitä verta =/

Nyt tarvii mennä katsomaan flunssateatterin näytöstä. Tytöt 2 ja 4 v. huutelevat, että nyt olis teatteriesitys valmiina. Lippuja saa kuulemman ostaa naulakolta =)

Lumista päivää!

nuuppari rv 16+3

Vierailija

Räntäsateen keskeltä...

Onkos muilla huhtikuisilla enää pahoinvointia? Mulla se tuntui jo menevän ohi, mutta nyt tämän viikon ollut taas aika selkeä, niin ettei mikään maistu paitsi marjat. Päänsärkykin on palannut. Aloin tuota pahoinvointia jo ihmettelemään, kun viikkoja on jo sen verran että ymmärsin että sen olisi pitänyt jo loppua. Mutta eipä kai tässä ole mitään aihetta huoleen? Mahakin on mielettömän turvonnut ja polttelee ja nipistelee ja kaikkea mahdollista! Onko muilla samantapaisia vatsaongelmia?

Toivottavasti selkäsäryistä kärsivien olo helpottuu!

Jaipur 16+2

Vierailija

Täällä siis tuiskuttaa ja pakastaa. Kylmä matka oli pari kilsaa perhekerhoon ja takaisin! Mutta mukava oli kerhossa käydä :)

Mä pystyn vielä hyvinkin vatsan peittelemään, lähinnä näyttää siltä, et olisin lihonut. Viikkojakinhan on tosin vasta 14+3. No ja olenkinhan mä lihoskellut " hiukkasen" ...

Mä olen aivan raatona, en flunssan takia, vaan kun mulla on ollut useamman jumpan veto sekä maanantaina et eilen, ja tuntuu ettei lihakset palaudu MILLÄÄN. Rappusten kävely on oikein tuskaa! Onko kukaan muu huomannut palautumisessa pientä hidastumista?

Ja vielä pitäsi iltapäivällä pakata lapset rattaisiin, ja lähteä lenkittämään koira, kun miehellä menee niin myöhälle töis tänään. JAIKS!! Noh, tuleehan liikuntaa!

Huomasin jumpissa muutes, että vielä pystyy tekemään selkälihasliikkeitä vatsallaan, mutta pian siihen varmaankin tulee stoppi. Nukkumaan pystyn vielä hyvin vatsallaan.

Mutta eipä tänään kummempia; suklaakeksit tuntuvat huutavan alakerran komerossa, et " haluan tulla syödyksi" , joten taidan vastata kutsuun, ja mennä kaffin keittoon! ;)

tilda

Vierailija

Kylläpäs tuli jouluinen fiilis,kun aamulla katsoi ikkunasta ulos.Ihanaa,kun vihdoin saatiin lunta.Vaikka taitaa tuo sulaa pois viikonloppuna,kun kerran lämpenevää on luvattu.Höh!!

Kurkku on kauhean kipeä ja nokka vetää sen verran tukkoon ja tosiaan tuo kurkun kipuilu on sen verran kovaa,että uusi flunssa varmaankin pukaamassa päälle..Hoijoi.

Täällä ainakin masu jo pömpöttää siihen malliin,että kyllä sen jo kaikki huomaavat,että raskaana ollaan.

Tänään vaihtuu taas uusi viikko ja 3 viikon päästä olisi ultra,saa nähdä taas pikkuisen telmivän siellä=)

Onkos kukaan muu ollut flunssassa?Olenko minä huhtisten ainoa nuhanenä..

Niksu78 17+0

Vierailija

Pikkasen näytti sormet olevan nopeat! Lunta on täällä Hämeessäkin mukavasti. Hieman taitaa jotain mahataudin poikasta pukata päälle. Huonoa oloa ollut kolmatta päivää, tänään maha löysällä.

Vauva-vatsaa on minun aivan turha yrittääkään piilotella. Valtaisa kumpu. Oluut edellisissä raskauksissakin esillä hyvin pian. Olo on jotenkin tosi vaikea. Hengästyttää, vvaikea liikkua, mikään asento ei ole hyvä. Olo on kuin viime metreillä. Mistä lie johtuu...

Hankintoja on tehty ja liiaksi! Nyt olen, en kahden asunnon, vaan kaksien vaunujen loukossa. Menin ostamaan kivat, vähän käytetyt yhdistelmät. Sitten naapuri ilmoitti luopuvansa omistaan. Juuri ne vaunut mitä olen aina halunnut! Nyt on sitten kahdet. Tarvisi ruveta kauppaamaan noita toisia pois. En vaan saa aiakaiseksi. Hoitopöytä/amme systeemi saatiin, vaikken suunnitellutkaan laittaa hoittista ollenkaan. Sitteri saatiin lainaksi. Kaukalo on. Vaatteita, lakanoita, rättejä ym on. Sänky ja siihen pinnasuojat, katokset ym on. Itkuhälyytin on, pitää vaan tarkistaa sen kunto. Kaveri toi jo valmiiksi kävelytuolin, jumppalelun, hyppykiikun. Matkasänky pitäisi hommata. Reissataan paljon ja kotona on ehdoton vauvan turva. Saa olla turvassa sisaruksilta ja koirilta. Ja matkarattaat pitää kanssa ostaa. Ja ehkä joku kantoliina.

Millähän tästä tukalasta olosta pääsisi eroon. Pitäisiköhän lähteä koirien kanssa ulos? Ne on vaan niin innoissaan lumesta, että vetää mua perässään kun rukkasta :)

Iloista päivänjatketta!

Rv 17+2

Vierailija

Sande, ymmärtänet yskän, tunnustaudun myös jouluhulluksi!

Eilen sain miehen kiipeämään ovilipan päälle havu/valo-systeemit ja omenapuuhun sellaiset pienet kirkkaat valot.... yleensä se on onnistunut vasta marraskuun puolella, mutta saan ilmeisesti nyt enempi sääli-pisteitä kun niin helposti suostui niitä valoja jo asentamaan :-)

Ja jihuu, keski-Suomeenkin saatiin aamulla oikein kunnolla lunta, tökkäsin heti ne omenapuun valot palamaan, sitten istuttiin pojan kanssa ikkunassa niitä ihailemassa niin tikkana, että myöhästyttiin vielä töistä ja hoidostakin... no, pistin heti liukkaan kelin piikkiin kun en kehdannut niitä jouluvalojakaan tunnustaa!

Tänään oli vielä neuvolapäiväkin, ja mies pääsi mukaan kuuntelemaan pikku-sydämen jumpsutusta. Hemoglobiini oli päässyt vähän alas (nim. voikunsaisimaksalaatikkoa), verenpaine edelleen alhaalla (salmiakin ostoon) ja paino ei ollut noussut liikaa (jäätelöä illalla).

Ruokiksella oli vielä postiluukkuun tipahtanut Tiimarin joulu-askartelulehti, josta sain niin hirveät kiksit, että paukautin työpaikan kahvitunnilla ihan tuostavaan, että tämä tyttö se on raskaana!!!

Että semmoinen päivä, jatkan ratiritirallalla seuraavan tunnin...

vappu 14+6

Vierailija

Jokos muilla pullottaa masu niin, ettei sitä voi enää piilottaa???

Iltaisin on yleensä turvotusta ja masu tosi " iso" , mutta tänä aamuna huomasin, että samankokoinen tuo masu taitaa olla myös aamulla =D Ei tätä voi enää piilottaa.

Äitini on tulossa kylään ensi viikonloppuna, joten taitaa salaisuus paljastua. Äitini asuu kaukana, joten ei nähdä kuin kerran parissa kuukaudessa jos silloinkaan. Puhelimessa en ole halunnut kertoa. Meinasin viime kerralla jo kertoa kun kävivät kuukausi sitten, mutta sitten päätin pitää suuni kiinni. Nyt ei varmaan tarvitse sitten sanoa yhtään mitään. Viime kerrallakin äiti jo katseli minua siihen suuntaan, että olen tainnut lihoa.... no en ole, jostain muusta se pullukoituminen johtuu ;)

Saa nähdä miten töissä käy kun palaan sinne loman jälkeen kun sielläkään ei tiedetä ja sitten ilmestyin 3 viikon loman jälkeen tämmöisenä pallomahana ;) hauskaa taitaa tulla, tai sitten ei.

Meidän työpaikalla on kaksi muutakin raskaana olevaa, joten en tiedä ovatko kovin iloisia minun tilastani. Kyllä ne silti varmaan ovat. Tietäväthän he naisina, että hedelmällisessä iässä olevat naiset raskautuvat ja synnyttävät =D

Minulla on tullut taas selkä kipeäksi. Mistähän tuo nyt johtuu. Kipu tuntuu ihan alaselässä vasemmalla puolella. Pitäisi varmaan käydä jumppaamaan selkälihaksia. Ei minulla yleensä selkäkipuja ole, nyt on toinen kerta kuukauden sisällä =/

No, mutta tässä tämä, jospa joku muu nyt jatkaa jutustelua.

T: Siriin ja salarakas rv 16+6

Vierailija

ohhoh, karkasi pelkkä otsikko, mulla on tässä semmonen 1v avustaja!

Voiko tämä olla totta ettei huhtiksilla ole vielä pinoa pystyssä??? Yleensä kun tunnutaan olevan niin aikaista sakkia (minä poikkeuksena). Toivottavasti ei tule kahta pinoa sokeuteni takia, mutta yritin kyllä etsiä tälle päivää pinoa tuloksetta...

Pikkuneidille tuli nuha ja sitten onkin jo toinen aika risainen yö takana, eilen jo sanoin miehelle tilaavani netistä sen " äiti on vähä väsyny" -paidan... Ootellaan tässä nyt sitten että isompi neiti heräisi että päästäisiin aamupalalle (kokemuksesta tiedän ettei kannata yrittää pienempää syöttää yksin).

Täällä on kirpeä pakkasaamu, pakkasta oli yli 10 astetta yöllä ja lunta on edelleen pihalla. Oli tarkotus suunnata tyttöjen kans pian pihalle, mut pitää vielä tarkkailla tilannetta ton räkätaudin suhteen.

Sitten raskausrintamalta: Meillä on liikkeet alkaneet tuntua jo selvästi, aika aikaisessa vaiheessa, mutta onhan tämä jo kolmas raskaus ja olen suht ajoissa tuntenut jo edellisisltäkin. Vielä puoltoista viikkoo seuraavaan neuvolaan jossa sitten vihdoin ehkä kuunnellaan niitä sydänääniä ja varataan aika rakenneultraan. Pitää muistaa ottaa miehen työvuorot mukaan nii saa suoraan sopivan ajan, täälläpäin kun rakenne uä tehdään joensuussa, keskussairaalassa.

Joops mut nyt tuntuu toi neiti 2vee heräilevän myös niin menenpä ruokkimaan lapsiani :)

Vointeja kaikille toivotteleepi daisy82 + pikku myllertäjä rv14

Vierailija

kun oli juttua noista hankinnoista, ja sieltä pisti silmään kävelyteline ja hyppykiikku. En missään nimessä halua olla moralisoimassa, mutta ammattiinpohjautuvan näkökulman haluaisin antaa. Meillä kuntoutusalalla, neuvotaan ehdottomasti välttämään sekä hyppykiikkua että kävelytelinettä. Nämä kehotukset pohjautuvat siihen, että hyppykiikku aiheuttaa lapselle helposti varvistelua, elikkä lapselle vauvana ominainen varvistelurefleksi ei poistu, vain jää päälle. Tämä hankaloittaa kävelemään oppimista ja kävelemään opittua yhäkin usein tulee varpaillakävelyä, mikä taas aiheuttaa akillesjännekireyttä ja siitä koituvia muita vaivoja. Kävelyteline taasen vaikuttaa hauskalta vekottimelta, ja hyvinhän lapsi yleensä siinä viihtyykin, MUTTA se estää lapsen kaiken normaalin liikuntaa ja tasapainoa kehittävän toiminnan, JA edesauttaa varvisteluongelmaa. Mikäli tasapaino ei kehity (siis siksi kun lapsi on tuettu puoliseisovaan asentoon) lapsen kävelemään oppiminen viivästyy. Myöskin konttaus viivästyy. Toki näitä ongelmia ei pääse syntymään, jos lasta istutetaan laitteissa vain HARVOIN ja lyhyitä aikoja. Myöskään kaikki lapset eivät ongelmista tule kärsimään, vaikka heitä on hyppiksessä tai kävelytelineessä pidettykin, mutta koskaan ei voi sanoa kuka lapsi tulee ja kuka ei.

Älköön kukaan loukkaantuko, jos kotoa edellä mainitut välineet löytyvät, tuntui vain, että kaikkien on hyvä tietää, mitä näissä istuttamisesta voi seurata.

Illan jatkot!

tilda

Vierailija

Aamulla kun katsoin ikkunasta ja kaikki oli valkeaa ja oli ns. sininen hetki niin kummasti suihkussa joululaulut laulattivat ja olo oli kovin iloinen.

Mutta sitten todellisuus iski oikein rajusti kun yritin metsästää kivoja äitiysvaatteita... Vaikka viikkoja tosiaan vasta 14+6 niin kun masu on aina ollut kovin lituska niin nyt se on jo kasvanut siten, ettei vanhat vaatteet mahdu päälle kuin väkipakolla... (huokaus)

... Tiistaina olis ensimmäinen lääkärikäynti... toivottavasti kaikki on hyvin.

Pitää varmaan soittaa sitä enne vielä neuvolan tädille kun en millään muista, et pitikö mun antaa tuolloin myös pissa näyte ja pitikö sen lääkärin jälkeen käydä neuvolatädin puheilla... hmmm...

Rattoisaa vauvan ja Joulun odotusta kaikille!

Vierailija

Vielä tuosta hyppykiikusta ja kävelytelineestä. Meillä on molemmat lapset käyttäneet kumpaakin vehjettä, kohtuudella. Kävelemään oppivat 11kk ja 9kk. Normaalisti muutenkin kehittyneet. Kuten sanottu, kohtuudella ja maalaisjärjellä :)

Hippasen tuntuu kolmen vaatehuoneen siivous! Heitin kierrätykseen kamalan määrän omia vaatteitani. Varmaan kaduttaa kun pääsen vatsastani eroon. Kaikki vaatteet tuntui kamalilta ja ahdistavilta...pieniltä...

Lapsiltakin jäänyt ihan tuhottomasti pieniä vaatteita. Miten ne kesällä tuntuvat aina kasvavan! Onneksi ei ole rakenneultraan pitkä aika. Saisi tietää tulokkaan sukupuolen. Ei tarvisi miettiä säästääkö pojan vai tytön pieniä vaatteita. Haluan muutenkin ehdottomasti tietää tulokkaan sukupuolen. Mies ei halua. Milläköhän sen onnistuu salaamaan :)

Rauhaisaa yötä kaikille!

Vierailija

Flunssaa tuntuu olevan liikkeellä. Tosin itse olen vielä säästynyt siltä. Selkä vaivaa sitäkin enemmän ja perjantaina sain kunnon lääkäriltä hyvä selostuksen miksi raskaus vaikuttaa jo nyt näin paljon vaikka maha ei vielä niin paina. Maitohappoa yms siellä on ja lääkäri totesi että et varmasti ole maaliskuuhun asti töissä jolloin mulla siis alkais loma. No tää istuminen on ihan myrkkyä ja pidän vähintään tunnin välein taukoja kun särkee.

Mukava talvinen keli, tosin taitaa sulaa pois vielä TAMPEREELLA noi lumet =)

Yöllä näin vauvasta unta että oltiin miehen kans neuvolassa ja mua hävetti ku se nukku siellä ja koitin koko ajan herätellä =) No sit koitettiin hakea sydänääniä ja ne kuulu aluksi ja sit ei enää ku vauva muka pyöri niin paljon. =) Maanantaina on oikeesti neuvola ja sillon sitä ois taas edessä.

Näkeekö sen istukan paikan sitten ultrassa? Mulla ku on se vasta ens kuun lopussa ja eilen mammajumpassa puheltiin et kun mä en vielä tunne mitenkään säännöllisesti jos ollenkaan (rv 16+3) vauvan liikkeitä niin yks tyttö kysy et missä sun istukka on jos se vaimentaa. Kiva siinä sanoa että näillä paikkeilla ja osottaa mahaa ku en tiedä. =) Eipä ollu puhetta silllon lääkärineuvolassa.

Iloista päivää kaikille!

Annu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat