*** JOULUTONTTUSTEN KESKIVIIKKO***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

aloitellaanpas pinoa.....

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

heti ennen ku taas unohdan-Vipeka kyseli muita Pirkanmaalta.Täällä yksi.Olen muuten menossa synnyttämään Vammalaan.Toivon että pääsen käynnistykseen koska Tampereelle ei ehditä synnyttämään jos meinaa vauva syntyä siskoaan nopeammin.(avautumisvaihe 44 min ponnistus 2 min!)

Olin tänään neuvolassa:nyt testattiin tunti ruuan jälkeen verensokeria.Se saa olla 10 ja sokerinrasituksessa mulla oli 9,2.Tänään erittäin epäterveellisen lounaan jälkeen arvo oli 5,4! :D :):)

Verenpaine mun paineisiin nähden hyvä.Painoa oli tullu jonki verran oiskohan n.kilo jopa.Mutta silti ollaan alle lähtöpainon.Naureskelin ja selitin että " korkea" painon nousu johtuu siitä että olen just syöny ja juonu ja mulla oli farkut jalassa.Sanoinki että kai vähennät niiden farkkujen painon;) täti käski ottaa housut pois ja uudelleen punnita.Kauhistuin ku pelkät housut lisäs painoa 800g! siis melkein kilon;)

Pisu oli puhdas.Hemppa laskenu 110 ja johtuu tästä mun uudesta terveellisestä (sokeri) diettistä ja en ole oikeen lihaa syöny.Sf mitta pomppas korkealle yli normaalia suuremman kasvukäyrän.Oli siis 33 cm.Ja rv mulla on nyt 31+2.Mutta terkka totesi että hyvä vaan että vauva viihtyy korkealla eikä ole kohdunkaulaa painamassa.Mulla kohdunkaula oli pehmeä ja ulkosuu auki.Ja hieman oli kohdunkaula lyhentynytkin.

Täti oli silti sitä mieltä että iso sf mitta ei tarkota isoa vauvaa.Mitään paino arviota en ole saanu koskaan!Eikä terkka haluu antaa! :( sano vaan että pieneltä tuntuu vielä.Mulla 2 edellisessä raskaudessa ollu sf mitta ylimän käyrän yläpuolella.Eka tyttö oli 2740g ja toka 3795g.

Joulahjoja pitäis varmaan alkaa ostamaan pian.Ajattelin kyllä että jos lähiperheen/suvun lahjat jätettäis ostamatta.Ostettais vaan kaikille lapsille.Pitäisi alkaa suunnittelee joulua muutenkin.Olen kyllä pyytänyt vanhempani ja mies omansa meille jouluksi.Ollaan toivottu että he tekisivät jouluruuan jne.

Vierailija

Tikru: siitä mesestä on ollut puhe joskus menneinä aikoina..

Nyt latasin sen, kaiketi ihan onnistuneesti(VAU!) toinen juttu on sitten sen käyttäminen..........

Tunnus vai mikä lieneekään on kuiteskin LahjaU@hotmail.com

yrittänyttä ei laiteta, ehkäpä alkaa sujuakin käyttö.

Vierailija

Taitaa tosiaan se Minny olla ainakin sairaalassa seurannassa jos ei vielä tositoimissa, voi vitsi että jännittää toisen puolesta:)

Tänään ollaan oikein urakalla oltu tytön kans pihalla kun on niin ihana luminen ilma, ja nyt täytys hipsiä suihkuun äkkiä ennen csi:tä. Ja mämuuten kans oon ihan koukussa bb:iin, jopa niin koukussa et meil näkyy 24/7 ;)Ton tilasin ihan sen takia kun päivisin ei tuu mitään telkkarista ja oon ollu kotona jo kesäkuun alusta lähtien (erityisäitiysloma), joten tarviin jotain katteltavaa kun tun tuu et mitään tekemistä ei oo;) Ja siin on mukava kutoo samalla kun kattelee mitä ne yhet siel touhuaa!

KÄRY: Kyselit että tiedänkö aina kumpi tytöistä liikkuu ja yllättävää kyllä se on TOSI selvää;) Kun toinen on pitkittäin oikeella puolella ja toinen vasemmalla niin hyvin tietää. Ja joskus jopa tuntee hyvin selän/pään/pepun, tai paremminkin oikean puoleisesta tuntuu kaikki paremmin kun tuo toinen on taaempana.

No niin nyt äkkiä suihkuun!!

Rölli-peikko ja tylpykät edelleen 30+4

P.s huomenna neuvola;)

Vierailija

Luin asken eilisen pinon ja on tuntunut tapahtuvan kaikkea! Toivottavasti pian kuulemme Minnysta!

Vihdoin ja viimein mulla sitten loppui tyot - kylla eilista olinkin odottanut, eika tuntunut yhtaan haikealta lahtea toista - vaan tuli vain erittain helpottunut olo! Olen nyt siis lomalla 1 1/2 viikkoa ja sitten alkaa aippaloma :-) Joku muukin sanoi jouluostoksista - mullakin on tarkoitus nyt hyvissa ajoin aloittaa ettei sitten joulukuussa tarvitse taysissa kaupoissa vauvan kanssa yrittaa kaikkea etsia.

Eilen sitten varmistui minun tuntemukset oikeiksi eli masuasukki kaantyi sunnuntaina paa alaspain - seka laakari etta mun katilo molemmat vahvistivat asian eilen ja siita sitten toinen hymyn aihe - mukava paiva siis eilen.

Tumble rv 34+6

Vierailija

Niin se ensilumi tännekin tuli ja mies ei ole vaihtanut vielä edes talvirenkaita... noh, lähti liukastelemaan tuonne kylläkin.

Täällä vointi ihan ok, mutta jotenkin alkaa ottaa pattiin erilaiset asiat. Ihmisten jatkuva toitottaminen tästä mun mahan koostani jne alkaa sapettaa. Muutenkin alkaa vissiin jotkut hormonit olla sen verran nousussa että palaa pinna herkästi ja ottaa päähän pienetkin asiat :)

Iskias vaiva hieman parempi mutta en voi sanoa siltikään olevani kovinkaan kovassa vedossa. Supisteluja ei ole, ei ollut esikoisestakaan vasta kuin synnärillä.

Mahavauva on tosi vilkas ja jakelee aika näkyviä potkuja ja liikkeitä, oikein naurattaa välillä. Pää alaspäinhän tuo on ollut alusta asti, joten virtsarakkoa se mukavasti häiriköi ja niinpä tuota inkontinenssivaivaa on ihan liiaksikin.

Pitäisi miettiä millaiset joulukortit tekaisis esikoisesta... viime vuonna tein käsin, koska tykkään tehdä. Mutta saa nähdä tilaanko tänä vuonna ihan IFI:ltä vain... Joulua mietin jo kovin, että missä vaiheessa laittaisin sairaalakassin jne.

Mukavaa päivän jatkoa.

t beal rv 31+4

Vierailija

jokohan sitä jaksas taas kirjoitella...

Kävin siis aamupäivällä siellä ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli niin rauhallisena. Taas kyseltiin pikkuisen liikkeistä, aina se on kun tutkitaan niin hiljaa... sitten kun kopeloinnit kopeloitu niin bileet alkaa =) Johtunee kait siitä kun minä jännitän niin, niin jännittää pikkunenkin.

Saatiin naama kuva pikkusesta, vähän äksyltä näytti kun leukaperät korostautui. =)

Mutta tärkeintä mitä on vauva oli raivotarjonnassa (ja katseli vasemmalle päin masussa). Painoa pikkuisella oli 2700g. Kiva oli hetki katsella toista, ja sai hyvin tutkittua. Sydän tykytti vallatonta vauhtia.

Köhäinen Kikero kera pikkuisen höpönassun =)

Vierailija

..jotain puuroa tuolta taivaalta tupruttaa..mutta enimmäkseen vettä sadellu koko päivän..Kyllä sen huomaa että ero on iso kelien suhteen näin syksyisin (ja keväisin) kun asutaan ihan rannikolla niin meri vaikuttaa..Ei tarvi ajaa kun 10km sisämaahan niin saattaa olla jo ihan erilaiset olosuhteet ;) Ajattelin kun siellä Vantaalla on lunta ja täällä (kantakaupungissa) ei...

Käväsin tänään kättärillä.Mulla oli se ' synnytyssuunnittelu' haikiksessa.Vaikka eipä sitä mitenkään voi suunnitella mutta turvallisempi mieli ehkä kun tietävät vähän mun toiveita ja pelkoja :) Avoimin (ja pelokkain) mielin mä suhtaudun kaikkeen koska en tiiä yhtään mitä tuleman pitää :O Tajusin että huomenna on enää tasan 5vk la:han VOI KAUHISTUS :O

Mitenhän sen Minnyn laita on...alan jo huolestua kun ei kuulu eikä näy..Toivottavasti kaikki ok!!!!TUU HETI KERTOO MEILLE MITÄ KÄVI!!!!

Lahja,lisäsin sut mezelistaan!!!

Ukko läx vaihtaa renkaita autoon..mul on huomen pääsykoe ja tarvin auton ja sanoin etten suostu kesänakeilla suhailee!!!Mulla myös kammo kun oon vetäny kehä1:llä 360 ja oli niin läheltä piti että huhhei..Iskän takavetonen opeli ;) Ei oo paras talviauto ja sen kanssa oon pöyrähdelly itseasiassa enemmänkin.. :/

Mua kyllä vähän kyrsii ne ' kokeet' siis psykologiset testit.Anteeks nyt jos täällä on joku ' alalta' mutta mä en usko niihin enää pätkääkään!!!Mulla on menny maku koko hömpistä.Mitä h***ttiä ne voi muka musta niiden perusteella saada tietää..niihinhän voi selitellä ja säveltää vaikka mitä p**kaa.. :O niin monet testit läpi kahlanneena haistatan hapatukset kaikille muka-kallonkutistajille-ärsyttäville-joojoo-tyypeille jotka niitä kokeita järjestää... *pöh* Mutta eikai ole vaihtoehtoa jos kouluun mielii sisään,pakko käydä ruksimassa.. *huokaus*

Nyt yllätti nälkä,täytynee suunnistaa keittiöön. :P

Talvista illanjatkoa sinne missä lunta piisaa.. :D

-Tiggr&Nasu 34+6

Vierailija

Vantaallakin maa on vihdoin valkeana ja ainakin toistaiseksi sade tulee edelleen lumena eikä onneksi vetenä. Ihanaa! Tykkään talvesta ja eilen oli niin pimeä ilta, että kauppareissulla tie tuntui oikein imevän lisää pimeyttä. Pohjois-Savossa ja -Karjalassa koko ikäni asuneena olen tottunut kunnon talviin, mutta onneksi lunta riittää täälläkin :)

Ajatukset ovat tosi jouluiset. Varmaan nyt marraskuun aikana täytyykin hoitaa jouluostokset. Ajattelin myös leipoa joululeivonnaisia pakastimeen ja tehdä laatikot marraskuun lopulla. Mies saa sitten hoitaa kuusen ja kaikki tuoreemmat ruuat. Saa vain nähdä, olemmeko sitten jouluna kotona vauvan kanssa vai synnärillä? Jouluaatto on kymmenen päivää lasketun ajan jälkeen. Tuleeko liian jouluisia mietteitä? Nythän on vasta lokakuu...

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu. Lomalla olen, mutta töitä on jäljellä. Teen niitä suhteellisen rennolla otteella, koska aikataulut eivät ole niin päivän päälle. Närästys vaivaa yöaikaan, jolloin vauvakin on aktiivinen. Siksi aamulla nukuttaisi oikein makeasti.

Eilen tai toissapäivänä oli juttua siitä, miten pitkälle me joulukuiset olemme selvinneet alun surullisten keskenmenojen jälkeen. Se on tosi hienoa ja hyvillä viikoilla olemmekin!

Mullakin nyt tasan 33 :)

Vierailija

Varhain on herätty, pikkuisännnän ei tarvisi olla niin aamuvirkku mutta sellanen se aina on ollut, isäntäainesta!

Ei taas kovasti nukuttanut yöllä mutta taisi johtua iltapäivätirsoista..

Eipä erikoisempaa, iltapäivällä tulee naapurin tyttö ammaksi niin pääsen JOULUostoksille! Jotakin ainakin jo, vielähän kaikki lelu-uutuudet on vasta tuloillaan kauppoihin.

Amanda ja Quarra: onkos kelit vielä kurjat teilläpäin?? Arvelin vaan, että iltapäivällä olisin siis Ylivieskassa..

Meille ei ole tullut pisaraakaan lunta, kylmä tuuli tuntuu olevan mitä tuossa portailta äsken kurkkasin ulos..

Mitähän kuuluu Minnylle!! Jännityksellä odotan!

Kyllä se tuo aika menee liian pian, voisin nauttia täsät masusta vielä kauan!! Eilen tuli H&M:n kevätkuvasto ja kyllähän vähän haikein mielin kattelin mammavaatteita, ensi kesänä kun ei tarvii sellaisia eikä ole mahaa! Snif. Mutta oli siellä vauvoille yli-ihania vaatteita.....

No joo, eipäs tänne erikoisempia, hauskaa päivää kaikille!!

Lahja rv 32+5

Vierailija

Ihanaa, että muutkin on joulutunnelmissa:) johtuneeko siitä, että meillä saattaa olla jotain muuta tekmistä, kun joulukuu koittaa ja nyt on ihana tunnelmoida. No joo. Mäkin oon sunnitellu joululahjoja ja joulukorttiaskartelua yms. Oon edelleen selästä sairaslomalla ja aikaa tietysti olis, kun kiellettiin ihan paikallaan makaamasta.

Olin eilen neuvolassa ja virtsassa oli valkuaista, huomenna meen uudestaan kontrolliin. Verenpaine oli 120/83, joten ei kai tässä vielä kannata panikoida... Muuten kaikki tuntuu olevan hyvin ja Muru nyrkkeilee ja potkii ahkerasti äitiä. Muru on kääntynyt raivotarjontaan eli kaikki kunnossa, tota pissaa lukuunottamatta.

Nyt taidan alkaa siivoilemaan(ihanaa), mutta mukavaa päiväjatkoa kaikille!

Toivottaa JHS ja Muru 30+5

Vierailija

Mietin just eilen samaista aihetta kuin Be_al. Mulla on sf 37 ja vatsa on kuin potkupallo. Joskus on ihmisiä, jotka sanovat että ihana maha, tosi kaunis, söötti yms. ja jopa eroottiseksi on sanottu (enkä tarkoita vain miestäni), mutta sitäkin enemmän olen kuullut tota samaa juttua, että onko siellä tosiaankin vain yksi vauva, eikö ole kahta. Ja jo kesällä toiset olivat varmoja, että olen lähdössä synnyttämään suunnilleen siltä istumalta. Vähitellen alkoi todella ärsyttämään. Varsinkin sellaisten melko tuntemattomien ihmisten taivastelu - odottavaa äitiäkö saa kaikki kommentoida?

Yhdellekin plösölle työkaverille teki mieli vastata aika ilkeästi jotain sen mahasta (no nytkin oon ilkee, kun sanon plösöksi, mutta alkoi kyllä tulla mitta täyteen). Nyt jotenkin kommentit ovat vähän laantuneet.

Tosi paljon vieraatkin ihmiset kyselevät LA:ta ja sitten ihmettelevät, että vieläkö niin pitkään... (eilen viimeksi esikoisen tarhakaverien vanhempien ja päikkärin siivooja), eivät tietenkään millään pahalla. Nykyään jo vastaan vähän anteeksi pyydellen, että niin kyllähän tää mun maha on aika mahtava.

Vierailija

Lunta tulee kokoajan ja paljon...tytön(4v) mielestä on IHANA ilma,äiti on vähän toista mieltä...

Tytön viimeinen hoitopäivä kun meikämamma aloittaa ÄITIYSLOMAN huomenna,olipas ihana sanoa=)

Flunssa jatkuu...=(.

ennustajista:mä laitoin niille meiliä silloin kun lasta vielä yritettiin ja ennustaja-ellille laitoin:oman,miehen ja mahd.lasten syntymä-ajat ja toiseen samat ja olikos siviilisäätykin johonkin.Nyt vissiin voi lasketun ajan laittaa kans.

Minny:toivottavasti kaikki on hyvin.Minnyllä messenger edelleen päällä jossa lukee vain se teksti:lähden käymään äitipolilla... jonka eilen kirjoitti.Onkohan siellä vielä?

Apua,jos eka jouluvauva kohta jo tulee...vaikka aika hyvillä viikoilla ollaankin jo!!!

jatkan niistämistä ja yskimistä...=/

äitiliini ja masumyllääjä(on kans rauhoittunut vähän)

rv 34+5

Vierailija

Heippatirallaa.

Lunta on täällä Tampereen seutuvillakin aika komeesti. Lapset aika tohkeissaan aamulla, eivät meinanneet malttaa ees Mansikka-Marjaa katsoa, joka on suuri suosikki.

Tulin juuri neuvolasta ja ihmettelen edelleen, ettei musta otettu nyt niitä veripulloja SPR:lle. Kahden viikon päästä vasta. Ja nyt kun oikein kuuluisi alkaa mun mielestä erityistarkkailla. Vaikkeivat edelleenkään ole tiitterit nousseet niin silti.

Painoa on tullut nyt lisää alusta reilu 11kg.

SF-mitta oli järkky 31 eli yläkäyrällä huidellaan kunnolla. Huh. Minkähän kokonen tästä veikkosesta tulee, kun kuopuskin oli 4240g ja meni alemmilla käyrillä... Eihän ne taida silti suoraan verrannollisia olla.

Hb oli 115 ja verenpaine 110/70.

Eli kaikki hyvin. Neuvolan tätsykin sanoi, että vauva on todellakin jo aika syvällä tuolla lantiossa. elikkä olin oikeessa että masu tippui maanantaina.

Käry 32+4

P.S. Rölli-peikko, tiedätkö sä aina kumpi siellä masussa potkii???

Vierailija

Multa on valitettavasti kyllä mennyt ohi jos jouluisiin on jo vauva syntynyt???Voihan näin toki olla,hui=)

Toivottavasti hänellä kaikki hyvin.Täältäkö se on luettu??

Minnystä ei ole kuulunut,messenger edelleen päällä ja sama eilinen teksti siellä.Ei taida olla kotona?!

On vauva kääntynyt meillä,oli yhdessä vaiheessa perätilassakin.

Viime neuvolan (rv33+6) mitat:sf-mitta huikeat:35 cm,hemppa:123(syön Obsidania),verenpaine:110/70.sydämen syke oli 166(ollut koko ajan 153-166).

Kylläpä olen poikki kun olin 2h asioilla tuolla lumisateessa tarpoen.Kohta haen esikoisen hoidosta ja saan hänet kotiin kahdeksi vuodeksi=) jonka aion olla kotona.

äitiliini ja edelleen rv 34+5

Vierailija

..Oli kyllä ylläri kun aamulla ulos katsoin, ja heti tuli mieleen että mitenhän on mies päässy töihin kun ei oo talvirenkaista tietoakaan... Ja kuulemma ei aio vaihtaakaan (??!!!!) kun huomenna ollaan menossa sitä " uutta" autoa hakemaan. Muistaakseni ovat taas perjantaiksi luvanneet tänne etelään jotain +10 astetta. Että ota tuosta kelistä sitten selvää! Mutta kieltämättä tuli heti sellainen jouluinen fiilis... ;)

Onpa hassua, palstailijoissa on jo heinäkuisiakin... Hurjaaa...

Tänne ei mitään kummempaa, oon nukkunu viime yön kuin tukki. Ihanaa! Semmoiset 10 tuntia meni kevyesti, vaikka torkuin eilen päivällä jonkun aikaa... Mutta kovasti vaihtelevat nää mun nukkumiset. Välillä ei saa nukuttua 5-6h enempää yössä vaikka ei päikkäreitä olis nukkunutkaan.

Taidan lähteä pojan kanssa ulkoilemaan, tuntui olevan innoisaan lumesta. Toistaa vaan lunta,lunta... :)

Tuun varmaan illemmalla katselemaan taas kuulumisia, jos vaikka Minnysta olisi jotain uutisia. Toivotaan että kaikki on hyvin!!! bd

Unikkoinen rv 32+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat