Raskaana olevat hoi!

Vierailija

Syöttekö mitään lisävitamiineja?

Ja mitkä raskausviikot menossa?

itse aloitin Ladyvita plussan käytön... hyviä kokemuksia myös edellisissä raskauksissa ja imetyksissä tästä valmisteesta.

Raskaus vasta aluillaan noin rv8.

Kommentit (12)

Vierailija

Ja hemoglobiinikin, nyt rv 27, on 130. Ilman mitään rautatabletteja. Samalla vaivalla kun tutkii ja ostaa pilleripurkkeja, voisi etsiä tiedon miten samat aineet voi saada luonnollisemmin ja turvallisemmin.

2

Vierailija

en tiedä vielä millä rv:llä olen en oo käyny vielä neuvolassa. menkat ei näet kerinneet alkaa synnytyksen jälkeen ollenkaan :)

imetän vielä lisäksi, samat aineet kuin viime raskaudessa eli

multivita-monivitamiini

omega3-rasvahappoja

kalkkitabletit

rautatabletit tarvittaessa

tarvittaessa foolihappoa

Vierailija

en todellakaan syö monipuolisesti! saattaa mennä viikkokin etten syö lämmintä ateriaa, vihanneksiin, hedelmiin ja salaatteihin en koske pitkällä tikullakaan.

tarvittaessa foolihappoa siis tarkoittaa tapauksessani että otan sitä alussa jonnekin viikoille 12-13 ja sen jälkeen jos on nuutunut/väsynyt olo.

ei mullekaan oo neuvolassa sanottu mitään, viime raskaudessa ehti tukkaa lähteä aika paljon ennen kuin hoksasin sen johtuvan vitamiinin puutteesta!!!! samoin oli naama ruvella, kynnet kuopilla.

terkan koulutukseen ei kuulu vitamiinien tietämys!

Vierailija

Sitä suositellaan kaikille raskaana oleville vitamiinilisänä!

Lääkärit ovat tätä mieltä, mutta terveydenhoitajat tykkäävät, että monipuolisesta ruuasta saa kyllä tarvittavan foolihapon. Näinhän se on, mutta eri asia on sitten se, syövätkö kaikki odottajat kunnolla... Foolihappo kun kuitenkin on tosi tärkeä " rakennusaine" . Ja esim. keliaakikolle foolihappo on välttämätön ekan 12 viikon aikana, minkä vuoksi on kamalaa, että eka neuvolakäynti saattaa olla vasta viikolla 10...

Itse syön Multitabs Special 2+ -tabletteja. Söin myös edellisessä raskaudessa, ihan sen vuoksi, että alkuraskauden pahoinvoinnissa ei todellakaan tule syötyä kunnolla. Toinen syy miksi syön niitä, on se, että hemoglobiini tipahtaa ilman multitabsissa olevaa rautaa. (Rautavalmisteissa rautaa on enemmän kuin tuossa multitabsissa, ja se sitten taas nostaa hemoglobiinia, mikä ei aina välttämättä sekään ole hyvä...)

Lisäksi täytyy tunnustaa, etten aina syö mitenkään erityisen terveellisesti. Toki joka päivä laitan lämpimän terveellisen ruuan ja syön lautasmallin mukaisesti, mutta muuten päivän syömiset voivat olla vähän epäterveellistäkin sorttia. Lihonut en silti ole, mutta en koe syöväni mitenkään erityisen terveellisesti.

Kyllä minä suosittelisin raskaana oleville tarkoitettuja monivitamiini -valmisteita, jos nyt ei tosiaan kaikkien ravintoterapeuttien ohjeiden mukaan syö... Harva suomalainen muuten syö niin terveellisesti ja oikein kuin pitäisi, vaikka itse niin kuvitteleekin...

Vierailija

Sitä suositellaan kaikille raskaana oleville vitamiinilisänä!

Lääkärit ovat tätä mieltä, mutta terveydenhoitajat tykkäävät, että monipuolisesta ruuasta saa kyllä tarvittavan foolihapon. Näinhän se on, mutta eri asia on sitten se, syövätkö kaikki odottajat kunnolla... Foolihappo kun kuitenkin on tosi tärkeä " rakennusaine" . Ja esim. keliaakikolle foolihappo on välttämätön ekan 12 viikon aikana, minkä vuoksi on kamalaa, että eka neuvolakäynti saattaa olla vasta viikolla 10...

Itse syön Multitabs Special 2+ -tabletteja. Söin myös edellisessä raskaudessa, ihan sen vuoksi, että alkuraskauden pahoinvoinnissa ei todellakaan tule syötyä kunnolla. Toinen syy miksi syön niitä, on se, että hemoglobiini tipahtaa ilman multitabsissa olevaa rautaa. (Rautavalmisteissa rautaa on enemmän kuin tuossa multitabsissa, ja se sitten taas nostaa hemoglobiinia, mikä ei aina välttämättä sekään ole hyvä...)

Lisäksi täytyy tunnustaa, etten aina syö mitenkään erityisen terveellisesti. Toki joka päivä laitan lämpimän terveellisen ruuan ja syön lautasmallin mukaisesti, mutta muuten päivän syömiset voivat olla vähän epäterveellistäkin sorttia. Lihonut en silti ole, mutta en koe syöväni mitenkään erityisen terveellisesti.

Kyllä minä suosittelisin raskaana oleville tarkoitettuja monivitamiini -valmisteita, jos nyt ei tosiaan kaikkien ravintoterapeuttien ohjeiden mukaan syö... Harva suomalainen muuten syö niin terveellisesti ja oikein kuin pitäisi, vaikka itse niin kuvitteleekin...

Vierailija

multivitaa (pääasiassa foolihapon takia) ja d-vitamiini-kalkkitabletteja. Lisäksi tarvittaessa magnesiumia (auttaa raskausajan ummetukseen). Viime raskaudessa jouduin syömään rautaa ja nytkin näyttäisi, että sama on kohta edessä. hemoglobiinini on yleensä muuten erinomainen (yli 140), mutta raskausaikana laskee kuin lehmän häntä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat