Eiko niin etta pitaa saada toimeentulotukea edes alennettuna jos ei ole muita tuloja mutta ei ole myoskaan ilmoittautunut tyonhakijaksi?

Vierailija

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

" Ei huvita mennä töihin, kun sosiaalitoimistossa oltiin ilkeitä" . No, ensinnäkin työnvälityksen hoitaa työnvälitystoimisto eikä sossu, joten ehkä siellä on ihan mukaviakin ihmisiä. Se, että käyt siellä ilmoittautumassa ei liene ylivoimaista?

Siksi toisekseen, ei ketään itse niska limassa duunia painavaa todellakaan kiinnosta maksaa sitä, että toiset loisivat kotona kun ei huvita mennä töihin.

Vierailija

" En ymmärrä miksi siellä valittavat kun en tee mitään kun ovat sen itse haukkumisellaan aiheuttaneet"

ap

Siis jos sinulle on sossussa sanottu pahasti, heittäydyt täysin avuttomaksi ja sitten vielä ihmettelet, miksi sinuun suhtaudutaan nuivasti???

Kuule, tässä maailmassa joka ikinen saa joskus kritiikkiä osakseen. Joskus aiheesta ja joskus ilman. Siitä huolimatta jokaisella on omat velvollisuutensa suoritettavanaan. Harvalla aikuisella on varaa leikkiä prinsessaa tyyliin " no mä en sit tee mitään kun mua on loukattu" .

Ajattelitko elää toimeentulotuella koko ikäsi, vai pitäisikö jossain vaiheessa kuitenkin ottaa ihan itse vastuu omasta elämästään ja hakea töitä?

Mietipäs niitä, jotka tekevät raskasta ja alipalkattua työtä (esim. sairaanhoitajat) ja vertaa omaan tilanteeseesi. Kasva aikuiseksi.

Vierailija

En ymmärrä miksi siellä valittavat kun en tee mitään kun ovat sen itse haukkumisellaan aiheuttaneet

ap

Siis täh ? Onkohan sulla ihan kaikki kotona ? Taidan olla teini, ainakin juttujen perusteella tai sitten tyhmä.

Miten sossu voi aiheuttaa haukkumisellaan sulle sellaiset traumat, ettet viitsi/pysty hakemaan duunia ? Kyllä sulle tulee rankka elämä, jos jokaisesta haukusta tollaset traumat saat. Hatun nosto sossun tädeille, oikein sanoivat lusmulle. Ja jos se sanominen sulle tollaset oireet aiheuttavat, mene hyvä ihminen hakemaan apua.

Vierailija

Tarjotusta työstä josta kieltäytyy loppuu kyllä avustuskin jos syyt eivät ole hyvät kieltäytymiseen. Ehdotus on myös että on pakko hakea avoimia työpaikkoja joihin on pätevyys ja ilmoitettava siitä kahden viikon välein kirjallisesti työvoimatoimistoon. Jos et ole hakenut aktiivisesti töitä loppuu avustus. Kieltäytyä työstä vaatii todellakin pätevät perusteet ei riitä että sossusa sanottiin possuksi. Ei sitä kotona vaan istuta ja ruksata lomakkeita tulevaisuudessa. Otteet kovenevat...

Niin ja tämä ap on muuten provo.

Vierailija

Kuule, luuletko, ettei monia muitakin kiinnostaisi mielummin vetää lonkkaa himassa kuin painaa duunia? Kyllä suurin osa taitaa niitä töitä tehdä ihan toimeentulon vuoksi eikä pelkästään työn ilosta!

Vierailija

Piti sanomani, että jos sossun virkailijan käytös on ollut niin epäasiallista kuin annat ymmärtää, voit tietysti tehdä hänestä valituksen tai pyytää päästä toiselle virkailijalle. Työnhakuunhan sossu ei vaikuta millään tavalla.

Mutta huono palvelu sossusta ei kuitenkaan ole mikään syy heittäytyä täysin avuttomaksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat