Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUAAA!!! Nyt on tulevan joulun piparitaikinan syöntikin kielletty!!!

Vierailija

Siinä kun on raakaa kananmunaa. Eikä voi antaa lasten nuolla kakku- tai muitakaan taikinakulhoja...

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä meillä on tähän asti ainakin kaikki kulhot joko laitetu tiskikoneeseen tai tiskattu käsin, ei niitä lapset ole puhtaaksi nuolleet!!

Vierailija

Kyllä meillä vaan on niin tehty, sekä mun lapsuudessa että nyt mun lapset... Ja päiväkodissakin antavat lasten maistaa taikinaa kun joulun alla pipareita leipovat! Piparitaikina on aivan käsittämättömän hyvää... Parempaa taikinana kuin piparina! ;) nam...

Vierailija

ihan älyvapaata lykkiä niitä munia joka taikinaan. parempaa tulee ilman! ap, nyt saat tehtyä sitten paremman taikinan, ole iloinen!

Vierailija

Juuri tein (aikuisille) kakkua, jonka täytteessä oli muna-sokerivaahtoa. Eräs ystäväni on allerginen raa' alle munalle ja kertoi, että esimerkiksi Hesen hampurilaismajoneesi laukaisee oireet, samoin tavallinen yhdeltä puolelta paistettu munakas. Huomasin myös Painonvartijoiden keittokirjasta, että suuri osa siinä olevista kevytjälkiruoista sisältää raakaa valkuaisvaahtoa. Enpä jaksa asiasta hysterisoitua.

Vierailija

Voivat vaikka kuolla...

Miettikää minkälaisen maailmankuvan ne saa kun äiti on hysteerikko! Ovat kohta jossain Dr.Philissä puimassa omaa äitikuvaa ja -suhdetta:-(

Vierailija

Ja kyllä minä ite olen pienenä nuollut taikinakulhot ja vatkainten koukut, sitä pyytää ihan opettamatta munkin lapseni. Mutta nyt LI:n aikana en kyllä enää anna nuolla!Oot ihan oikeessa ap, en varmaan ois muistanu leipoessani. KIITOS!

Vierailija

suurin osa tämän palstan äideistä pelkkiä sekopää skitsoja, jotka elää joitain kauhuskenaario kiksejä tämän palstan kautta?? LI on puheenaihe no. yksi. Voi helvetti. kYllä se siinä tulee ja menee ja kuolee kuka kuolee ja selviää kuka selviää. Aivan yks ja sama. Ettekö te typerykset ymmärrä, ettei kukaan tänne maailmaan ole ikiajoiksi jäänyt roikkumaan.

Vierailija

luulen kyllä että ymmärrätte mitä sillä tarkoitetaan, kunhan viisastelette. Lapset siis syövät kulhoon ja vatkaimiin sun muihin sekoitusvälineisiin jäävät taikinan rippeet. Ja ei nyt vielä ole mitään aihetta kieltää moista, mutta mikäli LI jatkaa leviämistään tällä tahdilla, niin piparin leivonta-aikaan se voi jo olla aiheellista. Ei me täällä Suomessa sen turvallisemmassa asemassa olla kuin esim. Saksassakaan, jossa näyttäisi olevan uusin tautitapaus.

Ajatus lähti siitä, kun ensin kuulin EU:n antavan suosituksen, ettei raakoja kananmunia pidä syödä. Ajattelin heti tietenkin, että no ei kai niitä monikaan vetele raakana, mutta sitten tuli mieleeni, että syödäänhän niitä taikinoita SEKÄ esim. jäädykkeisiin ja joihinkin juomasekoituksiin käytetään raakaa kananmunaa.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat